چرا افراد افسرده دچار چاقی میشوند؟

در ابتدا، افراد واقعاً نمی توانند ارتباط بین چاقی و افسردگی را تشخیص دهند زیرا به دو دسته مختلف تعلق دارند، یکی ذهنی و دیگری جسمی. آنجاست که اشتباه می کنند. بیایید در مورد ارتباط بین افسردگی و چاقی بدانیم.

در این مقاله:

چه ارتباطی بین چاقی و افسردگی وجود دارد؟
آیا افراد افسرده بیشتر در معرض چاقی هستند؟
آیا کاهش وزن می تواند افسردگی را کاهش دهد؟
در واقع چه چیزی باعث افسردگی می شود؟
برای پیشگیری از افسردگی و چاقی چه کاری می توانید انجام دهید؟

آنچه باید در مورد افسردگی و چاقی بدانید

۱-چه ارتباطی بین چاقی و افسردگی وجود دارد؟

افراد مبتلا به شرایط روانی مانند اضطراب یا افسردگی می توانند تغییرات وزن را به دلیل شرایط خود یا داروهای آن شرایط تجربه کنند. افسردگی را می توان با انتخاب نامناسب غذایی، پرخوری و سبک زندگی بی تحرک مرتبط دانست. با گذشت زمان اضافه وزن خواهید داشت که منجر به چاقی می شود.

بر اساس CDC، حدود ۴۳ درصد از بزرگسالان مبتلا به افسردگی چاق هستند و افرادی که افسردگی در آنها تشخیص داده شده است، بیشتر از افراد مبتلا به چاقی یا اضافه وزن، چاق هستند. بر اساس مطالعه ای در سال ۲۰۰۲، این موضوع برای کودکان نیز صادق است.

۲- آیا افراد افسرده بیشتر در معرض چاقی هستند؟

چاقی اغلب با مشکلات عاطفی مانند اضطراب، غمگینی و افسردگی مرتبط است. بر اساس یک تحقیق در سال ۲۰۱۰، افراد چاق در طول زندگی خود ۵۵ درصد بیشتر از افراد غیر چاق شانس ابتلا به افسردگی را داشتند.

چاقی و سایر بیماری‌های مرتبط با وزن می‌تواند منجر به مشکلات جسمانی مانند:

دیابت
بیماری عروق کرونر قلب
سطح کلسترول بالا
سکته
درد مفاصل (استئوآرتریت)
درد بدن هنگام انجام فعالیت بدنی
فشار خون بالا
آپنه خواب و مشکلات تنفسی
انواع خاصی از سرطان مانند سرطان روده و سینه

۳-آیا کاهش وزن می تواند افسردگی را کاهش دهد؟

بر اساس تحقیقات جدید، بیماران افسرده نه تنها ۸ درصد از وزن اولیه خود را پس از یک برنامه کاهش وزن رفتاری شش ماهه از دست دادند، بلکه بهبود قابل توجهی در علائم افسردگی و کاهش تری گلیسیرید، که از عوامل خطر بیماری قلبی و سکته هستند، گزارش کردند. یافته های این مطالعه نشان دهنده نیاز به تحقیقات بیشتر در مورد پیامدهای کاهش وزن در مبتلایان به بیماری های روانی است.

ارتباط بین چاقی و افسردگی

۴- در واقع چه چیزی باعث افسردگی می شود؟

استرس بدون شک یکی از دلایل افسردگی و چاقی است.

برای مثال استرس و نگرانی مزمن با افسردگی مرتبط است. به طور مشابه، استرس ممکن است استعداد فرد را برای استفاده از غذا به عنوان یک روش مقابله افزایش دهد. این می تواند منجر به افزایش وزن و در نهایت چاقی شود.

نه تنها این، بلکه استرس می تواند منجر به سایر عادات غذایی نامنظم شود که می تواند منجر به کاهش وزن شود.

علاوه بر استرس، تعداد انگشت شماری از عوامل دیگر نیز در بروز افسردگی نقش دارند، از جمله:

شرایط پزشکی
ترومای دوران کودکی
سابقه خانوادگی
سوء مصرف مواد مخدر
ساختار مغز

۴- برای جلوگیری از افسردگی و چاقی چه کاری می توانید انجام دهید؟

روش های پیشگیری از چاقی و افسردگی متفاوت است، اما برخی از آنها همپوشانی دارند. با انجام موارد زیر می توانید شانس خود را برای هر کدام کاهش دهید:

صحبت کردن با مشاور یا فرد مورد اطمینان

ثابت شده است که جلسات درمانی یک درمان عالی برای شرایط مختلف است. یک درمانگر یا روانپزشک می تواند به شما در درک جنبه های عاطفی که هم افسردگی و هم چاقی ایجاد می کنند کمک کند. آنها همچنین می توانند به شما در پذیرش تغییراتی که کیفیت کلی زندگی شما را بهبود می بخشد، کمک کنند.

ورزش کردن

ورزش یک روش عالی برای افزایش اندورفین طبیعی ضد افسردگی، کاهش یا حفظ وزن و به طور کلی احساس بهتر است. طبق چندین مطالعه، ورزش حداقل یک بار در هفته می تواند به طور قابل توجهی بر علائم افسردگی تأثیر بگذارد. علاوه بر این، داشتن یک برنامه ورزشی روزانه سالم می تواند به کاهش وزن و بهبود سلامت کلی شما کمک کند.

با این حال، ورزش زمانی که از افسردگی رنج می برید به دلیل نداشتن انگیزه می تواند چالش برانگیز باشد. به همین دلیل است که باید با چیزی کوچک شروع کنید، مانند شروع با ۱۰ تا ۱۵ دقیقه ورزش در روز. وقتی عادت شما شد، از آنجا به سمت بالا حرکت کنید. همچنین می توانید از متخصصان پزشکی خود در مورد اینکه چگونه کارآمدتر ورزش می کنید، راهنمایی یا راهنمایی بخواهید.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “با این روش ها آرامش را در خانه تان بیشتر کنید” را نیز مطالعه بفرمایید.      

به برنامه خود پایبند باشید

اگر هر یک از این شرایط برای شما تشخیص داده شده است، بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که به برنامه درمانی ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی خود پایبند باشید. از داروها، تغییرات رژیم غذایی، یا هر پیشنهاد دیگری از پزشک باید به دقت دنبال شود. به عنوان مثال، به اندازه کافی قوی باشید که به رژیم غذایی که به شما داده می شود پایبند باشید. در غیر این صورت، ممکن است حتی بیشتر وزن اضافه کنید، که می تواند دردسرساز باشد، به خصوص زمانی که چاق هستید.

آیا قبلاً افسردگی را تجربه کرده اید؟ آیا در زمان افسردگی دچار چاقی و اضافه وزن شده اید؟ در نظرات به ما اطلاع دهید که چگونه با آن برخورد کردید.ما از خواندن نظرات شما مخاطبان عزیز و گرامی خوشحال میشویم.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.