پارتیشن اداری فریم لس متحرک چیست و در چه مکان هایی قابل استفاده است؟

پارتیشن‌های فریم لس سبک‌تر و زیباتر از سایر پارتیشن‌های اداری هستند و به همین دلیل محبوبیت زیادی در بازار دارند. از سوی دیگر، این نوع پارتیشن‌ها که می‌توانند به صورت متحرک و یا ثابت طراحی شوند، دست مصرف‌کننده را برای خرید بهترین گزینه باز می‌گذارد. پارتیشن‌های متحرک قابلیت جابجایی دارند و در یک موقعیت ثابت نمی‌شوند. اگر ساختمان کار شما اجاره‌ای است و باید بعد از تمام شدن قرارداد آن را ترک کنید، استفاده از پارتیشن اداری فریم لس متحرک را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

پارتیشن اداری دیکاسازه

ویژگی‌های پارتیشن اداری فریم لس متحرک

این پارتیشن‌ها بدون قاب طراحی می‌شوند و بنابراین ظرافت و نمای زیباتری دارند. از سوی دیگر به دلیل نداشتن قاب، وزن آن‌ها سبک است و به راحتی جابجا می‌شوند. اما این محصولات ویژگی‌های دیگری هم دارند که عبارتند از:

استفاده از چوب و شیشه برای ساخت آن‌ها

اگرچه بیشترین نوع پارتیشن‌های اداری فریم لس از شیشه‌های سکوریت تهیه می‌شود، اما انواع دیگری از جمله چوبی و یا پانل‌های PVC و MDF نیز در بازار موجود است که به راحتی باز و بسته می‌شوند. بسته به نیاز فضای مورد نظر، باید یکی از این متریال‌ها را انتخاب کنید.

قابلیت حرکت دادن و جمع شدن

مهم‌ترین مشخصه پارتیشن‌های اداری متحرک، امکان حرکت دادن آن‌ها در محیط است. تصور کنید در یک ساختمان بزرگ کار می‌کنید که مدام باید قسمت‌های مختلف آن را تغییر دهید. گاهی نیاز به تغییر دکوراسیون دارید و گاهی هم باید به دلیل تغییر شرایط کار، ابعاد فضا را عوض کنید. در چنین شرایطی استفاده از پارتیشن‌های متحرک فریم لس بهترین کار خواهد بود.

زیبایی محیط

با خرید پارتیشن اداری فریم‌لس می‌توانید محیط کار خود را زیباتر کنید. شاید بپرسید چطور این کار ممکن است؟ که باید بگوییم این پارتیشن‌های فریم‌لس فضای زیادی را اشغال نمی‌کنند و سرتاسر آن‌ها از شیشه‌های مات یا شفاف و یا چوب و PVC ساخته شده است. بنابراین فضای بهتری را ایجاد می‌کنند.

مقاوم و مستحکم

از دیگر ویژگی‌های پارتیشن‌های اداری فریم لس، استفاده از متریال‌های مقاوم است. شیشه پرکاربردترین نوع ماده اولیه برای ساخت این نوع پارتیشن اداری است که از نوع مقاوم آن (سکوریت) استفاده می‌شود. این شیشه‌ها ضخامت بیشتر از یک سانتی‌متر دارند و در برابر تغییرات دما و ضربه مقاوم هستند. همچنین این محصولات می‌توانند از جنس پلاستیک فشرده یا چوب باشند که  از لحاظ ظاهری به پای پارتیشن شیشه‌ای نمی‌رسند، اما در عوض مقاومت بسیار بالایی دارند.

کاربرد پارتیشن‌های متحرک فریم لس

پارتیشن فریم لس

این نوع پارتیشن‌های اداری برای تقسیم‌بندی فضا و استفاده بهینه از محیط کاربرد دارند. با این کار در کنار اینکه می‌توانید فضای مجزایی را ایجاد کنید، می‌توانید هر زمان که بخواهید دکور آن را تغییر دهید. البته این مزیت فقط در مورد پارتیشن‌های متحرک وجود دارد. هر چند پارتیشن‌های ثابت نیز قابلیت تغییر دارند و با باز کردن پیچ و مهره‌هایی که به دیوار، کف و یا سقف متصل شده است، می‌توان پانل‌ها را باز و در جای دیگری نصب کرد.

اما پارتیشن اداری فریم لس متحرک با نصب پیچ و مهره کمتری کار می‌کند و به راحتی می‌توانید آن‌ها را تغییر دهید. مهم‌ترین دلایل توصیه ما برای استفاده از این نوع پارتیشن اداری عبارت است از:

قابل استفاده برای محیط‌های کوچک

پارتیشن اداری فریم لس متحرک برای هر جایی از جمله فروشگاه‌ها و کلینیک‌های کوچک کاربرد دارد. برای مثال، فروشگاه‌هایی که می‌خواهند اتاق پرو موقت درست کنند، می‌توانند از این نوع پارتیشن‌ها استفاده کنند. همچنین در کلینیک‌هایی که در اتاق پزشک به بخش معاینه بیمار نیاز است و در عین حال باید حریم خصوصی او نیز حفظ شود، می‌توان از پارتیشن‌های متحرک فریم لس استفاده کرد.

در مطب‌های پزشکان که باید بخشی برای تزریق آمپول و ایجاد فضای اختصاصی برای بانوان و آقایان وجود داشته باشد، استفاده از این نوع پارتیشن‌ها بسیار کاربردی و موثر است. به طوری که نسبت به پرده می‌تواند مزیت بیشتری را به همراه داشته باشد.

استفاده برای ساختمان‌های مسکونی

از این نوع پارتیشن‌ها می‌توان برای ساختمان‌های مسکونی و در قسمت‌هایی از خانه نیز استفاده کرد. برای مثال در قسمت‌هایی که می‌خواهید بین اتاق نشیمن و پذیرایی و یا در قسمت ورودی خانه دیوار ایجاد کنید، پارتیشن‌های متحرک بهترین گزینه خواهند بود. هر زمان هم که قصد فروش خانه را داشته باشید، می‌توانید این پانل‌ها را با خود حمل کنید.

استفاده برای هتل‌ها و رستوران‌ها

یکی دیگر از کاربردهای مهم پارتیشن اداری فریم لس متحرک برای هتل‌ها و رستوران‌هاست. در هتل‌ها می‌توانید از این پارتیشن‌ها برای قسمت لابی استفاده کنید. همچنین برای اتاق‌ها نیز کاربرد دارد و اگر بخواهید یک اتاق بزرگ را تقسیم بندی کنید و یک فضای مجزا از آن بسازید، این نوع پارتیشن‌ها کارآمد خواهند بود.

قابل استفاده برای داروخانه‌ها

در داروخانه‌ها که باید بیماران از دکتر داروساز مشاوره دریافت کنند، به یک اتاق مجزا نیاز است که ساخت آن در محیط‌های کوچک داروخانه کار راحتی نیست. در حالی که می‌توانید با استفاده از پارتیشن اداری فریم لس متحرک به راحتی فضای مجزایی را برای ارتباط بین بیماران با دکتر فراهم کنید.

برای مطالعه بیشتر در این باره، روی لینک زیر کلیک کنید:

https://dikasazeh.com/خدمات/طراحی-و-اجرای-پارتیشن-اداری/

مزیت‌های پارتیشن‌های متحرک فریم لس

پارتیشن چوبی

استفاده از این نوع پارتیشن‌ها برای هر ساختمانی مزیت‌هایی را به همراه دارد که عبارتند از:

ارزان و مقرون به صرفه

برای ساخت پارتیشن‌های شیشه‌ای بدون قاب از هیچ فلز یا چوبی استفاده نمی‌شود. مهم‌ترین فلزی که برای ساخت قاب پارتیشن‌های اداری استفاده می‌شود، آلومینیوم است که در حال حاضر قیمت آن بالاست و باعث افزایش قیمت پارتیشن‌های فریم‌دار می‌شود. بنابراین پارتیشن بدون قاب نسبت به نوع قاب‌دار ارزان‌تر خواهد بود.

سبک و قابل حمل

این نوع پارتیشن اداری فریم لس به صورت کوتاه طراحی می‌شود و فاصله کف تا سقف را پوشش نمی‌دهند. بلکه ارتفاع آن‌ها کوتاه‌تر از ارتفاع دیوارهاست و بنابراین فقط برای ایجاد یک فضای موقت کاربرد دارند.

جلوگیری از سر و صدا

اگرچه این نوع پارتیشن‌ها به طور کامل فضای کف تا سقف را پوشش نمی‌دهد و به صورت موقت در یک قسمت از فضا قرار می‌گیرند، اما می‌توانند تا حدودی از ورود و خروج صدا جلوگیری کنند. در صورتی که عایق صوتی بودن پارتیشن برای شما اهمیت دارد، باید آن را به صورت سرتاسری از کف تا سقف طراحی کنید.

قابلیت نصب آسان

برای استفاده از پارتیشن‌های متحرک فریم لس نیازی به نصاب نیست و خودتان نیز به راحتی می‌توانید آن‌ها را نصب یا جابجا کنید. در پارتیشن‌های ثابت باید از تکنیسین‌هایی که این محصولات را ساخته‌اند، کمک بگیرید و حتی زمانی که قصد تغییر ابعاد محیط را دارید، باید با شرکت ساخت پارتیشن تماس بگیرید تا این پانل‌ها را بردارند و در جای دیگری نصب کنند.

ورود نور طبیعی در محیط

از دیگر مزیت‌های پارتیشن اداری فریم لس، امکان ورود نور در محیط است. در حالی که ساخت دیوار چنین مزیتی را به همراه ندارد. شما وقتی از این نوع پارتیشن در فضای کار خود استفاده می‌کنید، از ورود نور جلوگیری نمی‌کند و مجبور نخواهید بود در طی روز از چراغ و نور مصنوعی استفاده کنید.

حرف آخر

استفاده از پارتیشن‌های اداری کاربرد زیادی برای تقسیم‌بندی فضا دارد که نوع متحرک و فریم‌لس می‌تواند سبک، قابل حمل و ارزان‌تر باشد. برای محیط‌های کوچک اجاره‌ای که مجبورید بعد از چند ماه ساختمان را ترک کنید، بهترین راه، استفاده از پارتیشن‌های اداری فریم لس متحرک است که به هزینه نصب هم نیاز ندارد. امیدواریم این مطلب توانسته باشد به سوالات شما پاسخ کاملی داده باشد.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی فارسیها هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.