ویژگی‌های پنکک مناسب را بدانید

ویژگی‌های پنکک مناسب را بدانید

پنکیک یا به زبان عامیانه پنکک از آن دست لوازم آرایشی است که در ظاهر و زیبایی افراد تاثیر بسیار زیادی دارد و از این رو برای انتخاب آن باید به عوامل و موارد مختلفی توجه شود. این محصول با برند‌های مختلفی در بازار وجود دارد. به همین دلیل انتخاب و خرید پنکک مناسب یکی از چالش‌های بزرگ بانوان است. چرا که معمولا برای آرایش صورت نیازمند زیرسازی پوست هستیم که این عمل توسط پنکک آرایشی انجام می‌شود. اولین نکته‌ای که قبل از انتخاب پنکک باید به آن توجه شود نوع پوست افراد است. این امکان وجود دارد که بهترین و مرغوب‌ترین پنکک موجود در بازار برای پوست شما مناسب نباشد. از این رو قبل از هر چیزی باید اطلاعات کاملی از نوع پوست خود داشته باشید.

پنکیک

ویژگی‌های پنکک مناسب و ارزان

همه‌ی افراد علاقه به داشتن پوستی صاف و شفاف دارند و به همین دلیل خرید پنکک می‌تواند رسیدن به این علاقه را ممکن کند. پنکک یک ابزار مناسب برای صورت‌های پر جوش و لک است که با پوشانندگی بالا می‌تواند سطح پوست را به طور کامل صاف و شفاف کند. اما علاوه بر پوشانندگی بالا، پنکک آرایشی باید ویژگی ها و قابلیت‌های دیگری نیز داشته باشد تا بتوان از آن به عنوان محصولی مرغوب و کارآمد یاد کرد. این قابلیت‌ها و ویژگی‌ها به شرح زیر است:

  • پنکک باید کنترل کننده چرپی پوست باشد.
  • سبب مات شدن پوست شود تا سایر آرایش صورت بیشتر به چشم بیاید.
  • باید آرایش صورت را کاملا طبیعی جلوه دهد و از درخشندگی صورت جلوگیری کند.
  • پوشانندگی بالا مهم ترین دلیل استفاده از پنکک‌ها است.
  • ماندگاری زیادی بر روی پوست داشته باشد.
  • برای مصرف روزانه مناسب بوده و به راحتی از روی صورت پاک نشود.
  • باعث بروز جوش و لک نشود.

پنککی که تمامی این موارد را در خود داشته باشد انتخاب مناسبی است. از این رو در هنگام خرید پنکک به این موارد بیش از پیش توجه کنید. به طور کلی پنکک مناسب پنککی است که به راحتی نریخته، تغییر رنگ و حالت چشمگیری نداشته باشد و با ماندگاری بالا و بدون بروز حساسیت بر روی پوست باقی بماند.

ویژگی‌های پنکک مناسب و ارزانقبل از خرید پنکک به نوع پوست خود توجه کنید

به طور کلی همه‌ی افراد دارای دو نوع پوست هستند؛ عده‌ای پوست چرب دارند و عده‌ی دیگر پوست خشکی دارند. حال برای انتخاب و خرید پنکک باید به نوع پوست بسیار توجه شود. زیرا که مدل‌ها و انواع مختلف پنککی که در بازار وجود دارد متناسب با نوع پوست‌ها ساخته و روانه بازار شده است به همین دلیل باید بدانید که برای نوع پوست شما چه نوع محصولی مناسب است.

برای افراد با پوست چرب: افرادی که پوست چربی دارند مطلوب است که از پنکک به جای کرم پودر استفاده کنند. به طور کلی پنکک‌‌ها به دلیل مواد استفاده شده در هنگام ساخت آن، چربی زیادی ندارد و به همین دلیل از چرب شدن بیش از اندازه پوست جلوگیری می‌کند و می‌تواند انتخاب مناسبی برای افراد که پوست چربی دارند باشد.

برای افرادی که پوست خشک دارند: افراد که پوست‌هایی خشک دارند در انتخاب و خرید پنکک باید بسیار توجه کنند. برای این افراد استفاده از پنکک‌های ملایم غیر مات که چربی پوست را جذب نمی‌کنند، می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. اما اگر پوست شما بیش از اندازه عرق می‌کند توصیه می‌شود بعد از استفاده از پنکک و کرم پودر از فیکساتور نیز بهره بگیرید. این محصول کمک می‌کند تا آرایش زمان بیشتری بر روی پوست بماند و همچنین از فیکساتور می‌توان برای مات کردن پوست نیز استفاده کرد.

با شناخت انواع پنکک‌ها، بهترین نوع را برای خرید انتخاب کنید

پنکک‌ آرایشی در انواع و اقسام مختلفی در بازار موجود است که برای هر سلیقه و نوع پوستی، یک نوع از آن‌ها مناسب است.

پنکک‌های مات: این نوع پنکک‌ها از پنکک‌های محبوب آرتیست‌ها است. این محصول در شکل‌های مختلفی در بازار موجود است و شاهد وجود شکل فشرده و مایع آن هستیم. برای مات کردن صورت بسیار مناسب بوده و از براق شدن بیش از حد صورت جلوگیری می‌کند. از این مدل پنکک‌ها می‌توان برای بیک کردن نیز استفاده کرد.

پنکک‌های فینیشینگ: از این پنکک معمولا برای پوشاندن منافذ و خطوط ریزی که در صورت به وجود آمده است، استفاده می‌شود.

پنکک‌های معدنی: بسیاری از افراد به لوازم آرایشی حساسیت دارند و علی رغم میل باطنی نمی‌توانند از محصولات آرایشی استفاده کنند. اما در پنکک‌های معدنی از موارد شیمیایی بسیار کمی استفاده شده است و از این رو اگر به دنبال خرید پنکک آرایشی بدون ضرر هستید می‌توانید از این محصول بهره بگیرید.

انواع پنکک‌پنکک‌های فشرده: پنکک‌های فشرده می‌توانند مات، فینیش و یا معدنی باشند که فقط در شکل ظاهری متفاوت است. ویژگی خوبی که پنکک‌های فشرده دارند این است که جای کمی از کیف لوازم آرایشی را به خود اختصاص می‌دهد.

 پنکک‌های نرم: این مدل نیز به مانند پنکک‌های فشرده در بر گیرنده انواع مختلف پنکک است. برای استفاده از پنکک‌های نرم باید از براش‌های بزرگ استفاده کرد. برای خرید پنکک باید بدانید که نوع فشرده و نرم آن کارایی یکسان دارند و فقط نحوه استفاده آن‌ها کمی متفاوت است.

با شیوه درست استفاده از پنکک آرایشی آشنا شوید

بسیاری از افراد در بین نحوه‌ی استفاده کرم پودر و پنکک فرقی قائل نیستند و برای هر دوی آن‌ها از یک شیوه استفاده می‌کنند. به همین دلیل باعث می‌شوند که پنکک بر روی صورتشان بماند و با لک‌هایی که ایجاد می‌کند ظاهر نامناسبی را برای فرد به وجود آورد. برای جلوگیری از این مشکل باید در قدم اول صورتتان را آماده کنید. می‌توانید به وسیله‌ی یک شوینده مناسب، صورتتان را به طور کامل بشویید. بعد از شست و شوی صورت با بهره گیری از مرطوب کننده صورت را مرطوب کنید و بعد از زدن کرم پودر و کانسیلر با استفاده از یک براش بزرگ پنکک را روی صورت خود بپاشید.

چرا از پنکک استفاده می‌کنید؟

چرا از پنکک استفاده می‌کنید؟افراد به دلایل مختلفی از پنکک‌ها استفاده می‌کنند که این دلایل می‌تواند در انتخاب و خرید پنکک تاثیر گذار باشد. برای مثال افرادی که می‌خواهند پوشش دهی سبکی بر روی پوست خود داشته باشند، باید قبل از زدن پنکک از مرطوب کننده استفاده کنند و سپس پنکک معدنی را روی آن بپاشند. اما اگر افراد برای مراسم و جشن‌‌ها آماده می‌شوند با استفاده از پنکک به دنبال پوشش دهی بالا و کامل هستند. از این رو بهتر است که قبل از استفاده از پنکک از کرم پودر استفاده کنید تا به خواسته خود برسید.

 

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی فارسیها هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

1 دیدگاه در “ویژگی‌های پنکک مناسب را بدانید

ممنون بابات اطلاع رسانی در مورد کوشن ها هم می گفتید تفاوتش با پنکک چیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.