المان های طراحی فضای سبز : رنگ، نسبت طلایی و گل کاری

در زندگی های پر مشغله امروزی که کمتر امکان رفتن به مسافرت و استفاده از طبیعت بکر وجود دارد، نیاز به فضای سبز در محیط خانه، محل کار و سطح شهر بیشتر از قبل احساس می شود. اما آنچه مسلم است کاشتن تنها چند گیاه و و درخت همراه قرار دادن وسایل تزئینی در بین آن ها به غیر از اینکه هزینه اضافی به همراه دارد، نمی تواند ایده مناسبی برای طراحی فضای سبز باشد. بنابراین یا باید قواعد و اصول اساسی طراحی فضای سبز بالکن و … را بدانید و یا باید از یک متخصص اجرای فضای سبز کمک بخواهید تا از بسیاری از هزینه های اضافی بعدی نیز پیشگیری کنید. جلوتر با برخی از المان ها و موارد مهم و لازم در طراحی فضای سبز شهری، مسکونی و اداری بیشتر آشنا خواهیم شد. همراه ما باشید…

فضای سبز

انواع طراحی فضای سبز

طراحی فضای سبز را می توان به انواع فضای سبز شهری، فضای سبز ویلا، فضای سبز حیاط خانه، روف گاردن و طراحی فضای سبز بالکن تقسیم بندی کرد. به طوری که برای فضای سبز شهری می توان یک پارک یا میدان همراه با آب نماها و یا مجسمه ها برای جلوه بیشتر در نظر گرفت و بیشتر گیاهانی که برای این طراحی استفاده می شوند، نیاز به رسیدگی روزانه ندارند. یا برای طراحی فضای سبز بالکن باید از گلدان ها و المان های موثر دیگری استفاده کرد زیرا در بالکن دسترسی به خاک محدود است و برای طراحی و اجرای روف گاردن نیز بزرگترین مساله نحوه آبیاری است که نیاز به مهندسی دارد. به همین دلیل برای طراحی روف گاردن ها استفاده از چمن مصنوعی توصیه می شود.

به صورت خلاصه باید اشاره کنیم که یکی از مهمترین موضوعات در طراحی فضای سبز و یا اجرای آن توجه به اقلیم آب و هوایی است که در نگهداری فضای سبز هم اهمیت دارد.

اگر به دنبال یه تغییر و تحول چشمگیر و بسیار تاثیرگذار برای محیط خانه یا محل کار خود هستید، طراحی فضای سبز و اصول آن با کمک شرکت گل پونه مهر نقش جهان، می تواند برای شما راه گشا باشد. اگر به فکر طراحی باغچه، بالکن و روف گاردن خود و تغییر آن برای نوروز هستید بهتر است از اکنون به فکر باشید و برای اجرای بهترین ایده ها با ما تماس بگیرید.

المانهای فضای سبز

المان های اصلی برای طراحی فضای سبز

تاثیر رنگ در طراحی فضای سبز

رنگ در طراحی فضای سبز می تواند فضای کوچک را بزرگتر جلوه دهد. اگر فضای سبز باغچه تان کوچک است، رنگ ها می توانند به شما کمک کنند. برای مثال، رنگ های مونوکروم، فضای کوچک را بزرگتر نشان می دهند. رنگ های خنثی و سفید نور رنگ های روشن را به فضای سبز می آورند و مانند بوم نقاشی می شوند که نور خورشید همراه با آن می تواند فضا را بزرگتر نشان دهد.

رنگ های کم رنگ نور را منعکس کرده و توهم فضای بزرگتر را ایجاد می کنند؛ درحالی که رنگ های تیره نور را جذب کرده و فضا را کوچکتر نشان می دهند.

طراحی فضای سبز شهری

استفاده از هندسه و نسبت طلایی در طراحی فضای سبز و باغ

در طول قرن ها، طراحان از مستطیل و نسبت طلایی برای طراحی باغ و فضای سبز استفاده می کردند، حتی بدون این که متوجه استفاده از این المان ها بشوند. اگر برای شما باور نکردنی است، کافیست نگاهی به باغ ها و فضای سبز اطراف خود بیاندازید. بسیاری از باغ های ژاپنی به خاطر طراحی های آرامش بخش معروف هستند، زیرا که از این المان های هندسی و مستطیل و نسبت طلایی در طراحی فضای سبز خود بهره برده اند.

می توانید از این نسبت ها برای تعیین ارتفاع گیاهانی که در کنار هم رشد می کنند در گلکاری فضای سبز، استفاده کنید. حتی می توانید از آبنما در طراحی فضای سبز در کنار گیاهان استفاده کنید.

طراحی فضای سبز شهری

نقش گل کاری در طراحی فضای سبز

اگر در طراحی فضای سبز خود باغچه کاری کرده باشید؛ با توجه به اندازه باغچه ها می توانید در آن ها نهال بکارید یا گل کاری کنید. با کاشت نهال های مختلف در باغچه ها می توانید یک باغ کوچک را محوطه سازی کنید و با گل کاری، زیبایی و طراوت بیشتری به حیاط، بالکن و پشت بام سبز خود خواهید داد.

طراحی فضای سبز جلوی ساختمان با کاشت نهال و یا گل کاری، هزینه های بیشتری را در پی خواهد داشت، اما می توان با انتخاب گل های ارزان تر، هزینه های خود را کاهش دهید. اگر به فکر طراحی باغچه، بالکن و روف گاردن خود و تغییر آن با کمترین هزینه برای نوروز هستید می توانید روی ما حساب کنید و بهتر است از اکنون به فکر باشید. با ما تماس بگیرید.

 

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی فارسیها مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.