نحوه تمیز کردن توالت فرنگی بدون استفاده از مواد شیمیایی

با روش های خانگی که در این مقاله کوتاه و مفید به شما نشان می دهیم، نحوه تمیز کردن توالت فرنگی را بیاموزید. اینها بهترین ترفندها برای ضدعفونی کردن سرویس بهداشتی، حذف همه آلودگی ها و جلوگیری از بوی بد توالت فرنگی هستند. توالت یکی از قسمت های مهم هر خانه است که بیشترین لکه و کثیفی را دارد و همچنین بیشترین باکتری را در خود جمع می کند. به همین دلیل، اگر می‌خواهید بهداشت را در دستشوئی رعایت کنید و در نتیجه از گسترش باکتری‌ها و به همراه آنها عفونت‌ها جلوگیری کنید، تمیز کردن مکرر آن ضروری است. در این مقاله با بهترین محصولات تمیز کننده توالت فرنگی آشنا خواهید شد و علاوه بر این، تکنیک های خانگی برای انجام این کار، حتی از بین بردن گرفتگی ها را به شما نشان خواهیم داد.

چگونه توالت فرنگی را تمیز کنیم؟

بیشتر باکتری هایی که توالت می تواند جمع کند برای بدن بی ضرر هستند، اما به همین دلیل نباید از تمیز کردن توالت غافل شویم. با این حال، صرف یک ساعت برای تمیز کردن توالت نیز کار راحتی نیست. برای اینکه کار سریع انجام شود و زمان زیادی را نگیرد، نحوه انجام صحیح آن را توضیح می دهیم.

تلاش خود را فقط روی تمیز کردن داخل کاسه متمرکز نکنید، زیرا وقتی زنجیر را می کشید، کشش آب خود کف آن را تمیز می کند. چیزی که بیشتر در معرض دید باقی می ماند نمای بیرونی توالت فرنگی است، اما به خاطر داشته باشید که جایی که بقایای آهک و رسوب تجمع می یابد در پایین و روی دیوارها است. بنابراین، تمیز کردن دوره‌ای این قسمت‌های توالت حائز اهمیت است. نکته دیگر این است که برای قسمت های داخلی و خارجی از پارچه ها و برس های مختلف استفاده کنید تا آلودگی به قسمت های دیگر سرایت نکند. از محصولات مناسب استفاده کنید، اما نباید محصولات شیمیایی تهاجمی باشد که می تواند باعث آلرژی یا سلامتی ما شود.

اگر مرتب توالت را تمیز می کنید، فقط از آب، مواد شوینده حمام و کمی سفید کننده یا هر پاک کننده خاص دیگری استفاده کنید. علاوه بر این مزیت دیگر این است که در این نوع پاک کننده ها از مواد خورنده زیاد استفاده نمی شود، رایحه های مطبوعی دارند و استفاده آسانی دارند. به خاطر داشته باشید که محصولات صنعتی مناسب هستند، اما می توانید از تکنیک های خانگی که برای تمیز کردن سرویس بهداشتی نیز بسیار کارآمد هستند، مانند جوش شیرین و سرکه استفاده کنید. علاوه بر این، آنها برای سلامتی کمتر مضر هستند.

برای این کار ابتدا جوش شیرین را اضافه کنید و یک ساعت صبر کنید. سپس سرکه سفید را در یک بطری اسپری بریزید و روی جوش شیرین بمالید. بلافاصله آنجا را با یک برس قوی بشویید و چند بار آبکشی کنید.

 سفید کننده محصولی است که اغلب برای تمیز کردن قسمت های توالت استفاده می شود، اما استفاده از آن نباید مورد سوء استفاده قرار گیرد. آنچه توصیه می شود این است که به مقدار کم استفاده شود و اجازه داده شود تا عمل کند تا بعداً با برس و آب از مخزن خارج شود تا همه آثار از بین برود.

چگونه کف توالت فرنگی را تمیز کنیم؟

نحوه تمیز کردن توالت فرنگی بدون استفاده از مواد شیمیایی

محصولات پاک کننده زیادی در بازار وجود دارد که برای تمیز کردن توالت ها بسیار موثر هستند، اما ما به جای استفاده از مواد شیمیایی روی درمان های طبیعی تمرکز می کنیم. مراحل تمیز کردن کف توالت به شرح زیر است:

علاوه بر جوش شیرین و سرکه، یکی از بهترین راه حل ها برای تمیز کردن توالت فرنگی ، مخلوط کردن آن با سرکه و کمی آب نمک است. مخلوط را داخل توالت بریزید و چند دقیقه صبر کنید تا عمل کند. سپس با کمک یک برس تمام کثیفی ها و رسوبات انباشته شده را از بین ببرید.

اگر کف توالت واقعا کثیف است، می توانید سرکه کمی رقیق شده در آب را با پودر اسید سیتریک مخلوط کنید. اما این کار را با احتیاط انجام دهید، اسید سیتریک کاملاً آلوده کننده است و توصیه می شود علاوه بر پوشیدن دستکش، چشم و دهان خود را به خوبی بپوشانید. این مخلوط را در کف توالت فرنگی بریزید و با برس بمالید و تمام خاک را بخراشید.

یکی دیگر از راه حل های موثر با جوش شیرین و سرکه برای تمیز کردن کف توالت موارد زیر است. نصف لیوان سرکه سفید را با دو قاشق غذاخوری جوش شیرین و آب یک لیمو مخلوط کنید. این مخلوط را در کف توالت قرار دهید و قبل از اینکه با برس تمیز کنید، بگذارید بماند. می توانید از اسکرابر نیز استفاده کنید، اما برای رسیدن به داخل توالت دستکش لاستیکی بپوشید.

این سه راه حل برای تمیز کردن توالت بسیار موثر هستند، اما اگر چیزی که می خواهید تمیز نگه داشتن آن است، استفاده از این نوع تمیز کردن هر هفته یا پانزده روز برای شما راحت خواهد بود. همچنین، فراموش نکنید که هر بار که از توالت استفاده می کنید، دو بار آب کشی کنید.

پیشنهاد می کنیم مقاله “چگونه کمد لباس خوشبو داشته باشیم؟” را نیز مطالعه بفرمایید.

تمیز کردن لکه های توالت فرنگی

اگر هنگام تمیز کردن قسمت های توالت مشاهده کردید که هنوز لکه های سرسختی باقی مانده است، کار مناسب این است که از سیم ظرفشوئی استفاده کنید. می توانید با جوش شیرین و سرکه بمالید تا عمل موثرتر شود.

از طرف دیگر، اگر مشکل گرفتگی کاسه است، می توانید از ماشین ظرفشویی برای رقیق کردن انسداد استفاده کنید. در صورتی که کار نکرد، همیشه می‌توانید از چوب لباسی فلزی استفاده کنید، زیرا همه یک چوب لباسی در کمد دارند. فقط آن را باز کنید و فلز را صاف کنید، نوک آن را با یک پارچه بپیچید و آن را به سمت پایین بچسبانید تا داخل کاسه توالت قرار دهید. برای از بین بردن زباله ها فشار وارد کنید و به حرکت در زهکشی ادامه دهید.

در نهایت، می توانید سعی کنید یک آفتابه آب داغ را در توالت بریزید. سپس یک فنجان جوش شیرین و دو عدد سرکه سفید اضافه کنید. یک ساعت بعد، وقتی آب کم شد، توالت را طبق معمول تمیز کنید. اگر کار نکرد، یک بار دیگر این روند را تکرار کنید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.