نحوه استفاده صحیح از اسپری های بینی

اسپری های بینی زمانی که به درستی از آنها استفاده می کنید بهترین عملکرد را دارند .مارک آرونیکا، متخصص آلرژی، MD می گوید: «در حالی که گرفتگی بینی را می توان با اسپری بینی درمان کرد، استفاده از اسپری همیشه آنطور که به نظر می رسد ساده نیست. “تکنیک و موقعیت صحیح کلیدهای رسیدن به بهترین نتایج هستند.”

اسپری بینی برای چه مواردی استفاده می شود؟

توضیح ساده اسپری های بینی این است که آنها التهاب را در مجرای بینی شما هدف قرار می دهند، که تورم را کاهش می دهد و به رفع گرفتگی کمک می کند.

برخی از اسپری های بینی (اسپری های بینی استروئیدی و اسپری های آنتی هیستامین) به طور خاص برای درمان علائم آلرژی طراحی شده اند و می توانند برای طولانی مدت استفاده شوند.

نوع سوم، به نام اسپری های ضد احتقان بینی، باید فقط برای چند روز در یک زمان استفاده شود، بنابراین برای درمان احتقان ناشی از سرماخوردگی یا آنفولانزا بهترین هستند.

نحوه صحیح استفاده از اسپری بینی

نحوه صحیح استفاده از اسپری بینی

اسپری های بینی دارو هستند – و مانند هر دارویی، اگر آنها را اشتباه مصرف کنید، از فواید کامل آنها بهره مند نخواهید شد. با اسپری های بینی، همه چیز به استفاده صحیح بستگی دارد.

دکتر آرونیکا می گوید: تکنیک در اسپری های بینی بسیار مهم است. “گاهی اوقات، بیماران به من می گویند که اسپری آنها کار نمی کند، اما وقتی تکنیک آنها را بهبود می دهیم، واقعا کمک می کند.”

روش صحیح استفاده از اسپری بینی در اینجا آمده است:

قبل از استفاده، بینی خود را به آرامی باد کنید. این کار مجرای بینی شما را پاک می کند و راه را برای دارو باز می کند.

دستورالعمل های محصول را بخوانید. اگر به شما دستور داد که این کار را انجام دهید، حتما بطری را تکان دهید یا مقدار کمی از آن را بیرون بریزید، که به آن “پرایمینگ” یک استنشاق بینی می گویند.

دهانه بطری را زیر یک سوراخ بینی قرار دهید. برای استفاده صحیح از اسپری بینی، مهم است که اسپری را به سمت پشت بینی خود ببرید تا دارو وارد سینوس های شما شود. دکتر

آرونیکا می گوید: «هنگامی که میخواهید به داخل حفره بینی بریزید، از خط وسط حفره بینی خود فاصله بگیرید.

بطری را به آرامی فشار دهید یا پمپ کنید و با دهان بسته، کمی و به آرامی استنشاق کنید تا مطمئن شوید که محصول در داخل بینی شما باقی می ماند. دکتر آرونیکا می‌گوید: «معمولاً عمل پمپ روی اسپری به اندازه‌ای است که اسپری را وارد بینی و سینوس می‌کند. می‌توانید یک بو بکشید، اما نمی‌خواهید آن را در پشت گلویتان بچشید.»

نکات ایمنی برای استفاده از اسپری‌های بینی

دکتر آرونیکا همچنین به چند اشتباه رایج در استفاده می پردازد – کارهایی که نباید هنگام استفاده از اسپری بینی انجام دهید.

به سمت سپتوم خود هدف نگیرید

او می‌گوید: «شما هرگز نمی‌خواهید اسپری را به سمت سپتوم بینی، که قسمت میانی بینی شما است، هدایت کنید. هنگامی که یک اسپری را مستقیماً روی سپتوم خود فشار می دهید، این نیرو می تواند به بافت آسیب برساند و در نهایت ممکن است با تحریک یا خونی بینی مواجه شوید.

سر خود را به عقب خم نکنید

بیشتر محصولات را می توان در حالی که در وضعیت عمودی قرار دارید استفاده کرد، بنابراین لازم نیست سر خود را به عقب خم کنید. دکتر آرونیکا خاطرنشان می کند: “شما نمی خواهید که از پشت گلویتان چکه کند.”

بوي زيادي نكشيد

اگر دارو را تا پشت گلوی خود بمکید و آن را قورت دهید، این فرصت را ندارد که کاری را که لازم دارید انجام دهد – وارد حفره سینوسی شما شود. یک بو کشیدن ملایم باید این کار را انجام دهد. بینی خود را باد نکنید

گرفتن دستمال کاغذی بعد از استفاده از اسپری بینی وسوسه انگیز است، اما سعی کنید از آن اجتناب کنید. دکتر آرونیکا توصیه می کند: «شما می خواهید تا حد ممکن دارو در بینی و سینوس باقی بماند.

اسپری بینی خود را به اشتراک نگذارید

برای جلوگیری از انتشار باکتری، اسپری خود را برای خود نگه دارید.

او می گوید: «بطری را تمیز نگه دارید و فقط به یک نفر اجازه استفاده از آن را بدهید. به یاد داشته باشید که بطری اسپری بینی را پاک کنید و بعد از هر بار استفاده درپوش را دوباره روی آن قرار دهید.

پیشنهاد می کنیم مقاله “کوچک کردن بینی بدون جراحی چگونه است؟” را نیز مطالعه بفرمایید.

انواع اسپری‌ های بینی

اسپری‌های استروئیدی بینی:

این اسپری‌های یک‌بار در روز بدون نسخه در دسترس هستند و زمانی که چند هفته قبل از شروع فصل آلرژی شروع به استفاده از آن‌ها کنید، بهترین عملکرد را دارند. دکتر آرونیکا می‌گوید: «آنها عادت‌ساز نیستند و برای بهترین اثر باید به طور منظم استفاده شوند. آنها شامل فلوتیکازون (Flonase®) و بتامتازون (Nasacort®) هستند.

اسپری‌های انتی هیستامین:

مانند اسپری‌های استروئیدی بینی، این اسپری‌ها عادت‌ساز نیستند و باید یک بار در روز استفاده شوند تا بهترین نتیجه را در درمان آلرژی‌های خود داشته باشید. تفاوت اصلی این است که آنها فقط با نسخه در دسترس هستند. آنها شامل آزلاستین (Astepro® و Astelin®) و الوپاتادین (Patanase®) هستند.

اسپری های ضد احتقان بینی:

این اسپری ها که برای افرادی که احتقان ناشی از سرماخوردگی یا آنفولانزا دارند مفید است، نباید بیش از سه یا چهار روز متوالی استفاده شوند. دکتر آرونیکا می‌گوید: «استفاده طولانی‌تر از آنها باعث ایجاد تحمل نسبت به داروها می‌شود. آنها عبارتند از اکسی متازولین هیدروکلراید (Afrin®، Dristan® و Sinex) و فنیل افرین هیدروکلراید (Neo-Synephrine®).

چه زمانی که نباید از اسپری بینی استفاده کنید

چه زمانی که نباید از اسپری بینی استفاده کنید

در حالی که اکثر مردم می توانند با خیال راحت از اسپری های بینی استفاده کنند، پزشک یا داروساز شما ممکن است توصیه های دیگری را در صورت ابتلا به دیابت، فشار خون بالا یا پرکاری تیروئید یا اگر داروهای دیگری مصرف می کنید، داشته باشد.

همچنین اگر مجرای بینی شما آسیب دیده است، نباید از اسپری بینی استفاده کنید. این بیماری که به عنوان رینیت دارویی شناخته می‌شود، زمانی اتفاق می‌افتد که از اسپری بینی ضداحتقان بیش از چند روز استفاده کنید. دکتر آرونیکا هشدار می دهد: «وقتی این اتفاق می افتد، ممکن است برای کنترل احتقان خود به داروی بیشتری نیاز داشته باشید، یا اگر استفاده از اسپری را متوقف کنید ممکن است احتقان شما بدتر شود.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.