طرز تهیه ۳ مدل میان وعده خوشمزه با دارچین

طرز تهیه میان وعده خوشمزه وسالم

دارچین سرشار از خواص و فواید است و هنگامی که شما آن را به غذا یا میان وعده یا دسرهای مختلف اضافه میکنید یعنی ان خوراکی را سالم تر با ارزش تغذیه ای بالاتر کرده اید.امروز برای شما طرز تهیه ۳ مدل میان وعده که در آن دارچین استفاده شده است را آورده ایم .این میان وعده های خوشمزه ارزش امتحان کردن را دارند ، پس درست کنید و نوش جان بفرمایید.

۱-توپ های انرژی دار دارچینی کم چرب

این توپ‌های انرژی‌زای خوشمزه دارچینی فقط ۸۰ کالری دارند، بنابراین می‌توانید در هر زمان از آن لذت ببرید و یک غذای شیرین سالم را تجربه کنید. آنها را مستقیماً از فریزر امتحان کنید.

۲ فنجان (۲۰۰ گرم) جو
۱٫۵ فنجان (۲۸۳ گرم) خرمای نرم بسته بندی شده بدون هسته
۱ قاشق غذاخوری شربت افرا خالص
۱ قاشق غذاخوری دارچین
۱/۴ قاشق چایخوری نمک دریا، اختیاری است اما طعم را افزایش می دهد

جو را به غذاساز اضافه کنید و چند بار هم بزنید تا به آرد دانه ای تبدیل شود.
بقیه مواد را اضافه کنید و هم بزنید تا خمیر غلیظ و چسبناکی به دست آید که به راحتی بین انگشتانتان فشار دهید. اگر خرمای شما در سمت خشک بود و مخلوط خیلی شکننده به نظر می رسید، ممکن است لازم باشد ۱ قاشق چایخوری آب گرم اضافه کنید و دوباره آن را پردازش کنید.
با دستان خود خمیر را به ۲۰ گلوله درآورید.
گزینه ای برای پاشیدن یا غلتاندن توپ ها در نارگیل خرد شده، دارچین یا مخلوطی از دارچین و شکر نارگیل.

نکته :

استفاده از خرماهای نرم و مرطوب در این دستور غذایی بسیار مهم است. اگر خرمای شما خشک یا سفت است آن را به مدت ۱۵ دقیقه در آب «فقط جوشیده» خیس کنید و سپس قبل از استفاده در دستور غذا، آن را خوب آبکش کنید.

توپ ها را تا ۱ هفته در یخچال یا تا ۳ ماه در فریزر نگهداری کنید. در صورت مصرف، اگر خنک نگه داشته شوند، برای چند روز در دمای اتاق خوب هستند.

ارزش تغذیه ای:

اندازه وعده: ۱ کالری: ۸۰ شکر: ۹ گرم چربی: ۰٫۷ گرم کربوهیدرات: ۱۸ گرم پروتئین: ۱٫۷ گرم

۲-دستور اسموتی دارچینی و موز

یک نسخه سالم تر از رول دارچین سنتی، اسموتی دارچین و موز، این اسموتی فوق العاده خامه ای است که می توانید هر روز بدون هیچ احساس بدی از آن لذت ببرید. حتی جو دوسر هم داره، یعنی میتونید برای صبحانه دسر بخورید!

۴-۵ تکه یخ
۱ موز یخ زده به حدود ۴ تکه خرد شده است
۲ عدد خرمای بدون هسته
¼ فنجان جو دو سر
½ قاشق چایخوری دارچین آسیاب شده
۱ قاشق چایخوری دانه چیا (اختیاری: به یادداشت ها مراجعه کنید)
۱ قاشق چایخوری عصاره وانیل خالص
۱ فنجان شیر
½ فنجان ماست یونانی

میان وعده خوشمزه
میان وعده خوشمزه

همه چیز را به ترتیب ذکر شده به مخلوط کن اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود.
افزودنی های اختیاری: قهوه، پودر پروتئین، پودر کلاژن.

اگر می‌خواهید این را سرو کنید، خوب است از دانه‌های چیا استفاده کنید و بلافاصله آن را بنوشید. اگر قصد دارید آن را نگه دارید یا در یک دوره زمانی از آن بنوشید، ممکن است ژلاتینی شود، که من بدم نمی آید، اما برخی افراد دیگر آن را نمی نوشند.

ارزش تغذیه ای

کالری: ۲۲۱ کیلو کالری
کربوهیدرات: ۴۲ گرم
پروتئین: ۸ گرم
چربی: ۳ گرم
چربی اشباع شده: ۱ گرم
چربی ترانس: ۱ گرم
کلسترول: ۳ میلی گرم
سدیم: ۱۸۴ میلی گرم
پتاسیم: ۴۹۹ میلی گرم
فیبر: ۶ گرم
شکر: ۲۵ گرم
ویتامین A: 78IU
ویتامین C: 5 میلی گرم
کلسیم: ۲۴۷ میلی گرم
آهن: ۱ میلی گرم

        پیشنهاد می کنیم مقاله “طرز تهیه میگوی خوشمزه” را نیز مطالعه بفرمایید.      

۳-میان وعده خوشمزه : کلوچه های سیب و دارچین بلغور جو دوسر

کلوچه های سالم بلغور جو دوسر سیب دارچینی با تنها ۴ ماده پر از طعم هستند و بهتر است به صورت تازه سرو شوند!

۲ ½ فنجان جو دوسر
۱ ½ فنجان سس سیب شیرین نشده
۲ قاشق چایخوری دارچین
½ سیب، هسته گرفته و خرد شده مکعبی ریز
¼ فنجان شکر +مقداری بیشتر برای پاشیدن

آماده سازی: فر را از قبل با دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت گرم کنید. روی یک ورقه پخت را با کاغذ روغنی، سیلیپات یا کمی روغن چرب کنید.

مخلوط کنید: در یک کاسه متوسط، جو دو سر،سس سیب و دارچین را با هم مخلوط کرده و خوب هم بزنید تا مخلوط شوند. سیب را اضافه کنید، بگذارید مخلوط چند دقیقه بماند. سیب را اضافه کنید و دوباره مخلوط کنید.

اسکوپ: با استفاده از یک قاشق غذاخوری، تپه های گرد شده مخلوط را بردارید، مطمئن شوید که آن را به آرامی با انگشتان خود بسته بندی کنید و روی صفحه کوکی قرار دهید. اگر اینها به اندازه کافی خوب بسته بندی نشده باشند، ممکن است تمایل به از هم پاشیدن داشته باشند. روی هر کوکی را شکر بپاشید، این مرحله آخر اختیاری است.

پخت: ورقه کوکی را در فر، در طبقه وسط قرار دهید و به مدت ۱۷ تا ۲۰ دقیقه بپزید.

حدود ۱۶ تا ۱۸ کلوچه کوچک یا همان کوکی درست می کند.

نگهداری: باقی مانده کوکی ها را به مدت ۳ تا ۴ روز روی پیشخوان آشپزخانه نگهداری کنید.

میان وعده سالم
میان وعده سالم

برای سیب، از سبز یا قرمز مورد علاقه خود استفاده کنید. من اینجا از سیب فوجی استفاده کردم. اگر سیب در دست ندارید، اینها بدون سیب خرد شده هم عالی هستند!

۲ قاشق غذاخوری گردوی خرد شده را برای ارزش تغذیه ای بیشتر به آن اضافه کنید.

اگر از سس سیب شیرین شده استفاده می کنید، شکر موجود در مخلوط را حذف کنید وگرنه ممکن است خیلی شیرین باشند.

در صورت تمایل شکر را با شربت افرای خالص جایگزین کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.