مکان هایی که میکروب ها دوست دارند در آنجا پنهان شوند

همه می دانند که میکروب هایی در اطراف آنها وجود دارد. برخی از مکان‌ها واضح هستند – احتمالاً پس از تمیز کردن خانه، تعویض پوشک یا استفاده از توالت، دست‌های خود را می‌شوید. اما مکان‌هایی در خانه‌تان وجود دارد که احتمالاً فکر نمیکنید در آنجاها میکروب است .ساده‌ترین راه برای فرار میکروب‌ها از مخفیگاه‌ها و یافتن راه خود به بدن، از طریق دست‌های شماست.در مقاله زیر محیط هایی که میکروب ها دوست دارند در آن پنهان شوند را بیاموزید. شما و خانواده‌تان می‌توانید با یادگیری این مکان‌های مملو از میکروب و تمیز کردن مکرر آن‌ها از سرماخوردگی و سایر عفونت‌ها و همچنین زندگی روزانه سالم‌تری لذت ببرید.

دست‌های شما دائماً با اشیاء خانه‌تان در تعامل هستند و همچنین برای پاک کردن چشم‌ها و بینی‌تان و تغذیه دهانتان از آن‌ها استفاده می‌کنید. این یک راه رایج برای بیماری های عفونی برای فرار از دفاع طبیعی اصلی بدن شما – پوست شما است.

میکروب ها روی چه چیزهایی زیاد هستند؟

گوشی هوشمند شما

یکی از پر میکروب ترین اشیاء در خانه شما گوشی هوشمند شماست.چند بار در روز گوشی هوشمند خود را چک می کنید؟ یک مطالعه نشان داد که افراد به طور متوسط ​​روزانه بیش از ۲۶۰۰ بار تند کشیدن، ضربه زدن، تایپ و کلیک می کنند.

حالا از خود بپرسید آخرین باری که گوشی هوشمند خود را تمیز کردید کی بود؟ اکثر مردم حتی فکر نمی کنند آنها را تمیز کنند. اما با این همه لمس، تلفن شما به محل پرورش باکتری های مختلف تبدیل شده است و برخی از آنها کاملاً خطرناک هستند. خطر برای کارکنان مراقبت های بهداشتی که با بیماری های عفونی سروکار دارند بسیار زیاد است، اما همه در معرض خطر هستند.

یک مطالعه نشان داد که از ۱۵۰ تلفن همراه، ۱۲۴ مورد رشد باکتریایی را نشان دادند. در میان شایع ترین باکتری ها متعلق به خانواده استافیلوکوک است که برخی از انواع آن می توانند باعث عفونت استاف شوند. و به یاد داشته باشید که تلفن همراه شما به کجا ختم می شود – این دستگاه ها صورت، گوش ها و لب های شما را لمس می کنند. زمانی که تلفن خود را با شخص دیگری به اشتراک می گذارید، خطر شیوع بیماری افزایش می یابد. این می تواند منجر به بیماری های مشترک شود.

کنترل تلویزیون

همانطور که کنترل تلوزیون را در دست دارید ، انگشتانتان در یک منطقه خطرناک میکروب می‌رقصند که به ندرت پاک می‌شود. همه آن فشار دادن دکمه ها فرصتی برای تماس میکروب ها با پوست شما است. و اگر شما یکی از افرادی هستید که در حین تماشای غذا می خورید، انگشتان شما به طور بالقوه میکروب ها را به غذایی که می خورید منتقل می کنند. این به باکتری ها مسیر آسانی را مستقیماً به بدن شما می دهد و شما را در برابر بیماری آسیب پذیر می کند.

ایمن ترین راه برای استفاده از کنترل تلویزیون این است که کنترل از راه دور خود را پاک نگه دارید. می توانید آن را عادت دهید. هنگامی که یک کار معمولی دیگر را انجام می دهید، مانند برداشتن یا جارو کشیدن، آن را هم انجام دهید. با انجام این کار، می توانید یک خانه تمیز را با یک کنترل از راه دور تمیز مرتبط کنید. سپس وقتی در حین تماشای غذا خوردن می‌خورد، می‌توانید با خیال راحت‌تر میان‌وعده بخورید.

میکروب ها روی چه چیزهایی زیاد هستند؟

لپ تاپ و کیبورد شما

آخرین باری که لپ تاپ یا کیبورد خود را تمیز کردید کی بود؟
هنگام استفاده از رایانه، دستان شما می توانند دائماً در حال کار باشند. و باید به مکان‌هایی که دست‌هایتان زیاد است، مانند ماوس و کیبورد توجه کنید. همیشه قبل از غذا دستان خود را بشویید و اجازه ندهید هنگام غذا خوردن با فضاهای ناپاک تماس پیدا کنند. اگر نگران این هستید که وسایل الکترونیکی خانه شما آنطور که باید تمیز نیستند، آنها را به برنامه تمیز کردن خود اضافه کنید تا باکتری ها را از خود دور کنید.

اما رژیم تمیز کردن شما نباید به همین جا ختم شود – مطمئن شوید که میز شما نیز ضد عفونی شده باشد. یک مطالعه نشان داد که بیش از ۲۰۰۰۰ باکتری در هر اینچ مربع روی سطوح میز وجود دارد. این عدد بیش از شش برابر عددی است که روی صفحه‌کلید متوسط ​​و بیش از ۴۰۰ برابر عددی است که روی صندلی توالت معمولی وجود دارد.

پیشنهاد می کنیم مقاله “تمیز کردن و برق انداختن اجاق گاز با این روشها” را نیز مطالعه بفرمایید.

اسفنج سینک

هنگام استفاده از آن با صابون و آب گرم احاطه شده است، اما به این فکر کنید که اسفنج آشپزخانه شما چقدر برای مرطوب وقت صرف می کند. این دقیقاً همان نوع محیطی است که باکتری ها دوست دارند، زیرا به آنها اجازه می دهد سریع تکثیر شوند.

باکتری ها در مسواک شما

دندانپزشک می گوید باید حداقل دو بار در روز یا یک بار بعد از هر وعده غذایی از آن استفاده کنید. چه چیز دیگری جز مسواک این همه زمان را در دست و دهان شما می گذراند؟ طبق توصیه انجمن دندانپزشکی آمریکا، مسواک ها باید حداقل هر سه تا چهار ماه یکبار تعویض شوند، اما در این بین، می توانند تعداد زیادی میکروب را جمع آوری کنند.

ما نمی دانیم که باکتری های روی مسواک شما چقدر مضر هستند، فقط وجود دارند. دهان شما صدها میکروب را در خود جای می دهد که معمولاً یکدیگر را متعادل می کنند و از تسخیر یک میکروب جلوگیری می کنند. مطالعات نشان داده است که برخی از آنها بر روی مسواک و موهای آن قرار می گیرند

پول نقد حامل میکروب ها

امروزه پول نقد همچنان ابزار مهم و محبوب خرید و فروش است. دانشمندان بررسی کرده اند که اسکناس چند بار دست به دست می شود. آنها این را “سرعت پول” می نامند. به نظر می رسد که صورت حساب های فیزیکی به طور متوسط ​​حدود ۵۵ بار در سال قبل از فرسوده شدن و بازنشستگی دست به دست می شوند. این عدد برای اسکناس های کوچکتر که ارزش پول کمتری دارند بیش از دو برابر است.

پول نقد همه جا هست و احتمالا همیشه از آن استفاده می کنید. بنابراین، اگر راه آسانی برای جلوگیری از استفاده از آن وجود ندارد، بهترین نکته برای سالم ماندن این است که دست‌هایتان را قبل از غذا بشویید یا صورتتان را لمس کنید. این می تواند شما را از شیوع بیماری در حالی که پول خود را در اطراف پخش می کنید جلوگیری کند.

تمیز کردن فنجان ها مهم است، حتی اگر فقط گاهی از آنها استفاده کنید

به نظر می رسد میکروب ها سطوح خاصی را بیشتر از سطوح دیگر دوست دارند. مواد نرم و متخلخل در دمای مناسب می توانند سرعت رشد را برای باکتری ها و ویروس ها افزایش دهند. اما حتی سطوح سخت و بدون متخلخل نیز می توانند بیماری را گسترش دهند. وارد فنجان قهوه و چای شوید.

ممکن است در شستن فنجان قهوه و چای اداری خود در فاصله زمانی بین استفاده، فایده ای نداشته باشید. اما یک فنجان قهوه دقیقاً همان چیزی است که محققان برای بررسی شیوع راینوویروس، ویروس مسئول سرماخوردگی استفاده کردند. آنها دریافتند که با تماس افراد مورد مطالعه با یک فنجان قهوه آلوده و سپس لمس چشم ها و سوراخ های بینی، حدود نیمی از آنها دچار سرماخوردگی شدند. خبر خوب این است که تمیز کردن این سطوح به طور چشمگیری شانس جلوگیری از عفونت را بهبود می بخشد. بنابراین، لیوان قهوه را تمیز نگه دارید تا از بیماری جلوگیری کنید.

میکروب

مراقب ماشین لباسشوئی باشید

لباس‌های کثیف‌مان را داخل لباس‌شویی می‌اندازیم تا کثیفی‌ها همراه با آن میکروب‌های بد از بین بروند. اما آیا کار می کند؟ طبق یک مطالعه، این بستگی به نحوه تمیز کردن شما دارد. این مطالعه نشان داد که برخی از عوامل بیماری زا می توانند از ماشین لباسشویی و خشک کن زنده بمانند. اینها شامل روتاویروس، حشره مسئول انتشار سرماخوردگی است.

بنابراین چگونه باید تمیز کنید تا بیماری ها از لباس های تمیز خود جلوگیری کنند؟ اگر لباس‌هایتان تحمل می‌کند، آن‌ها را داغ بشویید. همچنین برای لباس های مناسب حتما از سفید کننده استفاده کنید. تعداد کمی از میکروب ها می توانند ترکیب آب گرم و سفید کننده را تحمل کنند. و هنگامی که اقلام کثیف مخصوصاً پارچه ها، حوله ظرفشویی و لباس هایی را می شستید که توسط افراد مبتلا به عفونت استفاده شده است، حتما از آب گرم شده با دمای ۱۴۰ درجه استفاده کنید. در نهایت، به یاد داشته باشید که باکتری‌های لباس‌های کثیف شما تمایل دارند در وسایل شما جمع شوند. برای دور نگه داشتن آنها، هر چند وقت یکبار آنها را با سفید کننده و آب و بدون لباس روشن کنید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.