مقاطع مختلف تحصیل در استرالیا را بشناسید

کشور استرالیا یکی از گزینه‌های جذاب مهاجرت است. علت استقبال بی‌نظیر متقاضیان از این گزینه برخورداری اکثر شهرهای این کشور از استانداردهای لازم برای زندگی پیشرفته است. در این کشور امنیت، حقوق زنان، آزادی بیان، شادی و رضایت مردم، احترام به نژادهای مختلف، دموکراسی و رفاه و آسایش در رتبه بالایی از میان سایر کشورهای جهان قرار دارد.

استرالیا هم مانند همه کشورهای توسعه‌یافته مهاجرپذیر است و دروازه‌های این سرزمین به روی مهمانان دیگر از سایر نقاط جهان باز است. دولت این‌ کشور مهاجرت شغلی یا کارآفرینی را برای خود متقاضی و خانواده او مهیا ساخته است. اطلاعات جامع‌تر درباره مهاجرت تحصیلی به استرالیا را از اینجا به‌دست آورید.

استرالیا؛ کشوری با کیفیت زندگی بالا

مهاجرت یکی از اقدامات مهمی است که متقاضی برای انتخاب آن از درگیری‌های فکری سنگینی عبور می‌کند. کسی که این‌ گزینه را برای ادامه زندگی خود برمی‌گزیند، تمایل ندارد بعد از رسیدن به کشور مبدأ مشکلات بیشتری نسبت به زندگی سابق خود متحمل شود. برخی به دلیل ارتقای کسب‌وکار و برخی برای دسترسی به مدرک و مهارت مناسب سراغ گزینه مهاجرت می‌روند. برخی قصد دارند بعد از اتمام تحصیل به کشور خود بازگشته و برخی تمایل دارند باقی ‌عمر خود را در همان کشور بمانند. در هر صورت کشوری که برای مهاجرت انتخاب می‌شود، گذشته از رفاه و امکانات از نظر فرهنگی و اجتماعی باید شرایط مطلوبی داشته‌ باشد. چرا که متقاضیان برای رسیدن به هدف خود که زندگی آرام و بی‌دردسری در کشوری توسعه‌یافته است، هزینه زیاد و زحمات بسیاری را برخود تحمیل می‌کنند.

در این کشور فرهنگ مشارکتی به حدی بالا است که ۹۰درصد مردم در هنگام مشکلات کسی را کنار خود دارند و فشار تنهایی را احساس نمی‌کنند. هرچند آمار رشد جمعیت بالا نیست اما روحیه اجتماعی مردم به حدی با تعاملات سازنده در آمیخته است که تفاوتی بین پیش‌خدمت رستوران و رئیس آن از نظر برخورد دیده نمی‌شود. اساتید با نام کوچک صدا زده می‌شوند و دانشجویان می‌توانند ارتباط دوستانه‌ای با آن‌ها داشته‌ باشند.

تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی در استرالیا، شرایط مطلوبی برای مهاجرین به این کشور رقم می‌زند. سیستم آموزشی این کشور علاوه‌بر توسعه‌ای که در امکانات رفاهی ایجاد کرده ‌است، با تاسیس دانشگاه‌هایی که در سطح بین‌المللی معتبر هستند، به دانشجو این امکان را می‌دهد که در سراسر جهان یک نیروی کار زبده محسوب شود. اعتبار دانشگاه‌های مختلف در یک سطح نیست. اما می‌توان با گرفتن مشاوره از کارشناسان موسسه‌های معتبری چون مای آرمان، از دانشگاه‌های معتبری که به شرایط دانشجو نزدیک باشند، پذیرش گرفت. امکان تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی در استرالیا برای متقاضیان مهاجرت وجود دارد و آن‌ها باید بر اساس شرایط زندگی خود، مقطع مورد نظر را برگزینند.

پذیرش دانشجو از همه نقاط جهان به استرالیا

نظام آموزشی این کشور علاوه بر مجهز‌ بودن به سیستم رفاهی مدرن و برخورداری از امکانات مالی مناسب برای ارائه به دانشجویان، در شیوه تدریس هم سرآمد بوده و از اساتید مجرب در کنار نظام تشکیلاتی بهره ‌می‌برد. در این کشور یکی از راه‌های مهم دستیابی به شغل مناسب و درآمد کافی، داشتن مدرک تحصیلی معتبر است. از آن‌جا که پذیرش دانشجو با رعایت استانداردهای سخت‌گیرانه‌ای اتفاق می‌افتد، این دانشجویان بعد از اتمام دوره تحصیل نیروهای کار مناسبی برای خود این کشور هم خواهند بود. به همین دلیل هر ساله تعداد زیادی از متقاضیان مهاجرت به استرالیا، از طریق ویزای تحصیلی موفق به این کار می‌شوند. به ویژه در میان مخاطبین زیر ۳۵ سال مهاجرت تحصیلی اهمیت بالایی دارد.

تحصیل در کشور استرالیاتنوع گزینه در انتخاب مقطع تحصیلی در استرالیا

یکی از محاسن انتخاب کشور استرالیا برای مهاجرت تحصیلی نسبت به سایر کشورهای جهان این است که گزینه‌های متنوعی وجود دارد و متقاضی می‌تواند بسته به مقطع تحصیلی مورد نظر خود وارد پروسه اپلای بشود. در این کشور آموزش دارای سه دوره ابتدایی، متوسطه و دانشگاه است. اما به دلیل سیستم یک پارچه و شیوه ‌تدریس منسجمی که در این مقاطع وجود دارد، به همه این دوره‌ها آموزش عالی اطلاق می‌شود. در ادامه با مای‌ آرمان همراه باشید تا با مقاطع مختلف تحصیلی در استرالیا بیشتر آشنا شوید:

پذیرش در مقطع متوسطه در استرالیا

هرچند این پذیرش به دانش‌آموزانی تعلق می‌گیرد که امتیازات تحصیلی داشته ‌باشند، اما یک امکان عالی برای متقاضیان مهاجرت درسی در مقاطع مختلف تحصیلی در استرالیا است. دبیرستان‌های شبانه‌روزی امکانات مدرن و ساختمان‌های مجهزی داشته و به دانش‌آموز کمک می‌کنند تا با قرار گرفتن در یک فضای مناسب درسی خود را برای آینده کاری و تحصیل در دانشگاه‌های معتبر آماده کند. برای پذیرفته‌ شدن در مقطع متوسطه علاوه‌بر داشتن نمرات تراز، فعالیت‌های علمی و تایید مربیان و مدرسه هم لازم است.

در پذیرش دانش‌آموزان علاوه‌ بر سنجش خود فرد، والدین او هم آزموده می‌شوند و چنان‌چه دانش‌آموزی قیم مناسبی نداشته‌ باشد، برای گرفتن ویزا باید قیم جدیدی معرفی کند. امتیاز دیگری که انتخاب استرالیا برای تحصیل در مقطع متوسطه دارد، این است که چنان‌چه دانش‌آموزی تسلط کافی به زبان انگلیسی نداشته باشد، می‌تواند بعد از گذراندن دوره‌های آموزشی و به‌دست ‌آوردن مهارت کافی وارد دوره‌ تحصیل شود. در انتهای دوره تحصیلی متوسطه دانش‌آموزان باید از یک آزمون سراسری عبور کنند و وارد دوره کالج شوند. این دوره یک تا دو سال طول می‌کشد و آ‌نها را برای ورود به دانشگاه آماده می‌کند.

پذیرش در دانشگاه های استرالیا

بسته به انتخاب رشته و مهارتی که برای تحصیل نیاز است، رزومه علمی و تحقیقاتی مناسبی باید در پرونده فرد وجود داشته‌ باشد. درایالت‌های مختلف این ‌کشور دانشگاه‌های معتبری مانند سیدنی، ملبورن، آدلاید و تاسمانی قرار دارد. انتخاب دانشگاه بسته به رشته فرد متفاوت است.

مقطع کارشناسی در استرالیا

هزینه آن معمولا مابین ۱۵ تا ۳۰ هزار دلار خواهد بود. مدرک زبان لازم آیلتس با نمره ۷ پذیرفته می‌شود و بیمه دانشجو رایگان است. این مقطع برای رشته‌های هنر و ادبیات تا ۳ سال و رشته‌های مهندسی تا ۴ سال به طول می‌انجامد. دانشجویان این مقطع می‌توانند با بیست ساعت کار در هفته هزینه آن را تامین نمایند.

مقطع کارشناسی ارشد در استرالیا

مدت زمان تحصیل در این‌ مقطع هزینه‌ای مابین ۱۵ الی ۳۰ هزار دلار دارد. رشته‌های مهندسی تا دو سال و سایر رشته‌ها در یک سال هم به اتمام می‌رسند. امکان بورسیه ‌شدن در این مقطع وجود دارد اما بسیار نادر است. بلافاصله بعد از کسب مدرک کارشناسی برای ویزای ادامه‌ تحصیل باید اقدام کرد.

تحصیل در مقطع دکترا در استرالیا

در این مقطع بیشترین بورسیه‌ها اتفاق می‌افتند. دانشجویان دکتری می‌توانند در عرض ۳ سال از رساله خود دفاع کنند. اما معدل ارشد نباید از ۱۶ پایین‌تر باشد. آن‌چه در این ‌مقطع قابل توجه است اهمیت ارتباط مدرک ارشد با رشته‌ای است که متقاضی تحصیل در آن در PHD باشند. چرا که رشته‌های بی ‌ارتباط به هیچ ‌عنوان پذیرفته نمی‌شوند. در این مقطع به دلیل بالاتر بودن هزینه‌های تحصیل اثبات تمکن مالی هم اهمیت می‌یابد. هزینه تحصیل در دکتری تا ۴۰ هزار دلار هم ممکن است باشد. دانشگاهی که مدرک ارشد از آن اخذ شده، باید اعتبار کافی داشته باشد‌ و مقاله‌های علمی پژوهشی دانشجو هم ارائه شوند.

زندگی دانشجویی در استرالیا

تحصیل در استرالیا گزینه‌ای امن و مطمئن برای آینده شماست

شرایط مطلوب زندگی در استرالیا با کشورهای توسعه‌یافته‌ای چون کانادا مقایسه می‌شود. در این کشور پذیرش مهاجرین برای ادامه تحصیل امری رایج است و این مهاجرت صرفا به دانشگاه محدود نمی‌شود بلکه مقاطع مختلف تحصیلی در استرالیا از همه‌جای جهان داوطلب دارد و سیستم آموزشی این کشور بنا به استعداد و مهارت افراد، آن‌ها را می‌پذیرد.

شما می‌توانید با مراجعه به کارشناسان مای آرمان از شرایط مهاجرت تحصیلی به این کشور مطلع شده و با کمک‌ گرفتن از این کارشناسان با توجه به شرایط مالی و تحصیلی خود برای مهاجرت به استرالیا آماده شوید. به این ترتیب می‌توانید در مقطع تحصیلی مورد نظرتان در هر دانشگاهی که با شرایط و تمکن مالی شما تناسب داشته ‌باشد، مشغول به تحصیل شوید.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته ومجله اینترنتی فارسیهاهیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

5/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.