معرفی بهترین هافبک های جهان

اگر کنترل خط میانی را در اختیار داشته باشید، کنترل بازی را در اختیار دارید و شانس بیشتری برای پیروزی دارید. خط هافبک موتورخانه تیم است و هافبک ها تکنسین هستند. آنها حمله تیم را به دفاع متصل می کنند و به پیشرفت توپ در زمین کمک می کنند تا موقعیت های گلزنی ایجاد شود. در اینجا به بهترین هافبک فعلی و هافبک های برتر تمام دوران فوتبال تا کنون نگاه خواهیم کرد که جادوی خود را در زمین نشان می دهند.

بهترین هافبک های جهان در سال ۲۰۲۲

کوین دی بروین

بهترین هافبک های جهان در سال 2022

در حال حاضر هیچ هافبک دیگری به خوبی کوین دی بروین در فوتبال جهان وجود ندارد. این ملی پوش بلژیکی عضو تیم فوتبال منچستر سیتی است . او ۱۵ گل و ۷ پاس گل در این فصل داده است ،البته که ارزش تلاش های او خیلی بیشتر از گل و پاس گل هایش است و در هر مسابقه فرصت های زیادی برای هم تیمی هایش ایجاد می کند.

بهترین هافبک جهان: جاشوا کیمیچ

یکی از همه فن حریف ترین بازیکنان حال حاضر فوتبال جهان، جاشوا کیمیچ کار خود را از جناح راست برای تیم ملی آلمان در یورو ۲۰۱۶ آغاز کرد. از آن زمان این بازیکن آلمانی به بازی برای بایرن مونیخ در پست دفاع راست ادامه داد و عملکرد خوبی داشت.

این بازیکن ۲۷ ساله انقدر درخشان ظاهر شد که خود را به عنوان یکی از بهترین هافبک های مرکزی جهان معرفی کرد. کیمیچ در زمین گل نمی‌زند یا چیزهای خیره‌کننده‌ای در زمین انجام نمیدهد ، اما به عنوان یک هافبک کار خود را به خوبی انجام می‌دهد که خیلی از بازیکنان نمی‌توانند انجام دهند. او که در بازیابی و توزیع توپ عالی است، نقطه اتکای خط میانی بایرن مونیخ است. هر بار که او مصدوم و یا محروم است ، بایرن آسیب پذیر دیده می شود.

بهترین هافبک جهان: لوکا مودریچ

نفر بعدی که در لیست بهترین هافبک های ما قرار می گیرد کسی نیست جز لوکا مودریچ محبوب رئال مادرید. مودریچ ظریف کار میکند است و کلاس شخصیتی دارد. این هافبک در حال حاضر ۳۶ سال سن دارد و همچنان مانند گذشته قوی عمل می کند، زمانی که بازیکنان خاصی از قبل به فکر آویزان کردن کفش های خود افتاده اند او موفقیت هایش را جشن میگرفت و در کنار بنزما به فینال UCL نیز راه یافت. توانایی او در خواندن یک بازی فوق العاده است و می تواند بازی را به شیوه ای درخشان کنترل کند.

پیشنهاد می کنیم مقاله “۱۰ تا از تحصیلکرده ترین فوتبالیست های جهان” را نیز مطالعه بفرمایید.

 هافبک موفق جهان: دکلان رایس

این سومین فصلی است که دکلان رایس برای وستهام موفق است و مطمئناً خود را به عنوان یکی از بهترین هافبک های جهان معرفی کرده است. رایس تشویق ها و تمجیدها را از سرتاسر جهان جمع کرده و خود را در تیم منتخب فصل لیگ برتر صاحب نظران فوتبال دیده است.

کاپیتان وستهام نیروی محرکه اصلی برای صعود باشگاهش به نیمه نهایی لیگ اروپا در این فصل بوده و در عین حال فوتبال اروپا را دوباره برای فصل بعد تضمین می کند.درست زمانی که شما او را به عنوان یک ناوشکن در نظر می گیرید، این ملی پوش انگلیسی به عنوان یک حامل توپ نخبه و  پیشرو، یکی از بهترین ها در اروپا ظاهر می شود. دقت پاس های او یکی از بهترین های لیگ است و طیف وسیعی از پاس ها را نیز ارائه می دهد.

بهترین هافبک جهان: انگولو کانته

همیشه با چهره ای خندان می آید بی صدا کارش را می کند و می رود. انگولو کانته یک هافبک دفاعی مرکزی نیست، او یک گلزن معمولی نیست. او یک هافبک فوق العاده است که نمی توانید او را از تیم خود دور کنید. این بازیکن ۳۱ ساله از اولین فصل حضورش در لیگ برتر با لسترسیتی که قهرمان لیگ شد، استثنایی بوده است.

از آن زمان او به چلسی پیوست و دو عنوان دیگر، لیگ اروپا، UCL فصل گذشته و جام باشگاه های جهان را به دست آورد. کانته در سطح بین‌المللی نیز از موفقیت‌هایی برخوردار بوده و با فرانسه قهرمان جام جهانی ۲۰۱۸ شد. او از سال ۲۰۱۵ در طول این بازه زمانی ثابت بوده است و برای همه موفقیت های تیمش بسیار مهم بوده است.

بهترین هافبک های تمام دوران

 زین الدین زیدان

بهترین هافبک های فوتبال

کاری که زیدان در زمین انجام داد، دیگر هیچ کس نمی تواند تکرار کند. شاید بهترین هافبک تهاجمی تمام دوران، زیدان برای تماشای هواداران جادویی و بی طرف بود، در حالی که یک کابوس برای حریف بود که نمی توانست تکنیک او را تحسین کند. او پس از گلزنی مقابل برزیل و قهرمانی در جام جهانی با فرانسه برای اولین بار در تاریخ و همچنین هدایت یوونتوس به اسکودتو، در سال ۱۹۹۸ خود را به جهانیان معرفی کرد.

او به عنوان بهترین بازیکن جهان نیز شناخته شد. سال برنده شدن توپ طلا زیدان روی توپ نرم بود، بازیکنان را به راحتی دریبل می‌کرد، کلاه خود را در زمین بیرون می‌کشید، و در گلزنی بازیکنان مهم مهارت داشت. این بازیکن فرانسوی بخشی جدایی ناپذیر از کهکشانی های رئال مادرید در اوایل دهه ۲۰۰۰ بود.

بهترین هافبک تمام دوران: آندرس اینیستا

 آندرس اینیستا اجازه داده توپ روی پایش حرف بزند و حریف از ترس میلرزید. اینیستا در سال ۲۰۰۵ با حضور فرانک رایکارد در تیم اول بارسلونا جای خود را از طریق لاماسیا به دست آورد .

او در ۶۷۳ بازی ای که برای بارسلونا انجام داد، ۵۷ گل به ثمر رساند و ۱۳۸ پاس گل داد. با این حال، آمار گل‌ها واقعاً نشان نمی‌دهد که این بازیکن اسپانیایی دقیقاً چه توانایی‌هایی داشت. اینیستا بخشی جدایی ناپذیر از خط هافبک FCB پپ گواردیولا متشکل از ژاوی، خودش و بوسکتس بود که در سال ۲۰۰۹ قهرمان شد و بار دیگر در سال ۲۰۱۱ لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورد.

بهترین هافبک تمام دوران: ژاوی هرناندز

ژاوی هرناندز که احتمالا بهترین کنترل کننده هافبکی است که تا به حال بازی را دیده است، همچنین یکی از بخش های حیاتی آن تیم معروف اف سی بارسلونا بود که دوران را تعیین می کرد. ژاوی اولین بازی خود را برای تیم اصلی در سال ۱۹۹۹ انجام داد اما در فصل ۰۹-۲۰۰۸ زیر نظر پپ گواردیولا واقعاً عالی شد.

او در طول دوران حرفه‌ای خود برای بارسلونا ۸۵ گل به ثمر رساند و ۱۸۵ پاس گل داد تا اینکه در سال ۲۰۱۵ این تیم را ترک کرد. ژاوی بهترین پاسور فوتبالی بود که تا به حال دیدم. او می توانست با توپ هم تیمی هایش را پیدا کند حتی اگر مجبور بود توپ را از سوزن عبور دهد.

 استیون جرارد

 دقیقاً ۱۷ سال پیش بود که در ۲۵ می، جرارد الهام بخش بازگشت لیورپول مقابل میلان در فینال UCL در استانبول شد تا پس از شکست ۳-۰ در نیمه دوم، عنوان قهرمانی را به دست آورد. همین کافی است تا بگوییم این مرد با قوی ترین طرز فکر برای لیورپول چقدر مهم بود .

مردم ادعای او را به عنوان بهترین هافبک انگلیسی تمام دوران به دلیل عدم کسب عنوان قهرمانی در لیگ با لیورپول رد می کنند، اما کسانی که بازی او را دیده اند می دانند که استیون جرارد واقعا چقدر با استعداد بوده است.

بهترین هافبک تمام دوران: لوتار ماتائوس

یکی از بهترین بازیکنانی که آلمان تا به حال تولید کرده است، لوتار ماتائوس یک هافبک سرسخت بود که در سال ۱۹۹۰ پس از قهرمانی در جام جهانی با تیم ملی، توپ طلا را به دست آورد. او که برای بایرن مونیخ بازی می کند، یکی از مشهورترین و قابل احترام ترین بازیکنان در باواریند است.

 او همچنین کاپیتان تیم باشگاهی و ملی خود بود که نشان دهنده توانایی رهبری اش بود. لوتار ماتائوس، اسطوره تمام دوران، یکی از بهترین هافبک هایی است که تا به حال زمین فوتبال را زیبا کرده است.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.