معرفی برترین کارگردان های سینمای جهان

معرفی برترین کارگردان های سینمای جهان

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب” معرفی برترین کارگردان های سینمای جهان  ” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

کوئنتین تارانتینو

کوئنتین تارانتینو  Quentin Jerome Tarantino» کارگردان، بازیگر و فیلمنامه ‌نویس آمریکایی است که برنده جایزه نخل طلایی بهترین کارگردان، هنرپیشه و همچنین برنده جایزه اسکار بهترین فیلمنامه‌نویس است. او در ابتدای دهه ۹۰ با ساخت فیلم‌ هایی با ساختار غیرخطی و پست مدرن و به تصویر کشیدن خشونت تصنعی، به شهرت رسید.
کوئنتین تارانتینو را کارگردان دی‌جی می ‌نامند. دلیل این نام نیز بخاطر نحوه استفاده او از موسیقی برای خلق صحنه‌های خاص در فیلم‌هایش است. از فیلم های مشهور او می توان به « جکی براون»، « بیل را بکش»، « حرامزاده‌های لعنتی»، « داستان عامه‌پسند» و جدیدترین فیلم او محصول سال ۲۰۱۹ با نام «روزی روزگاری در هالیوود» اشاره کرد.

پل توماس اندرسن

پل توماس اندرسن « Paul Thomas Anderson» کارگردان، نمایش‌نامه نویس و تهیه‌کننده آمریکایی است که در سنین جوانی به فیلمسازی علاقه‌مند بود و توسط پدرش ارنی اندرسن(دی-جی و گوینده رادیو و تلویزیون) به اینکار تشویق شد. اندرسن که پس از خلق درام ‌های «شب‌های بوگی» و «مگنولیا» او را پسر نابغه نامیدند، از کارگردانان ممتاز نسل خود می باشد که تا به حال موفق به دریافت شش نامزد اسکار نیز شده‌ است.

یکی دیگر از فیلم های او با نام «خون به پا خواهد شد» محصول سال ۲۰۰۷ نیز نامزد پنج اسکار و از موفق‌ترین فیلم ‌های اسکار ۲۰۰۷ بود. بدون شک می توان گفت که پل توماس اندرسن یکی از بهترین کارگردانان عصر  حاضر شناخته می شود.

استیون اسپیلبرگ

هوش مصنوعی اولین فیلمی است که استیون اسپیلبرگ علاوه بر پرداختن به دنیای آینده آخرالزمان را درنوع خود به تصویر می کشد درواقع هوش مصنوعی برپایه نسخه برداری ازقصه پینوکیو و پایبندبودن به اصول داستانهای علمی تخیلی آینده را ترسیم می کند که این ربات حافظ خاطره به یغما رفته انسانیت است اسپیلبرگ را باید به عنوان بهترین کارگردانی که توانسته جنگهای جهانی را به تصورش به تصویر درستی بکشد دانست.

معرفی برترین کارگردان های سینمای جهان
معرفی برترین کارگردان های سینمای جهان

ران هاوارد

ران هاوارد ۶۵ساله با اینکه فیلم‌های تحسین‌شده‌ای همچون Apollo 13 و A Beautiful Mind را در کارنامه دارد و بسیاری از بینندگان به خاطر Frost/Nixon یا Rush به وی احترام می‌گذارند، ابدا کارگردان بدی نیست. اما این‌روزها آن‌قدر از دوران اوج سینمای خود فاصله گرفته است که اکثر مخاطبان از او به‌عنوان کارگردانی کارراه‌انداز نام می‌برند. شخصی که وقتی به یک پروژه‌ی سینمایی می‌پیوندد، کار تازه‌ای برای آن فیلم انجام نمی‌دهد و صرفا در پیاده‌سازی دستورها سازندگان اصلی موفق است.

انگار هاوارد اکنون دیگر از فعالیت جدی و لایق توجه خود در بخش‌های گوناگون صنعت سینما فاصله گرفته است و نه می‌توان به جایزه بردن او امیدوار بود و نه اینکه با یک محصول جدید، روی دست پرفروش‌ترین فیلم کارنامه‌اش یعنی The Da Vinci Code بلند شود. اما در هر حالت به یک علت هم که شده، او در این فهرست فرد محترمی است. زیرا با ساخت فیلم‌هایی متعدد و متعلق به مجموعه‌های گوناگون به موفقیت مالی ذکرشده رسید و نمی‌توانیم درآمدزایی آثار او را صرفا برآمده از فعالیتش در برندهای محبوب و عامه‌پسند بدانیم.

جیمز کامرون

«نابودگر» (The Terminator)، «بیگانه‌ها» (Aliens)، «نابودگر ۲: روز داوری» (Terminator 2: Judgment Day) و بالاتر از همه‌ی این‌ها دو فیلم از سه فیلم برتر در جدول فروش جهانی همه‌ی فیلم‌های اکران‌شده در تاریخ سینما، آثاری هستند که به خوبی چرایی قرار داشتن جیمز کامرون در این مقاله را به یادمان می‌آورند. شخصی که با «تایتانیک» (Titanic) رکورد برخی از معتبرترین جوایز سینمایی از جمله اسکار را به نام خود زد و البته نشان داد که چگونه می‌توان گیشه‌ها را به آتش کشید و با خاک یکسان کرد.

کامرون در جایگاه یکی از کلیدی‌ترین افراد فعالیت‌کرده در تاریخ سینما و مخصوصا سینمای علمی‌تخیلی، همواره سهم قابل توجهی در پیشرفت تکنولوژی‌های حاضر در این مدیوم داشت. طوری که با «آواتار» (Avatar)، فیلم سه‌بعدی را تبدیل به ترند جدید دنیای هنر هفتم کرد و بعد هم گوشه‌ای ایستاد تا گذر زمان نشان دهد که هیچ‌کس مثل او، توانایی ساختن یک فیلم سه‌بعدی میخکوب‌کننده برای مخاطبان را ندارد.

معرفی برترین کارگردان های سینمای جهان
معرفی برترین کارگردان های سینمای جهان

منبع:برترین ها،زومجی،نقدفارسی

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.