مشهورترین عکاس های دنیا و گران ترین عکس تاریخ

هنگامی که به عنوان یک عکاس شروع به کار می کنید، ممکن است خود را در یک زندگی خلاقانه بیابید. پیدا کردن ایده برای تم های عکاسی می تواند دشوار باشد. اینجاست که استادان عکاسی می توانند به شما کمک کنند. ما فهرستی از مشهورترین عکاس هایی که دنیا تا به حال دیده است را گردآوری کرده ایم شما با خواندن این مقاله با معروف ترین عکاس های جهان آشنا میشوید و میتوانید با یک جستجوی ساده در اینترنت عکس های این عکاسان را ببینید.

معروف ترین عکاس های دنیا

 سیندی شرمن

سیندی شرمن هنرمند آمریکایی است. او یکی از تاثیرگذارترین هنرمندان عصر مدرن عکاسی است.درک این موضوع آسان است، به خصوص زمانی که او دو تصویر را در لیست ۱۰ عکس گران قیمت جهان دارد.عکاسی او هویت معاصر و ماهیت بازنمایی را بررسی می کند. اینها از عرضه نامحدود تصاویر از تلویزیون، مجلات، اینترنت و تاریخ هنر گرفته شده است.

 رابرت فرانک عکاس معروف دنیا

معروف ترین عکاس های دنیا

هرگز عکاسی پرکارتر از رابرت فرانک وجود نداشت. از سال ۱۹۴۱ به عنوان عکاس تجاری در زوریخ، بازل و ژنو مشغول به کار شد.

در سال ۱۹۴۷، او شغلی به عنوان عکاس مد در ایالات متحده پیدا کرد. او از لایکا ۳۵ میلی متری خود استفاده کرد که در آن زمان غیر متعارف بود. بین سال‌های ۱۹۵۰ و ۱۹۵۹ او توجه خود را به عکاسی خیابانی و عکاسی خبری معطوف کرد.او از نزدیک با واکر ایوانز کار کرد و به یکی از مشهورترین عکاسان خیابانی جهان تبدیل شد. او تصاویر خود را با متنی که مستقیماً روی نگاتیو و چاپ نوشته شده بود، تکمیل کرد.

هانری کارتیه برسون

هانری کارتیه برسون، یکی از بنیانگذاران Mangum Photos در کنار رابرت کاپا و دیوید سیمور، یکی از معتبرترین عکاسان خیابانی در این زمینه است. او که گاهی به‌عنوان پدر جنبش عکاسی خیابانی شناخته می‌شود، به‌واسطه ابداع اصطلاح «لحظه تعیین‌کننده» نیز شناخته می‌شود، که بیان می‌کند اگر بتوانید لحظه را ببینید، احتمالاً آن را نخواهید گرفت و در عوض، باید یاد بگیرند که رویدادهای اجتماعی را پیش بینی کند تا به بهترین شکل ممکن آنها را به تصویر بکشد.

عکاس مشهور جهان ، مری الن مارک

مری الن مارک به خاطر دامنه وسیع عکاسی اش که از عکاسی خبری عکاسی و مستند تا عکاسی پرتره و تبلیغاتی را در بر می گرفت، شهرت داشت. تصاویر او حس بی‌نظیری از صمیمیت و مراقبت از افرادی را که در طول زندگی حرفه‌ای‌اش عکاسی کرده است را به تصویر می‌کشد.

تصاویر او ساده و در عین حال قوی در کنار هم قرار گرفته اند که دستیابی به آن به سختی طنز در عکاسی خیابانی است. او از طریق رویکرد منحصر به فرد خود، به بیانات روایی در یک جنبه دست یافت.

پیشنهاد می کنیم مقاله “نگاهی به دنیای جذاب عکاسی با دیدن این عکسها” را نیز مطالعه بفرمایید.

 

ایروینگ پن

ایروینگ پن یک عکاس آمریکایی بود که بیشتر به خاطر عکاسی مد، پرتره و طبیعت بی جان شهرت داشت. برخی از آثار او در مجله Vogue منتشر شد، اما او همچنین با مشتریان مستقل کار می کرد. آثار او در سرتاسر جهان به نمایش گذاشته شده است و همچنان به اطلاع رسانی هنر عکاسی ادامه می دهد.

آندره کرتس

آندره کرتز تنها یک نوجوان بود که یک کتابچه راهنمای عکاسی پیدا کرد و تصمیم گرفت عکاس شود. برنامه های او با مرگ ناگهانی پدرش که وارد مدرسه بازرگانی شد و برای بورس بوداپست کار می کرد، قطع شد. در سال ۱۹۱۳، او اولین دوربین خود را خرید و سال بعد در ارتش اتریش-مجارستان خدمت کرد. پس از ترک ارتش، او تمام توجه خود را معطوف علاقه اش به عکاسی کرد.

 یوسف کارش

یوسف کارش که بیشتر به خاطر تصویر معروفش از وینستون چرچیل شناخته می شود، حرفه ای طولانی و با سابقه داشت. علاوه بر این، او با استفاده از تکنیک های نورپردازی منحصر به فرد استودیویی از انواع نمادهای تاریخی و افراد مشهور عکاسی کرد.

عکاس معروف دنیا ، آنی لیبوویتز

یکی از عکاسان تعیین کننده و مشهور دوران مدرن، آنی لیبوویتز به خاطر پرتره های جذاب با استفاده از تکنیک های ژست و نورپردازی پیچیده معروف است. او به‌عنوان یک مشارکت‌کننده دائمی در Vanity Fair و Rolling Stone، از افراد مشهور بسیاری از جان لنون گرفته تا ملکه الیزابت دوم عکاسی کرده است.

 آندریاس گورسکی

گران ترین عکس تاریخ

در سال ۲۰۱۱، آندریاس گورسکی رکورد فروش گران ترین عکس تاریخ را به قیمت ۴٫۳ میلیون دلار شکست. در نهایت، او به خاطر تصاویر با فرمت بزرگ از مناظر که حسی منحصر به فرد از مقیاس و نقطه دارند، شناخته شده است.

 من ری

من ری با مجموعه ای بسیار منحصر به فرد از اعضای جنبش سوررئالیست بود. او نه تنها بر روش های سنتی عکاسی تمرکز کرد، بلکه با قرار دادن اشیاء بر روی کاغذ حساس به نور و قرار دادن آنها در معرض نور، فتوگرام ایجاد کرد. زمانی که در پاریس زندگی می کرد، تصاویر معروف و نمادینی از پیکاسو و گرترود اشتاین ثبت کرد.

 رابرت کاپا

رابرت کاپا که بیشتر به خاطر عکاسی از صحنه های جنگ داخلی اسپانیا شناخته می شود، یکی از اولین عکاسان جنگ در تاریخ بود. در طول جنگ جهانی دوم، او تنها عکاس غیرنظامی در سواحل نرماندی بود.او هم یکی از عکاس های مشهور در دنیا است.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.