ماشین ظرفشوئی را چه کسی اختراع کرد؟

مخترع ماشین ظرفشوئی کیست؟

مخترع ماشین ظرفشویی ژوزفین کاکرین در سال ۱۸۸۶ در ایالات متحده آمریکا بود. او یک زن ثروتمند، همسر یک سیاستمدار آمریکایی و نوه جان فیچ، مخترع قایق بخار بود. او اختراع خود را در همان سال ۱۸۸۶ به ثبت رساند و آن را در نمایشگاه جهانی شیکاگو ارائه کرد، جایی که در سال ۱۸۹۳ جایزه اول را به دست آورد.

علت اختراع ماشین ظرفشویی بسیار ساده است. خانم کوکرین که از شکستن فنجان ها، لیوان ها و بشقاب ها از بوفه چینی خود حین شستشو خسته شده بود، کسی بود که این ایده را مطرح کرد و فریاد زد: “اگر کسی ماشین ظرفشویی اختراع نکرد، باید خودم آن را اختراع کنم!”

به سرعت در آلونک کنار خانه اش مشغول به کار شد. او دستور ساخت محفظه های ضد آب ساخته شده از سیم را برای ظروف با اندازه های مختلف و تکه های شیشه داد. محفظه هایی که در اطراف یک چرخ نصب شده روی یک دیگ مسی نصب شده است که وقتی توسط یک موتور فعال می شود، همراه با بار صفحات و شیشه ها می چرخد. در حالی که از دیگ، بارانی از آب گرم صابون روی ظروف می بارید.

با وجود طراحی خام، اما ماشین کار کرد. و نه تنها این، بلکه آن را به گونه ای قابل قبول انجام داد که باعث شگفتی دوستان ثروتمند جوزفین کوکران شد، آنها با دیدن نتایج شروع به صحبت در مورد ماشین ظرفشویی کردند و از دوستشان خواستند تا برای آنها ماشین ظرفشویی بسازد. این تنها راه حل در برابر بی مسئولیتی و بد عهدی مستخدمانی بود که «بی احتیاطی»شان به قطعات با ارزش چینی و شیشه ختم شد.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “واقعیت های جالب در مورد تلفن ، اولین جمله گفته شده با تلفن چی بود؟” را نیز مطالعه بفرمایید.      

مخترع ماشین ظرفشوئی کیست؟

تکامل و گسترش ماشین ظرفشویی

اولین ماشین های ظرفشویی در تاریخ بسیار بزرگ بودند. و اگرچه بزرگترین مشتریان او هتل ها و رستوران های زنجیره ای بودند، خانم کاکرین روی طراحی مدل های کوچکتر برای استفاده خصوصی کار کرد. که او در سال ۱۹۱۴ به آن دست یافت. این نسخه از ماشین ظرفشویی به سه دلیل قانع کننده که هر سه به خوبی اختراع ارتباطی ندارند، مورد حمایت عمومی قرار نگرفت:

در بسیاری از خانه ها کمبود آب گرم لازم وجود داشت.
در بسیاری از شهرهای آمریکا دسترسی به آب به شدت سخت بود.
اتصال به نور الکتریکی در آغاز قرن بیستم هنوز فراگیر نشده بود.

اولین شرکت تولید کننده ماشین ظرفشویی بررسی هایی را انجام داد که نشان می داد بین سال های ۱۹۱۵-۱۹۲۰ زنان خانه دار بعد از شام با شستن ظروف در سینک در حالی که فرزندانشان به رختخواب می رفتند آرامش داشتند. اکثر آنها اظهار داشتند: «شستن ظروف و ماهیتابه ها در پایان روز به ما کمک می کند تا به آنچه در حین شستشوو به روزی که سپری کردیم فکر کنیم…». البته، آن بررسی ها تجاری سازی موفقیت آمیز ماشین ظرفشویی را به خطر انداخت.

این همان چیزی است که سازندگان آن فکر می کردند که با توجه به چنین نظرسنجی هایی تاکتیک تبلیغاتی دیگری را اتخاذ کردند. پس از بررسی‌های فراوان، متوجه شدند که ماشین ظرف‌شویی، به‌عنوان یک ماشین، می‌تواند از آب در دمای بالایی استفاده کند که دست انسان تحمل آن را نداشته باشد. که یک امتیاز مثبت بود. دمای بالا مزیت خوبی بود زیرا قابلمه‌ها و تابه‌هایی که به شدت چرب و کثسف بودن شستشوی سختی داشتند.

 ماشین ظرفشویی ابزار دیگری برای مبارزه موثر با میکروب ها و کثیفی خواهد بود و تبلیغات در این زمینه خوب بود. اما مبارزه کند بود. بردن بازار سخت بود. با وجود حسن ظاهری اختراع، ماشین ظرفشویی تا دهه ۱۹۵۰ در آمریکای شمالی، زمانی که رفاه پس از جنگ استاندارد زندگی را بالا برد، سودی نداشت.

سپس به طور مشروط، این جمله برای ماشین ظرفشویی مد شد: «زمان از دست رفته در شستن ظروف، زمانی است که از کنار هم بودن شما با عزیزان شما ربوده شده است».

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.