قانون یخ در روابط زوجین ،قانونی عادی اما خطرناک

اگر کسی که با او زندگی می کنید برای یک هفته با شما قهر است و حرف و ارتباطی باهم ندارید یعنی او از قانون یخ استفاده کرده است،حالا این چه قانونی است؟آیا برای روابط خانوادگی مفید است یا مضر؟قانون یخ نوعی آزار روانی طرف مقابل است. عادی شدن این نوع رفتار در یک رابطه زن و شوهری یا هیچ رابطه دیگری اصلا سالم و منطقی نیست.

قانون یخ چیست؟

آیا کسی که دوستش دارید با شما قهر کرده است و چند روزی است که هیچ حرفی بین شما رد و بدل نمیشود؟ علیرغم اینکه سعی می کنید با آن شخص ارتباط برقرار کنید، چون با هم زندگی می کنید و همسرتان است،اما او به گونه ای شما را نادیده می گیرد که انگار در کنارش نیستید. این وضعیت بسیار دردناکی است که به رابطه آسیب می رساند و باعث ناامیدی بزرگ می شود. این یک نام دارد: قانون یخ. بیایید ببینیم این قانون چگونه است.

پس از این مقدمه کوتاه، می توان نتیجه گرفت که قانون یخ وضعیتی است که در آن فردی به دلیل عصبانی شدن فرد دیگری را برای چند روز یا چند هفته نادیده می گیرد. این رفتاری است که آن فرد به انجامش عادت کرده است و آن را عادی می دانند و بنابراین در تمام روابط خود آن را اعمال می کنند. گاهی این امر آموخته شده است، زیرا یکی از والدین زوجین نیز اینچنین بوده اند.

هدف از استفاده از قانون یخ چیست؟

برای شروع، اینکه او به خاطر اختلاف نظری که داشته است عصبانی است.

سپس به لطف نادیده گرفتن دیگری، سعی می کند او را از این طریق تنبیه کند و مانع هر نوع ارتباطی شود. این خیلی مؤثر نیست، زیرا اگر چیزی وجود دارد که اجازه می دهد مشکلات حل شود، صحبت کردن با همسر است.
قانون یخ راهی برای حل تعارض نیست. برعکس، آنها را عمیق تر می کند.

عواقب استفاده از قانون یخ چیست؟

نادیده گرفتن همسر برای روزها یا هفته ها بسیار دردناک است، زیرا ما در مورد افرادی صحبت می کنیم که در یک خانه مشترک زندگی می کنند. پیامدهایی که این امر می تواند داشته باشد گاهی اوقات جبران ناپذیر است.

 عدم احترام : تظاهر به اینکه شخص دیگری وجود ندارد، عدم احترام است که در هیچ نوع رابطه ای مجاز نیست. این نشان می دهد که احتمالاً نگرش های سمی وجود دارد و پیوند با شخص دیگر نیز سمی است.

به عزت نفس لطمه می زند: کسانی که از قانون یخ رنج می برند ممکن است احساس کنند که نمی دانند چه کاری باید انجام دهند، آنها اعتماد به نفس خود و همسرشان را جریحه دار میکنند چون خودشان هم میدانند تصمیمی که گرفته اند اشتباه است. این تاثیر مستقیم بر عزت نفس دارد.البته شما با این کار عزت نفس طرف مقابل را هم نادیده میگیرید.

همزیستی را تحت تأثیر قرار می دهد: زندگی با کسی که قانون یخ را اجرا می کند یک مشکل است. با گذشت زمان، این همزیستی دشوار خواهد شد، تا جایی که این رابطه تا زمانی که به طور کامل از بین برود، ترک خواهد خورد.

 شادی را تحت تأثیر قرار می دهد: خانه به عنوان یک فضای امن از آرامش تلقی می شود که فرد می تواند در آن پناه بگیرد. اما وقتی فرد دیگری قانون یخ را اجرا می کند، دیگر اینطور نیست. بی قراری و غم در شادی فرد تأثیر می گذارد.

قانون یخ در روابط زوجین ،قانونی عادی اما خطرناک

با فردی که قانون یخ را اجرا می کند چه باید کرد؟

در این مرحله، زمان مواجهه با واقعیت و اقدام برای جلوگیری از تأثیرگذاری بر عزت نفس، شادی، اعتماد به نفس و رفاه افرادی که قانون یخ را اجرا می کنند، فرا رسیده است. علاوه بر این، تشخیص اضطراب یا استرس می تواند در صورت بروز این نوع موقعیت ها بدتر شود.

اولین چیز این است در لحظه ای که هر دو از نظر روحی آماده اید با هم صحبت کنید.

برای برقراری ارتباط مؤثر با آنچه در حال وقوع است، قاطعیت راحت است. اما اگر طرف مقابل سکوت کند و نخواهد چیزی بداند چه؟ بنابراین، شما باید توصیه های زیر را اعمال کنید.

گزینه دوم تعیین محدودیت است. به عنوان مثال، اگر یک مکالمه شروع به داغ شدن کرد و به مشاجره تبدیل شد، مهم است که سرعت خود را کم کنید. گفتن «فکر می‌کنم باید فردا صحبت کنیم یا هر وقت که تو تمایل داری،البته بگویید که از طولانی شدن سکوت همسرتان نگرانید» صحیح است.

گزینه سوم حتما با یک مشاور مجرب مشورت نمایید .تا حد امکان از در جریان گذاشتن خانواده ها بپرهیزید .مشاور خیلی بهتر میتواند شما را راهنمایی کند.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “اگر همسرتان زیاد به ماموریت کاری میرود این نکته های طلایی را بدانید” را نیز مطالعه بفرمایید.      

زوجین گرامی لطفا استفاده از قانون یخ را متوقف کنید

محدودیت های زمانی از تشدید مشکلات جلوگیری می کند. قانون یخ اگر پایدار بماند بر سلامت روان تاثیر بدی می گذارد.

عواقب احتمالی آن جدی است. همه ما می‌توانیم نگرش‌های سمی آموخته‌شده یا ناشی از سوءمدیریت عاطفی داشته باشیم.

قانون یخ یک نگرش منفعل – تهاجمی است که بیش از آنچه ما فکر می کنیم متداول است. با این حال، ما نباید آن را عادی کنیم چون آسیب زا است.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.