فواید همدلی و راههای همدلی با خود و دیگران را بدانید

آیا تا به حال احساس کرده اید که از دیگران جدا شده اید؟ آیا در دیدن مشکلات از زاویه شخص دیگر ناتوان هستید ؟ یا گاهی اوقات خود را با دوستان، خانواده یا همکاران درگیر می‌کنید؟ تو تنها نیستی! تمرین همدلی ممکن است مفید باشد – ادامه مطلب را بخوانید تا بدانید چرا و چگونه با خود و دیگران همدلی کنید.

فواید تمرین همدلی چیست؟

فواید تمرین همدلی چیست؟

تحقیقات نشان می دهد که تمرین همدلی می تواند:

برای سلامت روان مفید باشد
عزت نفس و رابطه ما با خود و دیگران را بهبود می بخشد
بهبود مهارت های ارتباطی
کاهش خطر فرسودگی شغلی
کمک به جلوگیری از درگیری
افزایش عملکرد شغلی
منجر به رضایت بهتر در محل کار و خانه شود

تفاوت همدلی در مقابل همدردی

در حالی که اصطلاحات همدلی و همدردی با هم مرتبط هستند، نباید به جای یکدیگر استفاده شوند. همدردی به معنای درک عواطف یک نفر از طریق دیدگاه خودمان است، در حالی که همدلی درک و احساس عواطف یک نفر از طریق دیدگاه اوست.

راه های تمرین همدلی با خود

خود همدلی پذیرش این است که شما مستحق درک و شفقتی هستید که به دیگران می دهید.

خودت را ببخش

بخشش را با یادآوری اینکه انسان هستید و اشتباه می کنید، تمرین کنید.

قضاوت خود را کنار بگذارید

قضاوت کردن در مورد خودتان می تواند به نظر فقط تمرکز بر ویژگی های منفی خود باشد و اجازه دهید این کار بر دیدگاه شما تأثیر بگذارد. برای رها شدن از قضاوت خود، سعی کنید به روش های مثبت در مورد خود فکر کنید و صحبت کنید.

خودگویی مثبت

اگر چیزی به یکی از دوستان یا اعضای خانواده نمی‌گویید، از گفتن آن به خود خودداری کنید. می توانید لیستی از جملات تاکیدی مثبت را بنویسید (مثلاً “من مطمئن هستم”) و دفعه بعد که احساس ناراحتی کردید، ۳ جمله تاکیدی را با صدای بلند بخوانید.

خودتان را با دیگران مقایسه نکنید

درک این موضوع که همه ما در سفر خود هستیم، که نمی توان آن را در رابطه با دیگران مقایسه یا سنجید.

پیشنهاد می کنیم مقاله “آیا میدانستید بوسیدن چه فوایدی دارد؟” را نیز مطالعه بفرمایید.

راه هایی برای ابراز همدلی با دیگران

مایل به گوش دادن حرف های باشید

به دیگران اجازه دهید با به اشتراک گذاشتن داستان زندگی خود احساس راحتی کنند. این می تواند شامل یک عمل ساده مانند پرسیدن از کسی باشد که او چگونه است یا چه احساسی داشته است. به یاد داشته باشید، ما مجبور نیستیم همیشه پاسخ‌ها را داشته باشیم – حتی پاسخی مانند “من ناامیدی شما را احساس می‌کنم و می‌توانم بفهمم از کجا می‌آیید” می‌تواند راه درازی داشته باشد.

گوش دادن فعال را تمرین کنید

گوش دادن فعال را از طریق زبان خوشامدگویی، زبان بدن و حالات چهره تمرین کنید. دفعه بعد که در حال گوش دادن به کسی هستید، به مخفف “SEND” فکر کنید تا مطمئن شوید که پیام درستی را ارسال می کنید:

s – لبخند بزن
E – تماس چشمی
n- بدون قطع کردن
d – دستها یا پاهای خود را روی هم نزنید

از قضاوت و تعصب خودداری کنید

سعی کنید هنگام صحبت با افرادی که ممکن است با خودتان متفاوت باشند، هرگونه تصور یا ایده از پیش تعیین شده دیگران را کنار بگذارید.

نسبت به دیدگاه دیگران باز باشید

برای درک و احساس عواطف دیگران، مهم است که دیدگاه های آنها را در نظر بگیریم، حتی اگر لزوماً با آنها موافق نباشیم. این شامل باز بودن برای مشاهده یک موقعیت از دیدگاه شخص دیگری است.

قبل از صحبت گوش دهید

تلاش برای فرموله کردن افکار و پاسخ‌های خود در حالی که شخص دیگری در حال صحبت است، می‌تواند حواس‌تان را پرت کند. گوش کنید، پردازش کنید، یک لحظه فکر کنید، سپس به طور مناسب پاسخ دهید.

همدلی با خود و دیگران ممکن است چالش برانگیز باشد و این نیاز به تمرین دارد. با این حال، تمرین همدلی مهارت مهمی است که باید روی آن کار کرد.

راه هایی برای ابراز همدلی با دیگران

مشارکت در همدلی اعتماد درونی ما را بهبود می بخشد و رفتار همدلانه با دیگران منجر به بهبود روابط و ارتباطات اجتماعی می شود. می توانید با این سوال که آیا در تعاملات روزانه خود همدلی را تمرین می کنید، شروع کنید. اگر نه، چگونه می توانید شروع کنید؟

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.