فواید عالی گوشت شترمرغ برای سلامتی

شترمرغ از خانواده پرندگان بدون پرواز است. به طور عمده، دو گونه از پرندگان شترمرغ وجود دارد: شترمرغ سومالیایی و شترمرغ معمولی. فواید گوشت شترمرغ بسیار است که با برخی از آنها در ادمه مطلب آشنا میشوید.مطالعات نشان می دهد که گوشت شترمرغ یکی از محبوب ترین غذاهای رژیم های باستانی بوده است. به دلیل فواید گوشت شترمرغ، تمدن سومالی و سایر تمدن های گذشته به شدت بر آن متکی بودند.

فواید گوشت شترمرغ

فواید گوشت شترمرغ

گوشت شترمرغ کلسترول پایینی دارد

کلسترول یک ماده درخشان است که در خون ما یافت می شود. بدن ما برای تولید سلول های سالم به کلسترول نیاز دارد، اما سطوح بالای کلسترول می تواند خطر بیماری های عروق کرونر را افزایش دهد. به دلیل سطح کلسترول بالا، ممکن است رسوبات چربی در رگ های خونی شما تشکیل شود. در نهایت، این رسوبات افزایش می یابد و مانعی برای جریان خون در شریان های ما می شود که باعث حمله قلبی می شود.

اگرچه گوشت ها به طور کلی کلسترول بالایی دارند، اما وقتی صحبت از گوشت شترمرغ می شود مقدار بسیار کمی کلسترول دارد که به سختی به  بدن آسیب می رساند. سطح کلسترول در گوشت شترمرغ حدود ۰٫۰۶۳ گرم در هر ۱۰۰ گرم گوشت است. علاوه بر این، این مقدار کلسترول مضر نیست، اما در واقع برای بدن ما خوب است تا جریان خون را در رگ های ما تضمین کند.

سرشار از پروتئین است

پروتئین اساساً یک واحد سازنده بدن ما است. ما برای تقویت مجدد سلول های خود به آن نیاز داریم. پروتئین را می توان زندگی نامید زیرا به هر عضو بدن ما حیات می بخشد. پروتئین برای ساخت عضلات استفاده می شود. برای افزایش قدرت و تحریک بدن ما. کسانی که فاقد پروتئین هستند تحت پوشش بیماری های بدخیم قرار می گیرند.

در گوشت شترمرغ می توانید مقدار زیادی پروتئین برای رشد شاداب سلول ها و ماهیچه ها داشته باشید. گوشت شترمرغ از ۲۰٫۶ درصد پروتئین در هر ۱۰۰ گرم گوشت تشکیل شده است. بنابراین این مزیت گوشت شترمرغ به دلیل داشتن مقدار زیادی پروتئین یکی از فواید اصلی آن است. کسانی که می خواهند عضله سازی کنند باید آن را امتحان کنند.

سرشار از آهن است

اساساً آهن یک ماده معدنی است که در زیر سطح ما یافت می شود. با این حال، این ماده معدنی نه تنها در زیر سطح، بلکه در چندین میوه، غلات و چندین نوع گوشت وجود دارد. یک ماده معدنی حیاتی است. آهن برای انتقال اکسیژن از طریق هموگلوبین در گلبول های قرمز ضروری است. کمبود آهن می تواند باعث کم خونی شود. طبق اعلام سازمان بهداشت، میزان توصیه شده آهن برای زنان بین ۱۸ تا ۵۰ سال ۱۷ میلی گرم در روز و برای مردان بالای ۱۸ سال، ۸ میلی گرم در روز است.

یکی از فواید کلیدی گوشت شترمرغ شامل فراوانی مواد معدنی آهن است. در هر ۱۰۰ گرم گوشت شترمرغ تقریباً ۳٫۱ میلی گرم آهن وجود دارد. چه چیزی می تواند سودمندتر از آن باشد؟ این مزیت گوشت شترمرغ آن را به یکی از بهترین انواع گوشت در سراسر جهان تبدیل می کند، اینطور نیست؟

پیشنهاد می کنیم مقاله “چگونه عصاره گوشت را بگیریم؟” را نیز مطالعه بفرمایید.

گوشت شترمرغ کم چرب است

 کلمه “چربی” سالهاست که شما را آزار می دهد و هنوز نمی توانید در مقابل خوردن گوشت مقاومت کنید. چربی زیاد باعث چاقی می شود و چاقی مادر همه بیماری هاست. اگرچه چربی برای بدن انسان کاملا ضروری است اما در حد و حدود و فقط چربی خوب. فراوانی چربی منجر به سطوح بالای کلسترول و سایر مواد معدنی می شود که شما را در برابر فشار خون بالا، قند و بیماری های قلبی آسیب پذیر می کند.

مزیت فوق العاده گوشت شترمرغ این است که علاوه بر گوشت بودن، چربی بسیار کمی دارد. از این رو، این یک خبر خوب برای همه دوستداران گوشت است که از چاق شدن نیز می ترسند، باید در اسرع وقت به گوشت شترمرغ روی آورند. در گوشت شترمرغ، ۱۰۰ گرم گوشت شترمرغ بیش از ۲۰ درصد چربی وجود دارد.

 گوشت شترمرغ به راحتی پخته می شود

متوسط زمان پخت گوشت شترمرغ حدود ۵ دقیقه است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را کبابی کنید یا در روغن زیتون سرخ کنید. اگر گوشت شترمرغ را بعد از پخت کمی خشک‌تر و سفت‌تر می‌بینید، نگران نباشید به دلیل چربی و کلسترول کمتر آن است. همچنین در صورت تمایل می توانید با اضافه کردن مقداری فلفل سیاه و نمک و گشنیز گوشت را بجوشانید. می توانید ادویه جات را به سلیقه خود اضافه کنید.

خاصیت گوشت شترمرغ

 این گوشت از نظر طعم غنی است

متأسفانه بسیاری از ما این گوشت را نمی خوریم که دلیل آن این است که از فواید گوشت شترمرغ آگاهی کامل نداریم. خشکی و سختی جزئی گوشت شترمرغ آن را به یک وعده غذایی عالی برای هر شام تبدیل کرده است. این غذا به اندازه سایر غذاهای غنی در سراسر جهان مجلل است. آن را امتحان کنید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.