فواید عالی سرکه سیب برای زیبایی

۵ مزیت زیبایی سرکه سیب

در اینجا برخی از درمان های موضعی سرکه سیب را برای شما آورده ایم که افزودنی های بسیار خوبی برای رژیم زیبایی شما هستند.

احتیاط: همیشه قبل از استفاده از سرکه سیب روی پوست ، آن را رقیق کنید زیرا می تواند در مقادیر غلیظ بیش از حد اسیدی باشد. قبل از اینکه هرکدام از روش های درمانی زیر را امتحان کنید ، آن را روی ناحیه کوچکی از پوست آسیب ندیده امتحان کنید تا مطمئن شوید به سرکه سیب یا سایر مواد استفاده شده حساسیت ندارید. در صورت مشاهده هرگونه تحریک یا قرمزی ، بهتر است از روش درمانی برای جلوگیری از واکنشهای جانبی شدید استفاده نکنید.

فواید سرکه سیب برای پوست

۱-سرکه سیب به درمان لکه های پوستی کمک می کند

منافذ مسدود شده با میکروب و سایر ناخالصی ها یکی از دلایل اصلی عفونت های پوستی مانند آکنه و به طور کلی پوستی با ظاهر ناسالم است.

سرکه سیب دارای خواص ضد عفونی کننده و ضد باکتری است که می تواند به بهداشت پوست شما کمک کند. این ماده به راحتی در پوست جذب می شود تا باکتری ها ، روغن و گرد و غبار مستقر در منافذ پوست را از بین ببرد. علاوه بر این ، سرکه سیب به عنوان یک تونر طبیعی پوست کار می کند که می تواند منافذ پوست شما را سفت کند تا در آینده مسدود نشود.

نحوه استفاده از سرکه سیب برای رفع آکنه

۱ قسمت سرکه سیب را در ۳ قسمت آب رقیق کنید. یک پنبه تمیز را به این محلول آغشته کرده و آن را به جوش ، آکنه یا سایر لکه های خود بمالید. بگذارید حدود ۱۰ دقیقه بماند. آن را با آب بشویید.

۱ قاشق غذاخوری عسل  را با ۱ قاشق چایخوری آب لیمو مخلوط کنید. ۱ قاشق چایخوری سرکه سیب به آن اضافه کنید. خوب مخلوط کنید و از خمیر برای درمان لکه استفاده کنید. بگذارید حدود ۱۰ دقیقه بماند. آن را با آب خنک بشویید.

فواید سرکه سیب چیست؟

۲-سرکه سیب پوست آفتاب سوخته را تسکین می دهد

قرار گرفتن در معرض آفتاب بیش از حد یا طولانی مدت می تواند پوست شما را به شدت آسیب برساند ، برنزه کند یا بسوزاند ، حتی اگر ضد آفتاب روشن داشته باشید. این بیشتر به دلیل اشعه ماورا بنفش مضر در نور خورشید است که می تواند به پوست نفوذ کند و آن را در سطح سلولی از بین ببرد.

پوست آفتاب سوخته قرمز و خارش دار به نظر می رسد. همچنین آفتاب سوختگی بیش از حد می تواند منجر به تشکیل تاول شود.

سرکه سیب به عنوان قابض عمل می کند و گرما را جذب می کند تا پوست آفتاب گرفته شما فوراً خنک شود. همچنین دارای خواص ضد التهابی قوی است که می تواند درد ، قرمزی ، تورم ، تحریک و خارش همراه با آفتاب سوختگی را تسکین دهد.

نحوه استفاده از سرکه سیب برای رفع آفتاب سوختگی

قسمتهای مساوی سرکه سیب و آب خنک را مخلوط کرده و به آرامی این محلول را به مدت یک هفته یا تا زمانی که وضعیت شما بهبود یابد ، در سراسر پوست آفتاب زده ماساژ دهید.

۱-۲ فنجان سرکه سیب در آب گرم حمام خود بریزید و هر روز حدود نیم ساعت در آن خیس کنید.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “  آیا سرکه سیب لاغرکننده است” را نیز مطالعه بفرمایید.      

۳- درمان عفونت های پوست سر یکی دیگر از فواید سرکه سیب

شوره سر یک مشکل شایع است که عمدتا افرادی را که پوست سرشان بیش از حد چرب است ، مبتلا می کند. پوست سر میکروب های بی ضرر مختلفی را در خود جای داده است که در صورت رشد بیش از حد می توانند باعث ایجاد عفونت شوند. یکی از این میکروب ها ، قارچی شبیه مخمر به نام Malassezia است که از روغن های پوست سر تغذیه می کند تا به سرعت تکثیر شده و به شکل شوره سر درآید.

سرکه سیب به عنوان یک ماده ضد قارچی طبیعی کار می کند که می تواند رشد این قارچ را برای جلوگیری یا کاهش شوره سر مهار کند. سرکه سیب علاوه بر پرداختن به ریشه اصلی مشکل ، به شما در مدیریت بهتر آن نیز کمک می کند.

از سرکه سیب موضعی به دلیل داشتن اسید آلفا هیدروکسی می توان برای پاکسازی عمیق پوست سر استفاده کرد. این اسید به شل شدن پوسته های شوره سر و تجزیه لایه روغن کمک می کند تا حذف آنها آسان شود. بنابراین ، سرکه سیب پوست مرده و روغن اضافی پوست سر شما را لایه برداری می کند تا شوره سر را به حداقل برساند.

این قابض طبیعی همچنین به حفظ PH طبیعی پوست سر کمک می کند. به علاوه ، خواص ضد التهابی آن می تواند خارش پوست سر و تحریک همراه با شوره سر را آرام کند.

نحوه استفاده از سرکه سیب برای درمان عفونت پوست سر

۲ قاشق غذاخوریسرکه سیب را با ۲ قاشق غذاخوری آب مخلوط کنید.
۱۰-۱۵ قطره روغن درخت چای را در محلول بریزید و آن را هم بزنید.
این محلول را به مدت ۵ دقیقه در سراسر پوست سر خود ماساژ دهید و بگذارید ۵ دقیقه دیگر بماند.
موهای خود را با شامپو و آب بشویید.

فواید سرکه سیب برای زیبایی

۴- بوی بد پا را از بین می برد

خیلی ها این را نمی دانند ، اما بوی بد بدن و بوی بد پاها بیش از هر چیز نتیجه فعالیت باکتری ها است.

بسیاری از گونه های باکتری بدون آسیب رساندن بر روی پوست انسان زندگی می کنند ، اما تجمع آنها می تواند باعث تعدادی از مسائل بهداشتی و بهداشتی شود. از آنجایی که این باکتری ها برای رشد سریع به شرایط گرم و مرطوب نیاز دارند ، تمایل دارند در مناطق با تهویه کم بدن که عرق را به دام می اندازند مانند زیر بغل ، چین های پوستی و پاها رشد کنند.

وقتی این باکتری های پوستی با عرق مخلوط می شوند ، اسیدهای خاصی را که در آن هستند تجزیه می کنند و مواد زاید بدبویی تولید می کنند که بوی بدن را ایجاد می کند. بنابراین ، عرق شما در اصل بدون بو است اما وقتی در تماس با باکتری های ساکن پوست شما قرار می گیرد ، شروع به بدبو شدن می کند.

خواص ضد میکروبی سرکه سیب می تواند به از بین بردن باکتریهای بد بو و قارچ ها منجر شود تا بوی بدن یا پاهای بدبو بدن شما را تحت فشار قرار دهد. این درمان به ویژه در مواردی که پای ورزشکاران دارید مفید واقع می شود.

نحوه استفاده از سرکه سیب برای بوی بدن:

به سادگی ۱-۲ فنجان سرکه سیب در آب حمام خود اضافه کنید ، اما این کار را پشت هم انجام ندهید.

برای بوی پا:

۵-۴ فنجان آب گرم در وان یا سطل بریزید.
۱ فنجان سرکه سیب مخلوط کنید.
پاها را به مدت ۱۰-۱۵ دقیقه در محلول غوطه ور کنید.
از یک صابون ضد باکتری و آب ساده برای شستشوی نهایی پا استفاده کنید.
توجه: اگرچه ممکن است در ابتدا استفاده موضعی از سرکه سیب کمی بو دهد ، اما با خشک شدن محلول بوی آن زود از بین می رود.

۵-مرطوب سازی پوست جز فواید سرکه سیب است

سرکه سیب یک قابض فوق العاده برای انواع پوست است – به از بین بردن چربی اضافی ، کوچک شدن منافذ و متعادل نگه داشتن PH پوست کمک می کند.

سرکه سیب همچنین حاوی اسیدهای آلفا-هیدروکسی است که به لایه برداری سلول های مرده پوست از سطح پوست کمک می کند در حالی که میکروسیرکولاسیون در زیر آن را افزایش می دهد تا روند بازسازی پوست را تسریع کند. این اسیدها همچنین پوست را مرطوب می کنند و آن را صاف و یکدست می کنند.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “درمان خانگی برای ترک های پوستی” را نیز مطالعه بفرمایید.      

نحوه استفاده از سرکه سیب برای مرطوب کردن پوست:

برای پوست های نرمال یا خشک ، ۱ قسمتسرکه سیب را در ۳ قسمت آب فیلتر شده یا گلاب رقیق کنید. برای پوست های چرب ، ۱ قسمت سرکه سیب را در ۲ قسمت آب مقطر یا تصفیه شده یا  گلاب رقیق کنید. برای پوست های حساس ، ۱ قسمت سرکه سیب را در ۴ قسمت آب  تصفیه شده رقیق کنید تا از تحریک آن جلوگیری کنید.
یک پنبه را به این محلول آغشته کرده و آن را روی سطح پوست خود بمالید. اجازه دهید محلول برای چند دقیقه جذب شود.
پوست خود را با آب خنک بشویید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.