وقتی صحبت از برترین مواد در مراقبت از پوست می شود، به چه چیزی فکر می کنید؟ زینک اکسید یک ماده اسرارآمیز قوی است که مزایای مراقبت از پوست باورنکردنی دارد اما خیلی در مورد آن صحبت نمی شود. آن ماده معدنی مرموز زینک اکسید  است!

شما ممکن است آن را با استفاده آن در ضد آفتاب های معدنی بشناسید، زیرا اکسید روی از اشعه های مضر خورشید جلوگیری می کند. با این حال، زینک اکسیدهمچنین دارای مزایای زیبایی شگفت‌انگیز دیگری است که باعث می‌شوند پوست شما صاف و درخشان بماند، به خصوص اگر پوست حساسی دارید.

فواید استفاده از زینک اکسید برای پوست

فواید استفاده از زینک اکسید برای پوست

زینک اکسید اشعه های مضر خورشید را مسدود می کند

در آن فیلم‌های قدیمی نجات غریق، همیشه نجات غریق‌ها را می‌بینید که روی صندلی‌های بلندشان نشسته‌اند و خمیر سفید نرمی روی بینی‌شان و بالای گونه‌هایشان پخش شده است. این زینک اکسید است. به لطف فرمول‌های تولیدی مدرن، اکثر ضدآفتاب‌های معدنی امروزی پس از استفاده، رنگ سفید یا گچی روی پوست شما باقی نمی‌گذارند، زیرا میکرونیزه می‌شوند – به این معنی که ذرات به اندازه کوچک پردازش می‌شوند تا زمانی که عملا شفاف شوند. همچنین کرم های ضد آفتاب معدنی را خواهید یافت که برای به حداقل رساندن سفیدی  رنگی شده اند.

از نظر عملکردی، اکسید روی یک ضد آفتاب فیزیکی است که روی پوست شما قرار می گیرد و مانعی برای جلوگیری از اشعه ماوراء بنفش ایجاد می کند.

این مهم است زیرا با تشکیل آن سد، مواد به لایه‌های عمیق‌تر پوست جذب نمی‌شوند، به این معنی که عملکردهای داخلی را مختل نمی‌کنند. این سد همچنین به حفظ رطوبت در پوست شما کمک می کند.

علاوه بر این، کرم‌های ضد آفتاب معدنی طیف وسیعی دارند و با انعکاس پرتوهای UVB و UVB قبل از جذب، از پوست دور می‌شوند. در مقایسه با ضدآفتاب های شیمیایی، ضد آفتاب های معدنی بلافاصله شروع به کار می کنند زیرا به جای اینکه جذب شوند، روی پوست قرار می گیرند.

این زمان خوبی برای شروع به فکر استفاده از ضد آفتاب مبتنی بر اکسید روی است. در جولای ۲۰۲۰، وال استریت ژورنال داستانی را در مورد یک مطالعه FDA در مجله انجمن پزشکی آمریکا منتشر کرد. این داستان نگرانی های جدی در مورد سطوح بالای مواد شیمیایی جذب شده توسط بدن از طریق پوست در هنگام استفاده از ضد آفتاب های شیمیایی را گزارش می دهد. اما استفاده از کرم های ضدآفتاب معدنی که حاوی زینک اکسید هستند عالی اند.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “نحوه انجام پدیکور در خانه: آموزش پدیکور ۱۰ مرحله ای برای مبتدیان” را نیز مطالعه بفرمایید.      

زینک اکسید پوست حساس را تسکین می دهد

ممکن است تعجب کنید اگر بدانید که اکسید روی در انتشار تحریکات جزئی پوست نیز مفید است که به افراد دارای پوست حساس کمک می کند. این تحریکات جزئی شامل پوست ترک خورده و خشک، سوختگی جزئی، بثورات و حتی آکنه است. از آنجایی که اکسید روی تسکین دهنده است، آکنه خشکی پوست را تشدید نمی کند. این ویژگی‌های اکسید روی همچنین آن را به یک عنصر رایج در کرم‌های ضدحساسیت پوشک تبدیل می‌کند.

زینک اکسید سد پوستی را بازیابی می کند

یک مطالعه در مجله درماتولوژی بالینی، آرایشی و تحقیقاتی نشان داد که استفاده از اکسید روی ، روی پوست به بازیابی سد پوستی، بهبود میکروبیوم پوست و تسریع بهبود زخم در افراد مبتلا به بیماری‌های پوستی کمک می‌کند.

 اکسید روی باعث افزایش رطوبت پوست می شود

اکسید روی همچنین به ماندن رطوبت در سد طبیعی پوست کمک می کند و به حداقل رساندن خشکی و کم آبی پوست حتی پس از یک روز کامل بیرون از منزل و قرار گرفتن در معرض عناصر کمک می کند. علاوه بر این، گروه تحقیقاتی (EWG)، سازمانی که سطوح سمیت بالقوه مواد تشکیل دهنده محصولات زیبایی را ارزیابی می کند، بیان می کند:

که محصولات مبتنی بر اکسید روی هورمون ها را مختل نمی کنند. پایگاه داده آنها صدها محصول زیبایی ساخته شده با اکسید روی را در خود جای داده است، از جمله کرم پودر، رژ لب، پاک کننده صورت و ماسک. اگر پوست شما به طور طبیعی خشک است، دانستن این نکته کمک می کند که اکسید روی رطوبت را افزایش می دهد و آن را در این محصولات از بین نمی برد.

فواید زینک اکسید برای پوست

زینک اکسید قابض است

قابض ها به کاهش ظاهر منافذ بزرگ کمک می کنند، پوست را تمیز می کنند و ممکن است به سفت شدن پوست کمک کنند. اکسید روی خاصیت قابض ملایمی دارد. این به جذب چربی اضافی از سطح پوست شما کمک می کند و ممکن است ظاهر تحریک و لک را کاهش دهد.

5/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.