فرهنگ غذایی و آشپزی فرانسوی

فرهنگ غذایی و آشپزی فرانسوی

با شنیدن نام فرانسه نخستین چیزی که در ذهن‌مان تداعی می‌شود، شهر زیبای پاریس با جاذبه‌های منحصر‌به‌فردش مثل برج ایفل و موزه لوور است. در سفرنامه امروز قصد داریم به نان باگت این کشور که شاید فرانسوی‌ترین غذای دنیاست، اشاره کنیم که به‌تازگی نامزد ثبت در فهرست معنوی یونسکو شده‌است.

بد نیست بدانید که سازمان یونسکو سالانه حدود ۱۰۰ مورد به فهرست «میراث معنوی جهانی»‌ اضافه می‌کند. یکی از مهم‌ترین شرایط این است که هنر یا سنت مدنظر توسط افراد زیادی همچنان مورداستفاده باشد.

French food culture and cuisine

سالانه حدود ۱۰میلیارد نان باگت معادل ۳۲۰ نان در ثانیه در فرانسه مصرف می‌شود و با قدم‌زدن در خیابان‌های شهر، افراد باگت به‌دست زیادی را می‌بینید. اهمیت موضوع به‌حدی است که اگر نان باگت سر میز نباشد، فرانسوی‌ها دست به غذا نمی‌زنند! نام «باگت» به‌معنای عصا و باتوم در سال ۱۹۲۰ به این نوع نان داده و به‌خاطرش قانونی تصویب شد که براساس آن باید این نان دست‌کم ۸۰ گرم وزن داشته‌باشد و طولش بیشتر از ۴۰ سانتی‌متر نباشد. یکی از قصه‌های رایج این است که ناپلئون دستور داد نان را باریک و بلند بسازند تا سربازان بتوانند آن‌را به‌راحتی به جنگ ببرند. به گفته برخی دیگر، نان باگت با ساخت متروی پاریس در اواخر قرن نوزدهم روی کار آمد چون بریدن و تقسیم این نان دربین کارگران بی‌هیچ دعوا و ابزار برشی مثل چاقو راحت‌تر بود.

نویسنده : فاطمه قاسمی ،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.