فاصله تفلیس با باتومی با قطار چقدر است؟

یکی از کشورهایی که بسیاری از ایرانیان در زمان سفر از خودروی شخصی استفاده می کنند کشور گرجستان است. در واقع این کشور به کشور جاده ها معروف بوده و یکی از مهم ترین شهرهای کشور گرجستان شهر تفلیس  و همچنین شهر باتومی است که اغلب گردشگران به بازدید از این دو شهر می پردازند. بنابراین فاصله تفلیس با باتومی بسیار مهم است چرا که افرادی که با خودرو شخصی وارد این کشور می ‌شوند نیازمند اطلاعات دقیقی از مسافت بین این دو شهر معروف هستند. همچنین برخی از مقررات راهنمایی و رانندگی در کشور گرجستان مانند حداکثر سرعت در معابر شهری و برون شهری و همچنین برخی از علائم و هشدارهای رانندگی وجود دارد که باید پیش از سفر به کشور گرجستان آشنایی کامل با آن ها داشته باشید. در همسفر شدن با ما با خودروی شخصی به کشور گرجستان مسافت بین دو شهر را طی خواهیم کرد.

راحت ترین روش تشخیص فاصله تفلیس با باتومی

یکی از بهترین و راحت ترین روش ها برای دانستن فاصله شهر تفلیس تا باتومی هنگام سفر با تور تفلیس لحظه آخر از طریق نقشه های اینترنتی و به صورت آنلاین است. همچنین گوگل مپ نیز می تواند فاصله این دو شهر را به درستی تشخیص دهد. توجه داشته باشید که فاصله زمینی تفلیس تا باتومی به صورت دقیق و نقطه به نقطه محاسبه می گردد.

با استفاده از برنامه های فوق می توان از ترافیک موجود اطلاع یافت و همچنین بهترین مسیر های میانبر را دریافت کرد. به طور کلی فاصله بین تفلیس و باتومی حدود ۳۷۵ کیلومتر و با توجه به ترافیک و نوع جاده حدود ۶ ساعت رانندگی را طلب می کند. در صورتی که با تور باتومی گرجستان به کشور گرجستان سفر می کنید می توانید در طول مسیر شهرها و روستاها و همچنین جاذبه های دیدنی و بکر این کشور را ببینید و از تمامی جاهای دیدنی این مسیر لذت ببرید.

اگر با هواپیما به کشور گرجستان سفر کردید و به دنبال دانستن فاصله تفلیس تا باتومی با هواپیما هستید به راحتی می توانید در طول مسیر فاصله را مشخص کنید. با توجه به اینکه پروازهای داخلی گرجستان به ندرت دچار تاخیر هستند لذا پس از ۳۵ دقیقه می توانید از تفلیس به باتومی سفر کنید. لازم به ذکر است که فرودگاه های زیبا و ساحلی باتومی یکی از جاذبه های گردشگری نیز به حساب می آید.

روش های سفر از تفلیس به باتومی

روش های مختلف و متفاوتی برای سفر از شهر تفلیس به شهر باتومی وجود دارد. در واقع می ‌توان از ماشین شخصی یا تاکسی، قطار، اتوبوس، هواپیما و یا مینی بوس برای سفر بین دو شهر استفاده کرد. عوامل مختلف و متعددی وجود دارد که می تواند در انتخاب شما تاثیر گذار باشد. برخی از این عوامل شامل قیمت، زمان  و همچنین راحتی وسیله نقلیه است.

سفر از تفلیس به باتومی با تاکسی

اگر به صورت خانوادگی اقدام به سفر به کشور گرجستان کردید می توانید با کرایه تاکسی از تفلیس به باتومی سفر داشته باشید. در این صورت هزینه سفر شما بسیار مقرون به صرفه خواهد بود. همچنین می ‌توانید از مکان ‌های بسیار متعدد و زیبایی مانند گوری و کوتایسی نیز دیدن کنید. لازم به ذکر است برای کرایه تاکسی می ‌توانید به ایستگاه دیدوب به تفلیس مراجعه نمایید.

سفر از تفلیس به باتومی با قطار

فاصله تفلیس تا باتومی با قطار چقدر است؟ یکی دیگر از راه‌ های پیمودن مسیر بین تفلیس و باتومی استفاده از قطار است. در زمان استفاده از قطار حدود ۵ ساعت طول می کشد که در مقایسه با سایر روش های حمل و نقل مانند اتوبوس زمان کمتری سپری می شود. برای تهیه بلیط قطار می توانید به صورت اینترنتی از ایستگاه میدان تفلیس  اقدام نمایید. لازم به ذکر است در طول شبانه روز ۴ قطار مسیر تفلیس به باتومی و همچنین از باتومی به تفلیس در ایستگاه قطار انجام می شود.

بر همین اساس حتماً باید از قبل ساعت حرکت قطار را بررسی کنید. بلیط قطار در دو نوع کلاس ۱ و کلاس ۲ وجود دارد که در کلاس یک صندلی های راحت تر و همچنین تعداد نفرات کمتری از قطار استفاده می‌ کنند و امکان استفاده از اینترنت رایگان نیز وجود دارد. در این کلاس از قطار میان وعده و نوشیدنی در طی مسیر به سرنشینان ارائه می شود. به طور معمول قطارها در ساعت ۶ و نیم صبح، هشت صبح  و ۱۰ و نیم صبح از تفلیس به سمت باتومی حرکت می نماید.

سفر از تفلیس به باتومی با اتوبوس

برای استفاده از مینی بوس و اتوبوس های موجود برای جا به جایی از تفلیس به باتومی می‌ توانید به ایستگاه دیدوب تفلیس مراجعه نمایید. همچنین برای دسترسی به ایستگاه دیدوب نیز می توانید از تاکسی و مترو موجود و تعبیه شده در اقسا نقاط شهر بهره ببرید. اتوبوس ها هر روز از ایستگاه اورتاچالا به سمت باتومی حرکت می نمایند اما پیش از رسیدن به اورتاچالا توقف کوتاهی در مرکز تفلیس دارند. استفاده از اتوبوس و همچنین مینی بوس می تواند یک گزینه مناسب برای جا به جایی بین این دوشهر برای طی کردن فاصله تفلیس با باتومی باشد. استفاده از این وسیله حمل و نقل حدود ۶ ساعت زمان می برد و از امکانات تعبیه شده در اتوبوس های حمل و نقل تفلیس به باتومی می توان به اینترنت رایگان و تلویزیون های پشت صندلی اشاره کرد.

برای تهیه بلیط اتوبوس می توانید به صورت حضوری به مراکز اتوبوسرانی تفلیس مراجعه نمایید. همچنین امکان خرید غیر حضوری و به صورت آنلاین بلیط اتوبوس نیز مهیا است. در تور تفلیس و همچنین تور باتومی نیز برای سفر و طی کردن مسافت بین این دو شهر نیز از اتوبوس استفاده می شود تا فرصتی برای دیدن جاذبه های این دو شهر به وجود بیاید.

کلام پایانی

با توجه به وجود جاذبه های بی نظیر در دو  شهر تفلیس و شهر باتومی فاصله تفلیس با  باتومی نیز دارای اهمیت زیادی است. روش های زیادی برای طی کردن این مسیر وجود دارد که این روش ها شامل استفاده از اتوبوس، تاکسی، هواپیما های درون شهری و خودروی شخصی می شوند. انتخاب هر یک از روش ها برای طی کردن مسیر تفلیس به باتومی با در نظر گرفتن شرایط و زمان شما مشخص می شود. به  طور کلی می ‌توان گفت فاصله زمینی تفلیس تا باتومی حدود ۳۷۵ کیلومتر بوده که برای طی کردن این وسیله حدود ۶ ساعت رانندگی نیاز است.

5/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.