عوامل محرک پسوریازیس؛ چه عواملی پسوریازیس را تشدید می کند

عوامل محرک پسوریازیس؛ چه عواملی پسوریازیس را تشدید می کند

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”عوامل محرک پسوریازیس؛ چه عواملی پسوریازیس را تشدید می کند” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

پسوریازیس(بیماری پوستی خود ایمنی ) معمولاً یک بیماری طولانی مدت یا مادام العمر است. عواملی از جمله آب و هوا ، داروها ، استرس و آسیب های پوستی به احتمال زیاد باعث ایجاد علایم پسوریازیس می‌شوند. این بیماری در انواع پسوریازیس پلاک ، پسوریازیس ناخن ، پسوریازیس پوست سر ، پسوریازیس اریترودرمیک ، پسوریازیس استخوانی ، پسوریازیس معکوس و پسوریازیس خالدار است. البته انواع دیگری از پسوریازیس(سرعت زیاد چرخه رشد سلول های پوست ) هم وجود دارد که فقط روی پوست تاثیر نمی گذارد.

علایم

نشانه های پسوریازیس در هر فردی متفاوت است. شایع ترین نوع پسوریازیس ، پسوریازیس پلاک است که مشخصه آن ناحیه های قرمز رنگ با پوششی نقره ای و سفید از سلول های مرده پوست است.

علایم پسوریازیس پلاک ، زخم های قرمز با پوشش نقره ای و سفید رنگ است .این زخم ها می‌توانند در هر نقطه از بدن ظاهر شوند اما بیشتر روی آرنج ، پوست سر ،زانو ها و قسمت های پایینی کمر دیده می‌شوند.

این پلاک ها معمولا همراه با خارش یا درد یا هر دوعلامت است. پسوریازیس معکوس در چین های پوستی ظاهر می شود و در افرادی که اضافه وزن دارند بیشتر دیده می‌شود. علایم پسوریازیس معکوس ، لکه های پوست ملتهب ، قرمز روشن و صاف است، اما پوسته پوسته نمی شود. این لکه ها می‌تواند با خارش و درد همراه باشد.

جلوگیری از تشدید پسوریازیس

از خشک شدن پوست جلوگیری و سیگار را ترک کنید، نور درمانی و از کرم های مخصوص استفاده کنید و پوست را مرطوب نگه دارید، به پزشک مراجعه و دارو مصرف کنید.

منبع،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.