علائم دندان درآوردن در نوزادان چیست؟

 مطمئناً دندانهای شیری دردسرهای زیادی ایجاد می کنند! روند دندان درآوردن بسته به کودک شما می تواند بدون دردسر یا دردسر ساز باشد. حتی در موارد جزئی ، بیشتر نوزادان برخی از علائم دندان درآوردن را نشان می دهند.

امروز با خواندن این مقاله با این موارد آشنا میشویم :

نوزادان چه موقع دندان درآوردن را شروع می کنند؟

از کجا میدانید که کودکتان درحال دندان درآوردن است؟

کدام دندان ها ابتدا درمیایند؟

تسکین درد دندان درآوردن کودک چگونه است؟

نکته جالب در مورد دندان درآوردن این است که علائم می توانند ۲ تا ۳ ماه قبل از ظهور دندان شروع شوند! اگر ناراحتی زیادی وجود داشته باشد ، این می تواند برای کودک و خانواده سخت باشد.

علائم دندان درآوردن در نوزادان

۱- گاز گرفتن بیش از حد معمول

این علامت دندان درآوردن کودک شما را به خون آشام تبدیل می کند. از قاشق پلاستیکی ، اسباب بازی ، سینه مادر و … همه را میخواهد گاز بگیرد.مثلا کودک من  دوست داشت چیزهای پلاستیکی سخت را گاز بگیرد. اما تعداد زیادی اسباب بازی برای جویدن و گاز گرفتن هنگام دندان درآوردن در بازار وجود دارد که ممکن است به شما کمک کند.

۲- آب دهان بیش از حد

هنگامی که نوزاد در حال دندان درآوردن است ، بدن بزاق اضافی ایجاد می کند تا لثه های حساس و برآمده را روان کند . به همین دلیل مدام آب دهان نوزاد میرود .

۳- سر و صدا بیش از حد معمول ، به خصوص در شب

این علائم دندان درآوردن باعث می شود نوزادان چند بار در طول شب از خواب بپرند و بیدار شوند . در شب ، کودک اغلب درد دندان درآوردن را بیشتر احساس می کند زیرا وقت بازی و سرگرمی در روز تمام شده است و بدن میخواهد ارام بگیرد .

علائم دندان درآوردن در نوزادان

۴- آشفتگی در الگوی خواب

به دلیل ناراحتی دندان درآوردن ، نوزادان معمولاً کمتر خواب عمیق و طولانی دارند و صبح زودتر بیدار می شوند.

۵- تب ، بثورات ، سرفه و اسهال

اگرچه برخی از پزشکان اختلاف نظر دارند ، اما بسیاری از مادران هنگام دندان در آوردن تب خفیف را در نوزادان تشخیص می دهند. علاوه بر این ، آبریزش بینی نیز می تواند باعث بثورات صورت و ایجاد سرفه شود . برخی از نوزادان حتی بثورات پوشک و اسهال هم دارند .

۶-کاهش اشتها

وقتی نوزادان درد می کشند ، معمولاً نمی خواهند غذا بخورند ، خصوصاً که باعث ایجاد تشدید درد آنها می شود. علیرغم مقاومت ، سعی کنید حتی الامکان آنها را تغذیه کنید. اگر میزان کالری ورودی کودک به طور چشمگیری کاهش می یابد ، با پزشک خود تماس بگیرید.

۷- کشیدن گوش ها و مالیدن چانه و گونه ها

نوزادان می توانند کاملاً زیرکانه عمل کنند و خود را ماساژ دهند. با کشیدن و مالش به اطراف فک آنها فشار متقابل ایجاد می کنند که مقداری از درد و ضربان را تسکین می دهد.

 کدام دندان های کودک در ابتدا ظاهر می شوند؟

دندان های شیری اولین دندان هایی هستند در دهان نوزاد شما دیده میشود .

        پیشنهاد می کنیم مقاله “۱۰ دلیل بی خوابی نوزادان در شب” را نیز مطالعه بفرمایید.      

کارهای خوبی وجود دارد که می توانیم برای دلگرمی کودک در میان مراحل دندان درآوردن انجام دهیم:

تقویت سیستم ایمنی بدن: برخی بحث ها وجود دارد که آیا دندان درآوردن باعث کاهش سیستم ایمنی بدن می شود یا اینکه ظهور سرماخوردگی و تب در هنگام دندان درآوردن به طور تصادفی است ؟ در هر صورت ، افزایش ایمنی کودک می تواند مفید باشد .

سرما و فشار وارد کنید: سرما به بی حس شدن محل کمک می کند و فشار لثه های ملتهب را آرام می کند .

اسباب بازی های دندان درآوردن را امتحان کنید: اشیا ایمن و غیر سمی که کودک می تواند بجوید فشار متفاوتی بر لثه های دردناک وارد می کند و میتواند مفید باشد .

داروهای گیاهی: برای تسکین درد دندان درآوردن ، یک چای گیاهی درست کنید ، یک دستمال را با داروی گیاهی مناسب برای دندان در آوردن خیس کنید ، آن را فریز کنید ، سپس بگذارید کودک آن را بجوید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.