طرز تهیه پیاز کاراملی در چند مرحله

تهیه پیاز کاراملی بدون شکر امکان پذیر است، زیرا این غذا از قبل حاوی کربوهیدرات های خاص خود است و به لطف واکنش های خاصی که هنگام پختن روی حرارت کم رخ می دهد، آزاد می شوند.به این ترتیب یک چاشنی خوشمزه به دست می آوریم. در واقع در تهیه آن فقط از محصولات طبیعی استفاده می شود و نسبتاً کم کالری است.

طرز تهیه پیاز کاراملی

پیاز یکی از محصولات طبیعی با بیشترین خواص و فواید برای سلامتی است. بر اساس نتایج مطالعات مختلف، به عنوان خلط آور، ادرارآور، هضم کننده و برای کمک به حفظ عملکرد صحیح سیستم قلبی عروقی استفاده می شود.از نظر زیبایی نیز کاربرد دارد، چون سرشار از مواد معدنی است برای ساخت ماسک هایی برای تغذیه پوست استفاده می شود و حتی می توانید شامپوی پیاز درست کنید.

به همین ترتیب، در آشپزخانه یک عنصر غیرقابل جایگزین است. می توان آن را به صورت خام یا در سالاد مصرف کرد. به خورش ها اضافه می شود و طعمی بی نظیر می دهد. در میان خوشمزه ترین غذاها می توان به حلقه های پیاز اشاره کرد به طور خلاصه، دستور العمل های حاوی این سبزی بی پایان به نظر می رسند.

مخصوصا پیاز کاراملی شده همراهی است که به عنوان چاشنی در انواع غذاها استفاده می شود. با املت سیب زمینی، با گوشت، پنیر، برگر، ساندویچ و .. و حتی با یک تکه نان به خوبی می آید!

طرز تهیه پیاز کاراملی بدون شکر؟

لازم به توضیح است که دستور اصلی پیاز کاراملی بدون شکر است. و این است که این محصول قبلاً حاوی کربوهیدرات های خاص خود است که وقتی با حرارت ملایم با روغن پخته می شود آزاد می شود و قسمت خوبی از آب موجود در آن از بین می رود.

این به دلیل واکنش Maillard است که در آن یک سری فرآیندهای شیمیایی مربوط به کربوهیدرات ها و پروتئین های موجود در غذا انجام می شود. هر دو با گرم شدن اصلاح می شوند و حالتی را ایجاد می کنند که ما آن را “کاراملیزه کردن” می نامیم.

در ادامه با روشی ساده برای تهیه کانفیت پیاز، که به آن گفته می شود، تنها با چند ماده آشنا می شویم. به دستور غذا توجه کنید. شما مطمئنا آن را دوست خواهید داشت!

عناصر

روغن زیتون : ۶ تا ۷ قاشق غذاخوری
نصف فنجان آب
یک پیمانه جوش شیرین (اختیاری)
یک قاشق چایخوری نمک
پیاز بزرگ ۴ تا ۵ عدد

در طول این فرآیند باید از ابزارهای زیر استفاده کنید:

چاقوی بزرگ
یک ماهیتابه یا واک بزرگ
یک قاشق چوبی برای هم زدن
ظرف شیشه ای استریل شده برای نگهداری
تخته برش (ترجیحا چوبی، نه پلاستیکی)

        پیشنهاد می کنیم مقاله “فواید باور نکردنی گذاشتن پیاز در جوراب هنگام خواب” را نیز مطالعه بفرمایید.      

مراحل تهیه پیاز کاراملی

تهیه پیاز کاراملی بدون شکر یک فرآیند ساده است. با این حال، در هر یک از مراحل خود نیاز به توجه کامل دارد.

 پیاز بخرید

البته باید پیازهای خوب را انتخاب کرده و بخریم. هر چه بزرگتر و تازه تر، بهتر است.

لازم است اطمینان حاصل شود که آنها کبودی، قطعات آسیب دیده یا سوراخ ندارند. توجه به بو بسیار مهم است، زیرا در این تهیه در صورت شروع به تجزیه می تواند آشکار شود.

از طرفی پیاز چند نوع است: پیاز بنفش، پیاز سفید. برای دستوری که قصد تهیه آن را داریم، سفید آن پیشنهاد می شود. این نه تنها بزرگترین است، بلکه همراه با بنفش، حاوی طبیعی ترین قند است.

 شستشو

اگرچه قرار است از لایه های داخلی استفاده کنیم، اما توصیه می شود همه مواد غذایی را خوب بشویید. مهمتر از همه، زیرا آنها روی زمین هستند و ممکن است با محصولات شیمیایی مختلف تماس داشته باشند.

 پوست کنده و برش دهید

ابتدا پیاز را به صورت ضربدری برش می دهیم و چهار قسمت بزرگ باقی می ماند. اولین یا دو لایه اول، یعنی بیرونی ترین لایه ها برداشته یا دور ریخته می شوند. سپس پیازها را به صورت جولیانا یا نواری خرد کنید، مطمئن شوید که خیلی نازک نباشند.

 روغن و پیاز را گرم کنید

تابه یا ووک را روی حرارت قرار دهید و روغن زیتون را اضافه کنید. بعد از داغ شدن پیاز خرد شده را اضافه کنید.
شما باید سعی کنید پیازها را به خوبی توزیع کنید تا روی هم انباشته نشوند. سپس نمک را بپاشید. شعله کم در تمام مراحل آماده سازی حفظ می شود.

 کاراملیزه کردن

در ابتدا، زمانی که پیاز شروع به از دست دادن آب می کند، شفاف به نظر می رسد. اما پس از آن، آب تبخیر می شود و در آن زمان کاراملی شدن شروع می شود، جایی که از سفید به طلایی تبدیل می شود. سپس قندها آزاد می شوند و طعم و عطر خاصی به این دستور می دهند.

این فرآیند زمان می برد: حدود دو ساعت و نیم. تو باید صبور باشی. در یک ساعت اول باید نوارهای پیاز را هر از چند گاهی با قاشق چوبی بچرخانید. به همین ترتیب باید از این که همه جا به همین صورت نپخته بمانند و یا برخی مناطق کمتر طلایی بمانند، پرهیز کرد.

و در آخرین دقایق فرآیند، توجه باید بیشتر باشد، زیرا نمی توانید اجازه دهید آنها بسوزند. رنگ طلایی به رنگ کاراملی، کمی تیره تر تغییر می کند. همچنین بافت تغییر می کند و احساس نرمی می کند. این نشان می دهد که دستور پیاز کاراملی بدون شکر آماده است.

 ذخیره سازی

روغن اضافی آن را تخلیه کرده و در ظرف شیشه ای استریل نگهداری می کنند تا در صورت تمایل مصرف شود. آنها را می توان تا یک هفته در شرایط خوب نگهداری کرد.

چند نکته و توصیه برای تهیه پیاز کاراملی

چند نکته و توصیه برای تهیه پیاز کاراملی

جدای از نشانه های فوق، شرایطی وجود دارد که هنگام تهیه پیاز کاراملی بدون شکر باید به آن توجه کرد تا کیفیت محصول تضمین شود. از جمله توصیه هایی که باید مورد توجه قرار گیرد موارد زیر است:

اگر متوجه شدید پیاز در حال خشک شدن است، می توانید کمی آب اضافه کنید.
یک پیمانه جوش شیرین که وقتی کاراملی شدن آن تمام شد به آن اضافه می شود تا کمی بیشتر حفظ شود.
یکی دیگر از مواد اختیاری که می توان اضافه کرد سرکه است: یک قاشق چای خوری می تواند طعم آن را افزایش دهد و کمی تلخ و شیرین به آن بدهد.
به همین ترتیب، کسانی هستند که ترجیح می دهند پونه کوهی یا گونه های دیگر مانند فلفل سیاه را برای طعم خاص تر اضافه کنند.
حجم پیاز کاراملی شده شیرین نشده تا حد زیادی کاهش می دهد. بنابراین باید اقدامات احتیاطی انجام شود و همیشه کمی بیشتر از آنچه تصور می شود مورد نیاز است محاسبه شود.
هنگام سرو، کمی داغ کنید و آن را به قدری خوشمزه حس خواهید کرد که گویی تازه تهیه شده است.

تهیه پیاز کاراملی شده چندان پیچیده نیست، اگرچه فرآیند کمی طولانی است. باید توجه داشته باشید تا نسوزند و روی دمای خوب باقی بمانند.

غذاهای مختلفی وجود دارد که اگر آنها را با مقداری پیاز کاراملی بدون شکر همراه کنیم طعم آن ها بیشتر می شود. بهترین چیز این است که می توان بدون پشیمانی از آن لذت برد، زیرا یک وعده غذایی نسبتا کم کالری است: ۱۸۷ در یک وعده ۱۰۰ گرمی. در مقایسه، یک تکه پای بیش از ۳۰۰ عدد دارد.

یکی دیگر از مزایای این غذا استفاده از مواد طبیعی بدون شکر است. این یک مزیت بزرگ برای افرادی است که از رژیم های غذایی (از جمله کتونیک یا کتو) پیروی می کنند و همچنین برای کسانی که مبتلا به دیابت هستند.

در این رابطه تحقیقاتی وجود دارد که در آن مشخص شده است پیاز دارای اثرات کاهش قند خون است. از این نظر می توان از آن به عنوان مکمل غذایی در مدیریت دیابت نوع ۱ یا ۲ استفاده کرد و برای همه این موارد، در حال حاضر پیشنهاد می شود پیاز کاراملی بدون قند را نیز به عنوان یک میان وعده سالم استفاده شود.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.