طرز تهیه شیرینی مرنگ خانگی برای عید نوروز

قطعا همه این شیرینی مرنگ خانگی را دوست دارند! آنها سبک تر از هوا، فوق العاده ترد و به طور طبیعی بدون چربی هستند! من دوست دارم برای عید نوروز این شیرینی خانگی خوشمزه را خودم در خانه درست کنم. شما هم میتوانید با استفاده از دستور شیرینی مرنگ خانگی ، این شیرینی جذاب را برای دورهمی های عیدانه بپزید و نوش جان کنید.

زمان آماده سازی :۲۰ دقیقه

زمان پخت ۱ ساعت

زمان خنک شدن ۱ ساعت

زمان کل ۲ ساعت ۲۰ دقیقه

طرز تهیه شیرینی مرنگ خانگی

▢۴ عدد سفیده تخم مرغ بزرگ، در دمای اتاق
▢½ قاشق چایخوری کرم تارتار
▢ ۷ اونس شکر فوق العاده خوب، (۱ فنجان)، می تواند جایگزین شکر گرانول شود
▢نمک مقدار کمی
▢۱ قاشق چایخوری عصاره وانیل
▢رنگ خوراکی ژلی

فر را با دمای ۲۰۰ درجه فارنهایت (۹۰ درجه سانتیگراد) گرم کنید. سفیده‌های تخم‌مرغ در دمای اتاق را در کاسه تمیز یک همزن ایستاده مجهز به ضمیمه همزن قرار دهید. (به طور متناوب، می توانید از یک کاسه بزرگ و یک همزن دستی به همراه ضمیمه های همزن استفاده کنید.)

همزن را با سرعت متوسط روشن کرده و هم می زنیم تا سفیده ها کف کند. همزن را خاموش کنید، کرم تارتار را اضافه کنید و دوباره روی متوسط بزنید تا سفیده ها به رنگ سفید مات در بیایند و تازه شروع به نگه داشتن قله های نرم کنند.

در این مرحله شکر را با همزن بزنید. افزودن آهسته شکر به ترکیب شدن آن کمک می کند و از دانه دار شدن مرنگ جلوگیری می کند. شکر را کم کم اضافه کنید و بعد از اینکه همه شکر اضافه شد، کمی نمک اضافه کنید. سفیده ها را با همزن بزنید تا کاملا غلیظ، براق و سفید رنگ شود. وقتی همزن را متوقف کردید و همزن را از روی سفیده ها خارج کردید، سفیده ها باید  سفت و غلیظ باشد.

طرز تهیه شیرینی مرنگ برای عید نوروز

این فرآیند در مخلوط کن ایستاده حدود ۵-۱۰ دقیقه طول می کشد.
در آخر همزن را قطع کرده و عصاره وانیل را اضافه کرده و مدت کوتاهی با هم مخلوط کنید. اگر می خواهید مرنگ ها را فقط یک رنگ کنید، مقدار کمی رنگ خوراکی ژله ای را به کاسه همزن اضافه کنید و با کاردک آن را به مخلوط مرنگ بریزید و به آرامی هم بزنید. اگر می خواهید چند رنگ درست کنید، ابتدا مرنگ را تقسیم کنید و سریع کار کنید تا هر دسته رنگ دلخواهتان را رنگ کنید.

دو ورقه پخت را با کاغذ روغنی بپوشانید. مخلوط مرنگ خود را در یک قیف با نوک بزرگ بریزید – یک نوک ستاره یا یک نوک گرد هر دو خوب کار می کنند.گوشه هر ورقه روغنی کمی از مخلوط مرنگ بگذارید .

ستاره های مرنگ را روی ورقه های پخت، حدود ۱ تا ۱ ½ اینچ پهن کنید. مرنگ ها به سختی پخش می شوند، بنابراین می توان آنها را نزدیک به هم قرار داد . شیرینی مرنگ خانگی را در دمای ۲۰۰ درجه فارنهایت به مدت ۶۰ دقیقه بپزید. بعد از یک ساعت، فر را خاموش کنید، درب آن را بسته نگه دارید و اجازه دهید مرنگ‌ها حدود یک ساعت دیگر کاملا خنک شوند.
وقتی مرنگ ها ترد شدند و به دمای اتاق رسیدند، آنها را با احتیاط از کاغذ روغنی جدا کنید.

مرنگ ها را می توان در جای خشک و خنک در ظرف دربسته در دمای اتاق به مدت ۳-۴ روز نگهداری کرد. اگر مزه و ظاهرش تغییر کرد، می توانید با قرار دادن آنها در فر ۲۰۰ درجه به مدت حدود ۱۵ دقیقه دوباره آنها را زنده کنید. بگذارید کاملا خنک شوند، سپس آنها را تست کنید – باید دوباره ترد شوند!

        پیشنهاد می کنیم مقاله “طرز تهیه کیک شکلاتی با خمیر فوندانت” را نیز مطالعه بفرمایید.      

نکات مهم اندازه گیری برای تهیه شیرینی مرنگ خانگی

دستور العمل های ما با استفاده از اندازه گیری وزن تهیه شده اند، و ما به شدت توصیه می کنیم در صورت امکان از ترازو آشپزخانه برای پخت استفاده کنید. با این حال، اگر ترجیح می دهید از فنجان استفاده کنید، اندازه گیری حجم نیز ارائه می شود. لطفاً توجه داشته باشید: ضرب المثل “۸ اونس = ۱ فنجان” هنگام صحبت در مورد وزن درست نیست، بنابراین اگر اندازه گیری ها با این فرمول مطابقت ندارند نگران نباشید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.