صندلی های عجیب و غریب

صندلی های عجیب و غریب

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”صندلی های عجیب و غریب” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم.

*این مطلب در بهمن ماه بروزرسانی شده است.

ویژگی های صندلی استاندارد و راحت

کار در دفتر معمولاً مستلزم صرف زمان زیادی برای نشستن روی یک صندلی اداری است. بنابراین، برای جلوگیری از ایجاد یا تشدید مشکلات کمر، داشتن یک صندلی اداری که ارگونومیک باشد و کمر را پشتیبانی کند و وضعیت بدنی خوب را تقویت کند، مهم است.

انواع مختلفی از صندلی ها برای استفاده در دفتر وجود دارد. هیچ نوع صندلی اداری لزوماً بهترین نیست، اما مواردی وجود دارد که در یک صندلی اداری خوب باید به دنبال آنها باشید. این موارد به کاربر اجازه می دهد تا صندلی را برای نیازهای خاص خود به خوبی کار کند.

ارتفاع صندلی

اگر صندلی شما خیلی پایین است، آرنج شما زیر سطح میز شما قرار می گیرد. برای رسیدن به میز، و صفحه کلید خود دستتان خیلی آویزان می شود. این می تواند به سرعت منجر به مشکلاتی مانند درد شانه و تونل کارپال ناشی از تکیه دادن به میز یا بیش از حد دراز شود.

اگر صندلی شما خیلی بلند است، ممکن است به دلیل تایپ کردن در طول روز شروع به خم شدن کنید یا وضعیت بدنی نامناسب داشته باشید. پاهای شما نیز روی زمین قرار نخواهند داشت که به ناراحتی کمر شما کمک می کند.

ارتفاع صندلی اداری باید به راحتی قابل تنظیم باشد. اهرم تنظیم پنوماتیک ساده ترین راه برای انجام این کار است. ارتفاع صندلی که از حدود ۱۶ تا ۲۱ اینچ از زمین فاصله داشته باشد برای اکثر افراد مناسب است. این به کاربر این امکان را می دهد که پاهای خود را صاف روی زمین قرار دهد، ران های افقی و بازوها حتی با ارتفاع میز.

عرض و عمق صندلی

صندلی باید دارای عرض و عمق کافی برای پشتیبانی راحت هر کاربر باشد. معمولاً عرض ۱۷-۲۰ اینچ استاندارد است. عمق (از جلو تا پشت صندلی) باید به اندازه ای باشد که کاربر بتواند با پشتی به پشتی صندلی اداری ارگونومیک بنشیند در حالی که تقریباً ۲ تا ۴ اینچ بین پشت زانو و صندلی باقی می ماند. از صندلی شیب صندلی به جلو یا عقب باید قابل تنظیم باشد.

راحت بودن کمر:

حمایت از کمر در صندلی ارگونومیک بسیار مهم است. ستون فقرات کمری دارای انحنای به سمت داخل است و نشستن برای مدت طولانی بدون حمایت از این منحنی منجر به خمیدگی (که انحنای طبیعی را صاف می‌کند) و ساختارهای پایین ستون فقرات را تحت فشار قرار می‌دهد. یک صندلی ارگونومیک باید دارای تنظیم کمری (هم ارتفاع و هم عمق) باشد تا هر کاربر بتواند تناسب مناسبی برای حمایت از منحنی به سمت داخل کمر داشته باشد.

پشتی صندلی:

پشتی صندلی اداری ارگونومیک باید ۱۲ تا ۱۹ اینچ عرض داشته باشد. اگر تکیه گاه از صندلی جدا باشد، باید از نظر ارتفاع و زاویه قابل تنظیم باشد. باید بتواند انحنای طبیعی ستون فقرات را با توجه ویژه به حمایت مناسب از ناحیه کمر حمایت کند. اگر صندلی اداری صندلی و تکیه گاه را با هم به صورت یک تکه دارد، پشتی باید در زوایای جلو و عقب قابل تنظیم باشد و مکانیزم قفلی داشته باشد تا پس از تعیین زاویه مناسب، از عقب رفتن بیش از حد آن جلوگیری کند.

جنس صندلی:

مواد روی صندلی و پشتی صندلی اداری باید دارای بالشتک کافی برای نشستن طولانی مدت باشد. داشتن پارچه ای که نفس می کشد به سطح سخت تر ارجحیت دارد.

دسته صندلی:

 دسته های صندلی اداری باید قابل تنظیم باشند. آنها باید به بازوهای کاربر اجازه دهند راحت استراحت کنند و شانه ها راحت باشند. آرنج و پایین بازوها باید به آرامی استراحت کنند و ساعد در هنگام تایپ روی تکیه گاه بازو قرار نگیرد.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “۵ نکته کاربردی برای دکوراسیون دفتر کار مدرن” را نیز مطالعه بفرمایید.      

صندلی های عجیب و غریب
صندلی خاص

صندلی های عجیب و غریب
صندلی عجیب

صندلی های عجیب و غریب
صندلی چوبی

صندلی های عجیب و غریب
صندلی قرمز

صندلی های عجیب و غریب
صندلی خاص

صندلی های عجیب و غریب
صندلی

صندلی های عجیب و غریب
خلاقیت

صندلی های عجیب و غریب
صندلی چوبی

صندلی های عجیب و غریب
صندلی

صندلی های عجیب و غریب
صندلی کتابخانه

صندلی های عجیب و غریب
صندلی چرمی

صندلی های عجیب و غریب
صندلی راحت

صندلی های عجیب و غریب
صندلی

صندلی های عجیب و غریب
خلاقیت

5/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.