۱۰ راه برای سوزاندن کالری بدون انجام ورزش های سخت

آیا می دانید با تغییر ساده در سبک زندگی خود می توانید کالری اضافی بسوزانید؟ به نظر می رسد برای سوزاندن کالری بیشتر و کاهش وزن نیازی به رفتن به باشگاه نیست. کارهای کوچکی که در طول روز انجام می دهید ، در متابولیسم بدن شما تفاوت زیادی ایجاد می کند. از این نکات برای تغییر برنامه روزانه خود ، افزایش کالری سوزی و سوزاندن کالری بدون ورزش استفاده کنید.

ورزش یک افزودنی هوشمند برای هر برنامه کاهش وزن است. اما رفتن به باشگاه تنها راه تغییر بدن نیست. همچنین می توانید بدون ورزش کالری بسوزانید.

نحوه سوزاندن کالری بدون انجام ورزش های سخت

اگر می خواهید در طول روز کالری بیشتری بسوزانید ، متخصصان به شما می گویند که گرماژنیز را افزایش دهید. این یک اصطلاح فانتزی برای تمام حرکاتی است که انجام می دهید و آنقدر قوی نیست که بتوان آن را تمرین نامید. به گفته محققان کلینیک مایو ، NEAT می تواند نقش مهمی در کاهش یا افزایش وزن داشته باشد. و ممکن است بر خطر چاقی شما تأثیر بگذارد.

بنابراین ، NEAT شما چند کالری می تواند سوزاند؟ متفاوت است ، اما تعداد آنها می تواند قابل توجه باشد. طبق یک مطالعه ، از آنجا که سطح فعالیت افراد بسیار متفاوت است ، کالری سوزانده شده از NEAT می تواند در افراد مختلف تا ۲۰۰۰ کالری در روز متفاوت باشد.

بنابراین ، چگونه می توانید از این مزیت کالری سوزی استفاده کنید؟ با این تغییرات کوچک شروع کنید یا خلاق باشید و برخی از ایده های خود را امتحان کنید.

سوزاندن کالری بدون ورزش

۱-کالری را در دفتر کارتان بسوزانید

داشتن یک شغل بی تحرک علت مستقیم چاقی نیست ، اما نشستن طولانی مدت می تواند به دلیل افزایش وزن در برخی افراد شود. انجمن قلب آمریکا گزارش داد که “به نظر می رسد افراد چاق تمایل ذاتی خود را برای نشستن ۲٫۵ ساعت در روز بیشتر از همتایان کم تحرک خود نشان می دهند.”

محققان برآورد کردند که اگر افراد چاق بتوانند عادات NEAT همتایان لاغر خود را اتخاذ کنند ، می توانند ۳۵۰ کالری اضافی در روز بسوزانند.

اگر میز کار دارید ،در هر ساعت حداقل ۱۵ دقیقه بلند شوید و حرکت کنید. برای دستشویی قدم بزنید  ، یک کار انجام دهید ، به جای آسانسور از پله ها بروید یا پرونده خود را از حالت ایستاده و نه نشسته انجام دهید.

یک ردیاب فعالیت تهیه کنید که به شما دستور می دهد بلند شوید و حرکت را شروع کنید. یا چند نفر از همکاران خود را انتخاب کرده و افزایش NEAT خود را به یک روال اداری سالم تبدیل کنید. بسیاری از افرادی که رژیم می گیرند با این استراتژی های ساده اما موثر وزن خود را در محل کار کاهش می دهند.

۲-در حالی که استراحت می کنید کالری بسوزانید

امشب چند ساعت جلوی تلویزیون می گذرانید؟ شما می توانید با افزودن برخی فعالیت های سبک به تماشای تلویزیون و زمان استراحت ، کالری بیشتری بسوزانید. هنگام تماشای تلویزیون مبلمان را تمیز کنید یا زمین را جارو کنید. حتی می توانید یک تمرین کامل روی مبل خود انجام دهید تا حداکثر ۲۵۰ کالری بسوزانید. این فعالیت نه تنها باعث افزایش کالری شما می شود ، بلکه اگر دستان شما مشغول باشد ، کمتر جلوی تلویزیون خوراکی می خورید و این روش هم از چاق شدن جلوگیری میکند.

حتی می توانید در طول سایر فعالیتهای تفریحی کالری بسوزانید. اگر دوست دارید با تلفن صحبت کنید ، در حین گپ زدن به جای نشستن ، قدم بزنید. و سعی کنید.

۳-با بچه ها کالری بسوزانید

آموزش افزایش فعالیت روزانه کودکان خود ممکن است آنها را از افزایش وزن در آینده نجات دهد. و به شما نیز کمک خواهد کرد.

اگر می خواهید بدون ورزش کالری بسوزانید ، راه هایی برای افزایش زمان پیاده روی خود در طول روز بیابید. بچه ها را تا مدرسه یا ایستگاه اتوبوس پیاده روی کنید. اگر آنها را سوار ماشین می کنید ، یک پارکینگ دورتر انتخاب کنید و فاصله پارکینگ تا مدرسه با بهرجایی که فرزندتان را میخواهید به آنجا ببرید را با پیاده روی طی کنید.

۴-سوزاندن کالری با انجام کارهای خانه

کارهای خانه می توانند چند صد کالری در ساعت بسوزانند. تعداد واقعی بستگی به اندازه و جنسیت شما دارد.

به عنوان مثال ، یک زن حدود ۱۶۰ کالری در ساعت در انجام کارهای متوسط ​​می سوزاند در حالی که یک مرد بزرگتر به میزان قابل توجهی بیشتر می سوزاند. اما چه کسی فکر می کرد که جارو کردن می تواند باعث کاهش وزن شود؟

یک دستمال تمیز بردارید و نظافت خانه انجام دهید تا کالری بسوزانید . پس از اتمام نظافت ، همیشه وظایف سازمانی وجود دارد که می تواند به شما در بهبود تعادل انرژی کمک کند. کمد خود را مرتب کنید ، جعبه ها را باز کنید یا گاراژ را تمیز کنید تا نظافت خود را افزایش دهید.

سوزاندن کالری بدون ورزش

۵-سوزاندن کالری در رویدادهای اجتماعی

چند بار در مهمانی در خانه یکی از دوستانتان شرکت کرده اید و چند ساعتی فقط در یک جا نشسته اید ؟ دفعه بعد که به مهمانی می روید ، با اجتماعی شدن بیشتر کالری بیشتری بسوزانید.

ایستادن یا دور زدن در خانه را انتخاب کنید و تا آنجا که ممکن است با بیشتر مهمانان صحبت کنید. برای کمک به آشپزخانه بروید ، در باغ گشتی بزنید یا از مهمانان درب منزل استقبال کنید تا فعال بمانید. اینگونه هم به مهمانی رفته اید و هم سلامتی تان را تقویت کرده اید.

۶-بالا و پایین رفتن از پله

تقریباً همیشه در محل کار ، خانه یا حتی در هتل  یک راه پله وجود دارد. فقط ده دقیقه از پله ها بالا و پایین بروید تا ۱۰۰ کالری بسوزانید. پاهای محکمی نیز خواهید ساخت. بالا رفتن از پله ها به شکل دادن عضلات پایین تنه کمک می کند.

۷-تمرینات کشش داشته باشید تا کالری بسوزانید

اگر به مدت ۳۰ دقیقه تمرنیات کششی داشته باشید و یا یک تمرین ساده یوگا انجام دهید ، حدود ۱۰۰ کالری خواهید سوزاند.

۸-تنیس روی میز بازی کن

آخرین باری که یک راکت برداشته و پینگ پنگ بازی کرده اید کی است؟ اگر فقط ۲۰ دقیقه بازی کنید ، حدود ۱۰۰ کالری می سوزانید. شما همچنین هماهنگی چشم و دست خود را بهبود می بخشید. ۲ یک حریف با استعداد را انتخاب کنید و کالری بیشتری بسوزانید. یک بازی شدید تنیس روی میز می تواند یک تمرین هوازی چالش برانگیز باشد. برای یک شب ملاقات سرگرم کننده یا اگر فقط می خواهید با دوستان خود بیرون بروید ، از یک باشگاه تنیس روی میز دیدن کنید.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “بهترین مرطوب کننده های طبیعی پوست” را نیز مطالعه بفرمایید.      

۹-راه بروید و صحبت کنید

هر وقت که موقعیت جور بود  ، تماس های تلفنی خود را در حال حرکت بگیرید. شما حتی می توانید در حین تماس های تجاری به سادگی با قدم زدن در محل کار خود قدم بزنید (مگر اینکه شما تماس تصویری گرفته باشید). این کار را در طول دو تماس تلفنی ۱۵ دقیقه ای در روز انجام دهید و ۱۰۰ کالری از بین می رود. از ردیاب تناسب اندام استفاده کنید تا ببینید چقدر می توانید پیش بروید.

۱۰-کالری سوزی با باغبانی

سوزاندن کالری بدون ورزش

 باغبانی در هر ۲۵ دقیقه که برای بیل زدن ، وجین و کاشت صرف می کنید ، حدود ۱۰۰ کالری می سوزاند. امتیاز اضافی این است که شما از فضای باز لذت می برید در حالی که یک باغ زیبا ایجاد می کنید و حتی ممکن است چند سبزی سالم پرورش دهید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.