زرافه ها چی می خورند و چقدر زندگی میکنند؟

زرافه ها بلندترین جانوران جهان هستند و محل اصلی زندگی آنها جنوب صحرای آفریقا است . زرافه با وزنی بالغ بر صدها کیلو، هشتمین پستاندار سنگین خشکی است و آنقدر بزرگ هستند که مدام در حال خوردن و جستجوی غذا هستند. بیایید نگاهی بیندازیم به زندگی زرافه ها ، زرافه ها چه می خورند؟ طول عمر آنها چقدر است؟ و …

چرخه زندگی ​​زرافه ها

زرافه از بدو تولد تا مرگ زندگی بسیار جالبی دارد. زندگی آنها تقریباً به اندازه کتشان منحصر به فرد است، زیرا الگوی خال های آنها برای هر زرافه منحصر به فرد است، درست مانند اثر انگشت خود ما. بیایید اکنون در مورد زندگی آنها بیاموزیم.

زرافه جوان

زرافه های جوان حداقل تا سن ۱۵ تا ۱۸ ماهگی در گله خود باقی می مانند. بسیاری از زرافه های نر گله خود را ترک می کنند و به همه گله های نر می پیوندند، اما برخی از زرافه های ماده در گله ای که در آن متولد شده اند باقی می مانند.

اگر یک زرافه بتواند در اولین یا دو سال زندگی خود زنده بماند، میزان بقای آن به طور تصاعدی بالا می رود. این به این دلیل است که یک زرافه در این مدت به قد کامل خود می رسد.

زرافه بالغ

زرافه های بالغ بین ۴ تا ۷ سالگی به بلوغ جنسی می رسند. زرافه ها در این مرحله از زندگی خود گیاهخوارانی توانا هستند و زمین را برای یافتن برگ های گله خود جستجو می کنند. زرافه‌ها هر طور که می‌خواهند از گله‌های خود می‌آیند و می‌روند، اگرچه محیط گله بیشترین محافظت را از آنها می‌کند.

یکی از دلایلی که ممکن است زرافه ها بیشتر از سایر حیوانات در معرض خطر انقراض قرار گیرند، چرخه پرورش آنهاست. زرافه ها هر بار فقط یک بچه به دنیا می آورند و دوره بارداری بسیار طولانی است.

زرافه های بالغ وحشی از قد خود به نفع خود استفاده می کنند. با توجه به قد آنها، بیشتر زرافه ها می توانند شکارچیانی را ببینند که از فاصله قابل توجهی می آیند. این به آن‌ها کمک می‌کند تا در امان بمانند، و به آنها اجازه می‌دهد به یکدیگر به دشمنان هشدار دهند. با این حال زرافه ها معمولا پستانداران بسیار آرامی هستند.

زندگی زرافه ها

نکته های جالب درباره زندگی زرافه ها

بچه زرافه ها فقط سه یا چهار ساعت در شب می خوابند، اما ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که آیا آنها ایستاده می خوابند یا دراز کشیده؟ پاسخ هر دو است. در طبیعت، بیشتر نوزادان زرافه فقط چند دقیقه در یک زمان و در حالت ایستاده می خوابند.

در حالی که درست است که زرافه ها وقتی تازه متولد می شوند برای راه رفتن تلاش می کنند، این مرحله کوتاه است. پس از حدود ۳۰ دقیقه تمرین، زرافه کوچولو می‌توانند با ثبات کافی راه بروند تا از زمین خوردن یا زمین خوردن زیاد جلوگیری کنند.

تا به حال از خود پرسیده اید که صدای یک بچه زرافه چگونه است؟

ممکن است تعجب کنید که بدانید صدای آنها بیشتر از آنچه فکر می کنید آشنا است. درست است: زرافه می توانند مانند گاو ناله کنند. آنها معمولا فقط در مواقعی که مضطرب هستند از صدای خود استفاده می کنند. وقتی زرافه‌ها بزرگ می‌شوند، صداهای جدیدی را یاد می‌گیرند و در نهایت با فرکانس بسیار پایینی ارتباط برقرار می‌کند که گوش انسان حتی نمی‌تواند آن را بشنود!

بچه زرافه ها بچه غول هستند!

زمانی که به دنیا می آیند، حدود شش فوت قد و حدود ۲۲۰ پوند وزن دارند! در حالی که آنها تقریباً ۳۰ دقیقه پس از تولد می توانند راه بروند، چند ساعت طول می کشد تا شروع به ایستادن کنند. آن‌ها با چشمان باز به دنیا می‌آیند و شاخ‌های ریز آن‌ها که اوسیکن نامیده می‌شوند، چند ساعت قبل از بلند شدن روی سرشان صاف است.

بچه زرافه ها هنگامی که به دنیا می ایند رها می شوند و انتظار می رود در عرض یک ساعت راه بروند.

هنگامی که به دنیا می آیند توسط مادر به آرامی لگد می خورند تا زمانی که بتوانند بایستند. قد زرافه های نوزاد در بدو تولد حدود شش فوت است که برای رسیدن به شیر مادر به آن نیاز دارند. گوساله ها تا ۹ تا ۱۲ ماهگی از مادر خود شیر می نوشند. در حدود ۳ ماهگی آنها با برگها آشنا می شوند و به تدریج شروع به جایگزینی شیر برای غذای جامد می کنند.

پیشنهاد می کنیم مقالهبا خطرناک ترین حیوانات روی زمین آشنا شوید” را نیز مطالعه بفرمایید.

غذای زرافه ها چیست؟

زرافه ها گیاهخوار هستند و رژیم غذایی گیاهی دارند. برگ‌های درخت اقاقیا غذای مورد علاقه آنهاست، اما برگ‌ها، دانه‌ها، جوانه‌ها، شاخه‌های درختان و گاهی علف‌ها را نیز می‌خورند. در واقع، تحقیقات دانشگاهی نشان می دهد که زرافه ها می توانند تا ۸۵ درصد از شاخه های اقاقیا را بخورند!

زرافه ها همچنین استخوان های حیوانات دیگر را می خورند و می جوند تا مواد مغذی فاقد بدنشان را دریافت کنند. به این حالت استئوفاژی می گویند و استخوان ها را می جوند و می مکند تا زمانی که مواد مغذی کافی دریافت کنند، سپس تف می کنند.

یکی از جالب ترین چیزها در مورد رژیم غذایی زرافه، نحوه غذا خوردن آن است. آنها ویژگی های زیادی دارند که به آنها در غذا خوردن کمک می کند زیرا حدود ۱۸ ساعت در روز را صرف یافتن غذا می کنند. زرافه ها به خورندگانی کارآمد تبدیل شده اند که به آنها کمک می کند بیش از ۷۵ پوند غذا در روز بخورند. به طور کلی زرافه ها بین ۱٫۶ تا ۲٫۱ درصد وزن بدن خود در روز غذا می خورند.

برخی از چیزهایی که به زرافه ها در خوردن کمک می کند عبارتند از:

زبان تیره بلند
قد بلند
عدم وجود دندان های جلویی بالا

زبان دراز زرافه به او کمک می کند تا راحتتر به غذا برسد. زبان دارای رنگ ارغوانی تیره برای محافظت از آن در برابر آفتاب و ضخیم است تا از خار محافظت کند. زرافه ها همچنین فاقد دندان های جلویی بالایی هستند که به جویدن و کندن برگ ها کمک می کند.

زرافه ها غذاهایی می خورند که عبارتند از:

درختان اقاقیا
درختان میموزا
برگها
دانه
جوانه ها
شاخه های درختان
میوه ها
سبزیجات
گل ها
چمن

زندگی زرافه ها

طول عمر زرافه: زرافه ها چقدر عمر می کنند؟

زرافه‌ها که به خاطر گردن‌های بسیار بلند و بدن‌های طرح‌دار منحصربه‌فردشان شناخته می‌شوند، حیوانی بسیار محبوب در باغ‌وحش‌ها و حیات وحش هستند.  زرافه ها حداقل ۲۵ سال عمر می کنند، برخی از آنها نزدیک به ۳۰ سال در اسارت زندگی می کنند. هیچ راهی واقعی برای تشخیص یا ردیابی مدت زمان زندگی زرافه ها در طبیعت وجود ندارد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.