راه های ترک خودارضایی از نظر اسلام

بسیاری از افراد جامعه برای ترک خودارضایی به دنبال روش های مذهبی و دینی هستند تا از این طریق بتوانند از این عادت مخرب نجات پیدا کنند. به همین خاطر در این مقاله از مجله آنلاین فارسی ها به نشانی اینترنتی farsiha.ir می خواهیم تا شما عزیزان را با روش های ترک خودارضایی از نظر اسلام بیشتر آشنا کنیم.

راه های ترک خودارضایی از نظر اسلام

به گزارش مجله خبری فارسی ها, امروزه بسیاری از افراد جامعه درگیر بیماری خودارضایی هستند و برای ترک آن نیاز به مشاوره ترک خودارضایی داریند تا بتوانند از شر این عادت خلاص شوند. حتما می دانید که خودارضایی از جمله امراضی است که اگر افراد اقدام به ترک آن نکنند در آینده نچندان دور با مشکلات مخرب و جبران ناپذیر مواجه خواهد ساخت. ترک خودارضایی با روش های متنوعی صورت می گیرد که یکی از این راه حل ها از طریق اسلام و از جنبه اسلامی می باشد که شاید این طریق بتواند برای افراد کارساز و موثر واقع شود. در ادامه با روش های ترک خودارضایی از نظر اسلام و دیدگاه اسلام در مورد خودارضایی بیشتر آشنا می شوید.

دیدگاه اسلام در مورد خودارضایی

دین مقدس اسلام که از جانب خدا و برای رشد تعالی انسان است، خودارضایی را حرام و ناخوشایند برشمرده و در مقابل آن موضع مخالف گرفته است. در تفاسیر اسلامی از خودارضایی به عنوان عادت مخرب یاد شده است که حرام می باشد. در واقع در قرآن کریم  بیان شده که: هر که با غیر همسرش شهوت خود را رفع کند از فاسقان خواهد بود. همچنین امام صادق (علیه السلام) فرمودند: «در قیامت برای خودارضایی عذاب دردناکی در نظر گرفته شده است»

راه و روش های ترک خودارضایی از نظر اسلام

در این بخش از محتوای وبسایت مجله خبری فارسی ها می خواهیم تا شما را با راه و روشهای ترک خودارضایی از نظر اسلام بیشتر آشنا کنیم که عبارتند از:

راه های ترک خودارضایی

  1. تقویت اراده و افزایش عزت نفس
  2. از تماشای فیلم و تصاویر تحریک کننده و خواندن رمان های عاشقانه خودداری کنید.
  3. برنامه ریزی صحیح برای انجام ورزش های انفرادی و تیمی
  4. تهیه برنامه فشرده و تمام روز برای بیکاری، تنهایی و زمان خواب
  5. پرهیز از معاشرت و زندگی با دوستان منحرف و فاسد
  6. از پوشیدن لباس هایی که شما را تحریک می کند همچون لباس تنگ و کوتاه جدا خودداری کنید
  7. از نگاه کردن به بدن برهنه خود و دیگران بپرهیزید
  8. خوابیدن برروی شکم و حتی پاها نیز سبب تحریک شما می شود و باید خودداری کنید
  9. پرهیز از مصرف غذاهای تند، پرکالری و چرب و تنقلات محرک جنسی مانند موز، شکلات، انجیر، خرما، پیاز، فلفل و ادویه، گوشت قرمز، پیتزا، سوسیس، سوسیس، نوشابه و…
  10. تخلیه مثانه و رفتن به دستشویی قبل از خواب
  11. باید هفته ای چند بار اقدام به گرفتن روزه کنید
  12. خواندن قرآن و تفکر در معانی آیات
  13. مراقبت از چشم و چشمچرانی
  14. افکار جنسی را از ذهن دور کنید
  15. با ذکر خدا و یادآوری آسیب های روحی، جسمی، روانی و اجتماعی این عمل زشت، افکار جنسی را که به ذهنتان خطور می کند، فوراً از بین ببرید.
  16. تنبیه بدنی خود در صورت لزوم
  17. اوقات فراغت خود را با مطالعه، ورزش، عبادت و دعا پر کنید.
  18. هنگام خواب سعی کنید شکم خود را بیش از حد معمول پر نکنید و هرگز به صورت نخوابید.
  19. اجتناب از ارتباط با جنس مخالف
  20. عدم تاخیر در ازدواج
  21. از دیدن زوج های جوان خودداری کنید

خودارضایی در قرآن

در قرآن و روایات آیات روشنی وجود ندارد که به صراحت بیان کند خودارضایی حرام است، اما آیاتی هستند که بر حرام بودن آن دلالت دارد. در اینجا به برخی از آن ها اشاره می کنیم که عبارتند از:

ترک خودارضایی از نظر اسلام

خداوند متعال در قرآن کریم در آیه ۳۲ سوره اسراء می فرماید: «حتی به زنا نزدیک نشوید که آن کار بسیار بد و راه بسیار بدی در پیش شما است.» اکثر علما ادعا می کنند که خودارضایی یکی از مشکلاتی است که منجر به زنا شود . بنابراین خداوند مسلمان را از هر راهی که به کفر منتهی شود حرام کرده است. همچنین از پیامبر اکرم (ص) نقل شده است که فرمودند: «ای جوانان، هر که از شما استطاعت ازدواج دارد، ازدواج کند زیرا شما را از نگاه کردن به آنچه که نباید باز می دارد و از گناه جلوگیری می کند. »

حتما می دانید که خودارضایی توسط زن و مرد انجام می شود و هر کس این کار را انجام دهد قطعاً مرتکب گناه می شود و حرام است. اما چرا خودارضایی برای زن و مرد حرام است؟ در زیر به برخی از عوارض خودارضایی از دیدگاه اسلام اشاره می شود که عبارتند از:

  • کاهش موفقیت و رشد شخصی

یقیناً موفقیت ما فقط از جانب خداوند متعال است و به اذن او می توانیم به موفقیت برسیم. اما برای ما غیر ممکن است که آنچه را که خدا نفرت دارد انجام دهیم و به توفیق خدادادی برسیم. مسلمانی که خودارضایی می کند، شانس موفقیت او را به مرور زمان کاهش می یابد.

  • کم کم از جامعه حذف می شوید

از نظر اسلام، عوارض خودارضایی نه تنها باعث آسیب به فرد می شود بلکه زندگی اجتماعی فرد را نیز به شکل بسیار بدی تحت تاثیر قرار می دهد. او توسط جامعه خود طرد شده یا احتمالاً از جامعه بیگانه می شود

  • اندام های جنسی را ضعیف می کند

خودارضایی نه تنها در مردان، بلکه می تواند اندام تناسلی زنان را نیز ضعیف کند. اگرچه می تواند باعث ناتوانی جنسی در مردان شود اما همین امر در مورد زنان نیز صدق می کند. بنابراین توصیه می شود از خودارضایی خودداری کنید زیرا می تواند به بدن شما آسیب برساند. ممکن است برای مدتی از خودارضایی لذت ببرید اما جنبه های منفی آن ارزش لذت بردن را ندارند.

سخن پایانی

در پاسخ به کسانی که معتقدند خودارضایی مفید است یا به دنبال مجوز پزشکی هستند، می گوییم که خودارضایی مبنای علمی ندارد زیرا تعداد زیادی از افراد که در جلسات مشاوره ترک خودارضایی حضور داشتند, اعتراف کرده اند که خودارضایی برای بدن آن ها مضر بوده و به دنبال درمان آن هستند. از جمله مواردی که این دسته از افراد در جلسه مشاوره گفتند: افسردگی شدید, ریزش مو, آسیب به سیستم عصبی و کاهش سیستم ایمنی بدن, تضعیف بینایی و…. بوده است. در این مقاله کوتاه سعی کردیم تا شما عزیزان را با روش های ترک خودارضایی از نظر اسلام بیشتر آشنا شوید و به شما بگوئیم که چقدر عوارض مضری را برای شما به همراه دارد.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی فارسیها مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

5/5 - (2 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

1 دیدگاه در “راه های ترک خودارضایی از نظر اسلام

مقاله از مجله اینترنتی فارسی ها به مبحث راه های ترک خودارضایی از نظر اسلام بیان شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.