راهکارهایی برای کاهش آفتاب سوختگی

درمان آفتاب سوختگی نام اشتباهی است – هیچ راهی برای خلاص شدن از شر آفتاب سوختگی وجود ندارد، فقط برای تسکین علائم آن تا زمانی که خود به خود از بین برود میتوانبد کارهای را انجام دهید. آفتاب سوختگی می تواند از خفیف تا شدید متغیر باشد. آفتاب سوختگی درجه یک به قرمزی پوست اشاره دارد. آفتاب سوختگی درجه دوم اغلب باعث ایجاد تاول می شود.

بیایید نگاهی بیندازیم به این که چه روش هایی ممکن است به علائم آفتاب سوختگی شما کمک کند، چه علائمی ممکن است علائم هشدار دهنده یک بیماری جدی تر باشد، و چگونه مطمئن شویم دفعه بعد که زمان خود را زیر نور خورشید می گذرانید، در نهایت دچار سوختگی نخواهید شد.

درمان آفتاب سوختگی

تسکین علائم آفتاب سوختگی

تعدادی درمان وجود دارد که ممکن است به کاهش ناراحتی ناشی از آفتاب سوختگی شما کمک کند. این موارد عبارتند از: 

سعی کنید یک حمام یا دوش خنک بگیرید

یا پارچه های مرطوب و سرد را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه، چند بار در روز روی محل سوختگی قرار دهید. برای کمک به تسکین درد می توانید جوش شیرین را در آب مخلوط کنید. (کودکان کوچک ممکن است به راحتی یخ کنند، بنابراین آب را ولرم نگه دارید، یعنی دمای اتاق.)

اگر پوست شما تاول نمی زند، ممکن است از کرم مرطوب کننده برای تسکین ناراحتی استفاده کنید. اما، به یاد داشته باشید، معمولاً باید از آن فقط زمانی استفاده شود که سوختگی شروع به بهبودی کرده و به مرحله خشکی و خارش‌دار رسیده باشد. ژل آلوئه یک درمان خانگی رایج برای آفتاب سوختگی است.

زیرا حاوی ترکیبات فعالی است که به توقف درد و التهاب کمک می کند. کرم هیدروکورتیزون نیز ممکن است موثر باشد. اگر سوختگی شدید باشد، ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی شما ممکن است داروی تجویزی Silvadene را که در بیماران سوختگی استفاده می‌شود، تجویز کند.

از وازلین، بنزوکائین، لیدوکائین یا کره روی آفتاب سوختگی استفاده نکنید

آنها علائم را بدتر می کنند و می توانند از بهبودی جلوگیری کنند. این داروها همچنین می توانند باعث ایجاد بثورات آلرژیک شوند و مشکل را تشدید کنند. گفته می شود، داروهایی وجود دارد که بدون نسخه برای آفتاب سوختگی تبلیغ می شوند و حاوی این مواد هستند، بنابراین خواندن برچسب ها مهم است.

در صورت وجود تاول، بانداژ خشک ممکن است به جلوگیری از عفونت کمک کند.

تاول ها را سوراخ نکنید زیرا ممکن است روند بهبودی را کند ، کند و همچنین خطر عفونت را افزایش دهد. ممکن است بخواهید از کرم آنتی بیوتیکی روی پوست تاول زده استفاده کنید.

داروهای بدون نسخه را امتحان کنید. به عنوان مثال، ادویل (ایبوپروفن)، ممکن است به کاهش درد ناشی از آفتاب سوختگی کمک کند. به خاطر داشته باشید به دلیل خطر ابتلا به سندرم ری به کودکان آسپرین ندهید.

پوست سوخته را با صابون خشن نشویید.
به مقدار زیاد مایعات بنوشید. کم آبی بدن با آفتاب سوختگی شدید آسان است.
لباس های طبیعی گشاد، مانند پنبه یا ابریشم بپوشید.
مراقب هر گونه علائم عفونت، مانند افزایش قرمزی (به خاطر داشته باشید که سوختگی شما تا چند ساعت پس از ترک آفتاب همچنان قرمز می شود)، تب، افزایش درد، یا ترشحات چرکی.

علائم هشدار دهنده گرمازدگی

علائمی که به عنوان آفتاب سوختگی تجربه می کنید ممکن است در واقع به دلیل سایر شرایط مرتبط باشد. اگر علائمی از گرمازدگی یا کم آبی داشتید، فوراً با پزشک تماس بگیرید. این علائم عبارتند از:

احساس ضعف یا سرگیجه
نبض سریع یا تنفس سریع
تشنگی شدید، عدم خروج ادرار یا گودی چشم
پوست رنگ پریده یا سرد
حالت تهوع، تب، لرز یا بثورات پوستی
چشمان شما درد می کند و به نور حساس است
تاول های شدید و دردناک

از آنجایی که آفتاب سوختگی نشان دهنده آسیب زمینه ای به DNA در سلول های پوست است، در صورت امکان باید از آن اجتناب کرد. قرار گرفتن بیش از حد مزمن در معرض نور خورشید با سرطان پوست، عمدتاً انواع سلول های بازال و سلول های سنگفرشی مرتبط است. سابقه آفتاب سوختگی زیاد و تاول دار قبل از ۲۰ سالگی نیز خطر ابتلا به ملانوم، کشنده ترین شکل سرطان پوست را افزایش می دهد.

آفتاب بیش از حد نیز باعث چین و چروک، پیری زودرس (فتوپیری)، لکه‌های پیری (عدسی چشم) و آب مروارید می‌شود. استفاده از عینک آفتابی را فراموش نکنید.

پیشنهاد می کنیم مقالهنکات مهم برای خرید ضد آفتاب” را نیز مطالعه بفرمایید.

نکاتی برای پیشگیری از آفتاب سوختگی

وقتی صحبت از قرار گرفتن در معرض نور خورشید و آفتاب سوختگی به میان می آید، یک اونس پیشگیری به وضوح ارزش یک پوند درمان را دارد. چیزی که اغلب فراموش می شود این است که علاوه بر استفاده از ضد آفتاب کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای کاهش خطر آفتاب سوختگی انجام دهید.

از پوست خود با لباس محافظت کنید (لباس های گشاد و خنک بپوشید)
برای محافظت از صورت خود از یک چتر یا کلاه لبه پهن استفاده کنید
در ساعات اوج مصرف، بین ساعت ۱۰ صبح تا ۱۴ بعدازظهر از بیرون رفتن خودداری کنید

پیشگیری از آفتاب سوختگی

آنچه درباره کرم های ضد آفتاب باید بدانید

آنچه مردم واقعاً باید بدانند این است که برداشتن هرگونه کرم ضد آفتاب با طیف وسیع از قفسه داروخانه شما ممکن است کافی نباشد. افسانه های زیادی درباره ضد آفتاب وجود دارد، اما یکی از مواردی که توجه ویژه ای دارد افسانه مضر نبودن اشعه UVA است.

بسیاری از کرم های ضد آفتاب در برابر اشعه UVB محافظت می کنند، اما کمتر در برابر اشعه UVA محافظت می کنند. در گذشته، ما توجه کمی به پرتوهای UVA داشتیم، اما اکنون می دانیم که اشعه UVA می تواند به همان اندازه برای پوست شما خطرناک باشد.

برای یافتن ضد آفتابی که از شما در برابر اشعه‌های UVA محافظت می‌کند، باید با موادی که محافظت در برابر UVA را فراهم می‌کنند، آشنا شوید و اگر چنین است، ماندگاری این محافظت چقدر است.

چندین نکته برای مدیریت آفتاب سوختگی در بالا ذکر شده است، اما به خاطر داشته باشید که همه اینها روش هایی هستند که به شما کمک می کنند تا با ناراحتی ناشی از سوختگی کنار بیایید و هیچ کاری برای بهبود سوختگی انجام ندهید.

پیشگیری همچنان بهترین راهبرد است، اما حتی محافظت نیز مستلزم این است که خود را در مورد روش‌های غیر ضدآفتاب ایمنی در برابر آفتاب، و مواد تشکیل دهنده یک ضد آفتاب که برای محافظت واقعی از خود در برابر اشعه‌های UVB و UVA لازم است، آموزش دهید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.