دلیل تفاوت هزینه در روش های مختلف کاشت مو چیست ؟

دلیل تفاوت هزینه در روش های مختلف کاشت مو چیست ؟

دلیل تفاوت هزینه در روش های مختلف کاشت مو چیست ؟

کاشت مو پیشرفته‌ترین تکنولوژی در عرصه جراحی‌های زیبایی است که امروز در سراسر جهان انجام می‌شود و درمان قطعی طاسی یا کچلی محسوب می‌شود. کاشت مو به روش‌های مختلفی انجام می‌شود و  هزینه کاشت مو در هر روش متفاوت است. پیشرفت تکنولوژی در جهت رفع نیازهای بشر به قدری شگفت انگیز است که افراد می‌توانند زیبایی از دست رفته خود را که یکی از مهم‌ترین دارایی‌های بشر است بدون هیچ ترس و واهمه‌ای به دست آورند و اعتماد به نفس خود را نیز برگردانند. کچلی یا طاسی سر، حتی در جوان‌ها نیز دیده می‌شود و این موضوع گاهی آنقدر برای افراد آزار دهنده می‌شود که دیگر به  هزینه کاشت مو  فکر نمی‌کنند و تنها دغدغه شان داشتن موهای پرپشت است.

با این وجود مسئله هزینه کاشت مو همیشه در کنار عوامل دیگر مانند نوع این جراحی زیبایی دخیل می‌باشد. همانطور که گفتیم این جراحی روش‌های مختلفی دارد. برخی از روش‌های کاشت مو سال‌ها است که در کلینیک‌های جراحی زیبایی مختلف در دنیا انجام می‌شود و بعضی دیگر از روش‌ها در چند سال اخیر با پیشرفت علم و فناوری صنایع پزشکی به این حوزه راه یافته‌اند و برتری‌های بسیاری نسبت به روش‌های قدیمی جراحی کاشت مو دارند. قطعا هزینه کاشت مو در روش‌های جدید بیشتر است. بنابراین می‌توان گفت دلیل تفاوت هزینه در روش‌های مختلف کاشت مو به نوع جراحی، میزان و تعداد کاشت، تعداد جلسات کاشت، میزان تهاجمی بودن و غیره می‌باشد. حتی کلینیک جراحی نیز در این مورد نقش به سزایی دارد.

 

کاشت مو چیست؟

کاشت مو در واقع به انتقال فولیکول ‌های مو گفته می‌شود. فولیکول‌ها ساختارهای سازنده مو در بدن هستند که در بعضی نقاط کمتر و در بعضی نقاط رشد بیشتری دارند. به عنوان مثال بیشترین مقدار فولیکول در پشت سر قرار دارد و یا کف دست و کف پا تنها نقاطی هستند که اصلا فولیکول رشد مو ندارند. برخی از افراد نسبت به کاشت مو تصورات غلطی دارند. برخی فکر می‌کنند که در کاشت مو از موهای مصنوعی و یا حتی طبیعی که قبلا تهیه یا تولید شده‌اند استفاده می‌شود و هزینه کاشت مو نیز با توجه به نوع مو تعیین می‌شود. در صورتی که این تصور کاملا اشتباه است. کاشت مو در حقیقت کاشت ساختارهای سازننده مو یعنی همان فولیکول است.

در عمل کاشت، فولیکول‌ها از محلی که مو ریشه ضخیم‌تری دارد و پرپشت‌تر است برداشته می‌شود و در محل کچلی یا طاسی کاشته می‌شود. به محل برداشت فولیکول، بانک مو و به محل کاشت، ناحیه گیرنده و همچنین به فولیکول‌های کاشته شده گرافت گفته می‌شود. این عمل جراحی مانند سایر عمل‌های پیوندی نیست و تمام فولیکول‌های کاشت شده از بدن خود شخصی که کاشت انجام داده، گرفته می‌شود. همانطور که گفتیم این فولیکول‌ها بیشتر از پشت سر گرفته می‌شوند. لازم به ذکر است تعداد فولیکول‌های کاشت شده  و در واقع میزان کچلی در هزینه کاشت مو مؤثر است.

Hair transplant

 

انواع روش‌های کاشت مو

کاشت مو به صورت کلی به دو روش جراحی و بدون جراحی انجام می شود. در روش کاشت به روش جراحی یک نوار یک یا دو سانتی متری از ریشه مو از قسمت پشت سر برداشته می‌شود و محل برداشت بخیه می‌شود. هرچند جای آن باقی می‌ماند اما موهای سر اجازه دیده شدن آن را نمی‌دهند‌.

این ساختارهای سازنده‌ی مو پس از برداشت جداسازی شده و به هزاران فولیکول یا سلول سازننده مو تقسیم شده و در محل کاشت قرار می‌گیرند. این عمل در یک جلسه چند ساعته انجام می‌شود و دوره نقاهت آن حدوداً یک ماه تا چهل روز است چون در این عمل بخیه وجود دارد افراد کمی احساس درد می‌کنند که البته غیر قابل تحمل نیست. همچنین ممکن است محل بخیه بر اثر عدم مراقبت صحیح عفونت کرده و ملتهب شود. از این رو روشی تهاجمی محسوب می‌شود. هزینه کاشت مو به روش جراحی بسیار مقرون به صرفه است.

روش دیگری از این جراحی زیبایی وجود دارد که در آن حتی قطره‌ای خون دیده نمی‌شود. این روش غیر جراحی نامیده می‌شود و خود شامل چندین روش مختلف است که بهترین، پیشرفته‌ترین و پرطرفدارترین آن‌ها روش SUT می‌باشد. طبیعتا هزینه کاشت مو به روش غیر حراجی به دلیل عدم وجود بخیه، درد و خونریزی و مزایای دیگر بیشتر از روش جراحی با بخیه است. سرعت عمل کاشت در روش SUT  پنج برابر روش‌های دیگر کاشت غیر جراحی است و تعداد پیوند نیز در این روش بیشتر است. این عمل به وسیله دستگاه مخصوص انجام می‌شود و دست انسان کمترین دخالت را در عمل دارد. برای انجام کاشت مو به روش SUT  با مته مخصوص و میلی متری تعبیه شده در دستگاه محل برداشت فولیکول را سوراخ می‌کنند. دستگاه قابلیت مکش دارد و بدون هیچ دست‌کاری فولیکول‌ها را برداشت می‌کند. این فولیکول‌ها زیر میکروسکوپ بررسی می‌شوند  و سپس در محل گیرنده کاشته می‌شوند.

کاشت به این روش کاملا بدون درد است و محل کاشت اصلا مشخص نمی‌شود‌. رشد موی طبیعی نیز بعد از گذشت ۳ تا ۶ ماه دیده می‌شود. در این روش از لوازم یکبار مصرف و بهداشتی استفاده می‌شود. بنابراین میزان التهاب و عفونت به صفر می‌‌رسد. به همین دلیل SUT را روشی غیر تهاجمی می‌‌دانند. هزینه کاشت مو به روش SUT  کمی گران‌تر از سایر روش‌ها است، اما این گرانی ارزش زیادی دارد چون درصد موفقیت این عمل ۹۹ درصد است و دقت و سرعت آن بسیار بیشتر از سایر روش‌ها است.

کلینیک‌های بسیاری در سراسر ایران این عمل جراحی را انجام می‌دهند. اما کلینیک کاشت مو نگارین با داشتن تیم پزشکی مجرب و مشاوران کاربلد در این عرصه موففیت‌های بیشتری کسب کرده و عمل‌های جراحی زیبایی بسیاری را در کارنامه خود ثبت کرده است. از این رو کلینیک نگارین شهرت بسیاری دارد. اگر از موهای کم پشت و کم تراکم و یا کچلی خود احساس ناخوشایندی دارید و اعتماد به نفس خود را از دست داده اید، به شما پیشنهاد می‌کنیم به این مجموعه عمل‌های زیبایی مراجعه کنید و با هزینه کاشت موی معقول، زیبایی را برای خود به ارمغان بیاورید. لینک زیر پل ارتباطی شما با کلینیک نگارین است. مشاوران این مجموعه به شما کمک می‌کنند که اگر ترسی نسبت به عمل دارید از بین برود.

https://negarinclinic.com

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی فارسیها هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.