در سال اول ازدواج چه کارهایی بکنیم تا زندگی مان تداوم داشته باشد؟

برخی می گویند اولین سال ازدواج زمانی است که مرحله ماه عسل واقعاً به پایان می رسد. در این دوره، شما با دوره جدیدی از زندگی تان نقل مکان خواهید کرد.شما باید با شریک زندگی تان،خلق و خویش ، عادت هایش ، و نحوه زندگی اش سازگار شوید. به طور همزمان، زوج‌ها باید به اعتمادسازی ادامه دهند و پایه‌های آینده‌ای را که مادام‌العمر خواهد بود، بنا کنند.در حالی که سال اول ازدواج برای اکثر افراد چالش برانگیز است، کارهای خاصی وجود دارد که هم شما و هم همسرتان می توانید انجام دهید تا مطمئن شوید که رابطه شما روز به روز قوی تر می شود و تداوم زندگی مشترک تان بیشتر میشود.

سال اول ازدواج و راهکارهای طلایی برای تداوم زندگی مشترک

۱- عشقتان را به همسرتان نشان دهید

 چیزهای زیادی برای عادت کردن وجود دارد. لیست کارهایی که باید انجام دهید تا به همسرتان ابراز عشق کنید ، نامحدود است. اجازه ندهید رابطه شما دچار یکنواختی شود. مطمئن شوید که از حرکات کوچک استفاده می کنید تا به همسرتان نشان دهید که دوستش دارید، حتی اگر فقط چند دقیقه وقت آزاد دارید.

۲-درک کنید که یک دوره گذار وجود دارد

سازگاری با زندگی با یک فرد جدید زمان می برد، این در مورد آن شخص جدید که همسر شما است نیز صدق می کند. شما به عنوان یک زوج متاهل چیزهای زیادی برای تطبیق با آنها دارید.

شما باید این را درک کنید زیرا بسیاری از زوج های متاهل وارد زندگی مشترک می شوند و انتظار دارند که این انتقال به آرامی انجام شود. سپس وقتی توقعات آنها با واقعیتشان برآورده نمی شود، باعث ایجاد مشکل در ازدواج می شود و ممکن است از دوام زندگی مشترک بکاهد.

تداوم زندگی مشترک

۳-برای تداوم زندگی مشترک ، با هم در یک تیم باشید نه مقابل هم

مهم است که هم شما و هم شریکتان مطمئن شوید که در یک تیم هستید. به جای اینکه علیه یکدیگر قرار بگیرند. به عنوان مثال، اگر شما دو نفر در مورد بدهی های تان بحث می کنید، اجازه ندهید تمرکز بحث به این موضوع تبدیل شود که چه کسی بیشتر برای کارت اعتباری هزینه کرده است. در عوض، هر دوی شما باید روی پرداخت بدهی کار کنید.

زوج‌های نامزد اغلب آنقدر سرشار از شادی هستند و مشغول برنامه‌ریزی عروسی هستند که نمی‌دانند زن و شوهر بودن چقدر کار تیمی دارد. این می تواند به میزان قابل توجهی از مشکلات ازدواج منجر شود. اگر شما دو نفر به عنوان یک تیم عمل نمی کنید، وقت آن است که روی خودتان کار کنید.

۴- به ایجاد صمیمیت ادامه دهید

فقط به این دلیل که شما دو نفر متاهل هستید به این معنی نیست که کار تمام شده است. در واقع، ازدواج شاد مستلزم کار فراوان است. هر دوی شما باید برای ایجاد و حفظ صمیمیت در رابطه خود تلاش کنید.

برای یک شب قرار ملاقات برنامه ریزی کنید. مطمئن شوید که محبت فیزیکی زیادی وجود دارد. درباره روزتان با یکدیگر صحبت کنید. اطمینان حاصل کنید که شما دو نفر در سطح عمیق تری در ارتباط باشید تا اطمینان حاصل شود که خوشحال بمانید و دوام زندگی تان زیاد شود.

۵- در مورد کارهای خانه صحبت کنید

یکی از بزرگ‌ترین مشاجره‌های بی‌پایان بین زوج‌های متاهل، حول کارها می‌چرخد. در یک خانواده کلیشه‌ای، این امر شامل انجام کارهای بیشتر زن یا شوهر نسبت به دیگری می‌شود.

به جای یک جنگ دائمی، شما دو نفر باید بنشینید و درباره وظایف خانه صحبت کنید. اگر یکی از ظروف های کثیف بدش می آید، اما دیگری اهمیتی نمی دهد، منطقی است که فردی که برایش مهم نیست ظرف ها را بشویید. اگر نمی توانید در مورد اینکه چه کسی چه کاری انجام می دهد توافق کنید، یک دفترچه بردارید و آنها را تقسیم کنید. به یاد داشته باشید، هدف تمیز بودن خانه است و هر دوی شما باید با هم روی آن کار کنید.

۶-انتظارات خود را بیان کنید تا دوام زندگی بیشتر شود

بیشتر زوج‌ها متوجه می‌شوند که عشق به تدریج بعد از سال اول ازدواج کمرنگ میشود . با این حال، به همین دلیل است که زنده نگه داشتن عاشقانه ها بسیار مهم است. به جای اینکه اجازه دهید به آرامی از بین برود تا اینکه سال اول ازدواج شما پر از درگیری شود، انتظارات خود را با یکدیگر در میان بگذارید. برای برآورده کردن انتظارات طرف مقابل تلاش کنید.

۷- زمان با کیفیتی را با هم بگذرانید

اگرچه شما دو نفر بهم رسیده اید، اما باید آن را حفظ کنید. این می تواند در سال اول ازدواج سخت باشد، زمانی که شما دو نفر در حال گذراندن دوره انتقال به دوره جدید هستید، با این حال، برای داشتن یک ازدواج موفق بسیار مهم است. برای یک سفر برنامه ریزی کنید. اگر شب در خانه نیستید، قبل از رفتن به رختخواب با یکدیگر تماس بگیرید.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “۲۵ عادت خوب برای شادی بیشتر” را نیز مطالعه بفرمایید.      

۸- ارتباط موثر را تمرین کنید

استفاده از ارتباطات موثر می تواند به شدت به رابطه شما کمک کند. این به هر دوی شما کمک می کند که کنار هم بمانید. با هم، پایه ای قوی ایجاد خواهید کرد تا اطمینان حاصل شود که ازدواج شما سال ها به طول می انجامد. بدون ارتباط مؤثر، حل تعارض برای شما دو نفر بسیار دشوار خواهد بود.

در سال اول ازدواج، به سرعت متوجه خواهید شد که آیا شما و همسرتان قادر به برقراری ارتباط هستید یا خیر. اگر در برقراری ارتباط مشکل دارید، در مشاوره زوجین شرکت کنید.

۹-برای تداوم زندگی مشترک با همسرتان صادق باشید

من کسی را می شناسم که ازدواج کرده است و هرگز به شوهرش در مورد بدهی شدید خود نگفته است. این باعث درگیری قابل توجهی شد. برای جلوگیری از این اتفاق در سال اول ازدواج، مطمئن شوید که هر دو با یکدیگر صادق باشید.

۱۰- اگر احساس می کنید خسته هستید، صحبت کنید

سال اول ازدواج برای بسیاری از افراد یک تغییر قابل توجه است. این چالش های منحصر به فرد خود را برای ازدواج شما ایجاد می کند. این به راحتی می تواند باعث شود که یکی از شما احساس خستگی کند. به جای اینکه سعی کنید ساکت بمانید یا بیشتر از آنچه که می توانید انجام دهید، با شریک زندگی خود در مورد آن صحبت کنید. مهم است که شما دو نفر از یکدیگر حمایت کنید، به خصوص در سال اول ازدواج.

۱۱- همیشه به یکدیگر احترام بگذارید

رفتارهای بی احترامی زیادی وجود دارد که همه ما انجام می دهیم، حتی اگر ناخواسته باشند. گوش نکردن به نصیحت، چشم چرخاندن، مسخره کردن و صدا زدن نامناسب، بسیار بی احترامی است.

بی احترامی به شما کمک نمی کند تا پایه های محکمی را که در سال اول ازدواج به آن نیاز دارید بسازید. در عوض، به آرامی بین شما دو نفر فاصله ایجاد می کند. با گذشت زمان، این می تواند باعث ایجاد رنجش در رابطه شما شود.

۱۲- مسئول اعمال خود باشید

هیچ کس کامل نیست. گاهی اوقات، مردم بی احترامی می کنند یا به احساسات دیگران صدمه می زنند. این بدان معنا نیست که شما یکدیگر را دوست ندارید. در واقع، این لحظات در سال اول ازدواج بسیار زیاد خواهد بود. مهم است که برای کارهایتان عذرخواهی کنید، خودتان را مسئول رفتارتان بدانید و روی تغییر رفتارتان در آینده تمرکز کنید.

۱۳-وقتی نوبت به خانواده شوهر می رسد، به اخلاق خود توجه کنید

گرد هم آوردن دو خانواده می تواند کمی سخت باشد. ممکن است مادر او در مورد چیزها دیدگاه متفاوتی نسبت به شما داشته باشد. به همین ترتیب، پدرش ممکن است معتقد باشد که شما باید کارهای سنتی انجام دهید، مهم است که نسبت به شوهر و خانواده او احترام قائل باشید. این فقط در سال اول ازدواج صدق نمی کند. هر دو نفر در یک ازدواج احتمالاً در مورد والدین خود احساس دفاعی می کنند.

۱۴-مطمئن شوید که به یکدیگر فضای کافی می دهید

اگرچه زندگی با یکدیگر می تواند فوق العاده باشد، اما این بدان معنا نیست که باید هر ثانیه را با یکدیگر بگذرانید. زمان با کیفیت فوق العاده است، اما زیاده روی در هر چیزی می تواند چیز بدی باشد.

زوج های متاهل نیز باید وقت خود را با افراد دیگر بگذرانند. خوب نیست که خود را از دوستان و خانواده جدا کنید. مطمئن شوید که زمان خود را با همان افرادی که قبل از ازدواج انجام می دادید بگذرانید. اگر قبلاً هر پنجشنبه شب شام خانوادگی را با خانواده می خوردید، به این کار ادامه دهید. همسرتان را هم دعوت کنید، در غیر این صورت شما دو نفر می توانید کارهای جداگانه خود را انجام دهید.

ایده عالی دیگر این است که هر دوی شما سرگرمی های خود را خارج از خانه داشته باشید. فقط به این دلیل که شما متاهل هستید به این معنی نیست که باید همه کارهایی که شما انجام می دهید را با همسرتان به اشتراک بگذارید.

۱۵-نکته های درست را یاد بگیرید

برای اینکه در طول زندگی مشترکتان از یکدیگر حمایت کنید، باید واقعاً به حرف یکدیگر گوش دهید. مهارت های گوش دادن فعال را تمرین کنید. روی ازدواج خود تمرکز کنید. همسرتان را در اولویت قرار دهید. با استرس شخصی خود کنار بیایید تا آن را روی یکدیگر ندهید. این نکات می تواند به ازدواج شما کمک کند تا در سخت ترین زمان ها زنده بماند.

تداوم زندگی مشترک
تداوم زندگی مشترک

۱۶- هر بار روی یک موضوع تمرکز کنید تا تداوم زندگی مشترک را بالا ببرید

مطرح کردن تمام مسائلی که در طول یک درگیری در ذهن دارید می تواند وسوسه انگیز باشد. این یک اثر گلوله برفی از خشم و صدمه ایجاد می کند. این چیزی نیست که در ازدواج خود بخواهید. شما به خصوص در سال اول این را نمی خواهید. در عوض، یک موضوع را در یک زمان مورد بحث قرار دهید. این می تواند به هر دوی شما کمک کند تا روی مهارت های حل تعارض، ارتباط سالم و کنار آمدن بهتر با هم کار کنید. اینها همه چیزهایی هستند که برای داشتن پایه ای سالم برای ازدواج خود به آنها نیاز دارید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.