درمان فوری برای بیماری رایج ، ماشین گرفتگی

بیماری حرکت یا ماشین گرفتگی می تواند علائمی از حالت تهوع خفیف تا سرگیجه، تعریق و استفراغ ایجاد کند. هر نوع مسافرتی با اتومبیل، هواپیما، قطار یا کشتی – ممکن است باعث ایجاد این بیماری شود . کارهایی وجود دارد که می توانید انجام دهید که ممکن است تقریباً بلافاصله به شما کمک کند، مانند نگاه کردن به افق. به همین ترتیب، راه‌حل‌های بلندمدتی مانند مصرف برخی ویتامین‌ها وجود دارد که می‌توانید امتحان کنید. قبل از شروع داروها یا مکمل های جدید حتما با پزشک مشورت کنید. در این مقاله میخواهیم راههای درمانی فوری برای ماشین گرفتگی را بیان کنیم.

درمان های فوری برای بیماری حرکت یا ماشین گرفتگی

انواع درمان های طبیعی نیز ممکن است به شما کمک کند تا بیماری ماشین گرفتگی را متوقف کنید. به یاد داشته باشید: همیشه از پزشک خود در مورد استفاده از مکمل و دوز راهنمایی بخواهید.

درمان های فوری برای بیماری حرکت یا ماشین گرفتگی

نقاط فشار

یک نقطه طب فشاری در امتداد مچ دست شما به نام nei-kuan (P6) ممکن است به شما تسکین سریع بدهد. انگشت اشاره، وسط و انگشت حلقه دست راست را در قسمت داخلی مچ دست چپ قرار دهید و از زیر چین شروع کنید. نقطه nei-kuan شما در زیر انگشت اشاره شما، بین تاندون های مچ قرار دارد. به مدت چهار تا پنج ثانیه روی یک یا هر دو مچ دست فشار محکمی وارد کنید.

رایحه درمانی ماشین گرفتگی را کنترل میکند

عطرهای خاصی مانند اسانس زنجبیل خالص و اسطوخودوس نیز ممکن است مفید باشند. اسانس نعناع فلفلی برای کاهش حالت تهوع در بیماران بستری در بیمارستان استفاده شده است. راه‌های زیادی برای استفاده از اسانس ها وجود دارد، اما انتشار کمترین خطر را برای فعل و انفعالات دارد. می توانید برای سفر خود یک پخش کننده قابل حمل بخرید و فقط باید از چند قطره روغن در هر جلسه استفاده کنید. یک ساعت حداکثر زمان توصیه شده برای انتشار است و یا در ماشین خود یک عطر ماشین داشته باشید.

چای بابونه

بابونه گیاهی است که به تسکین معده، کاهش اسیدها و شل شدن عضلات معده کمک می کند. می توانید چای بابونه را در اکثر فروشگاه های مواد غذایی و عطاری ها پیدا کنید. قبل از شروع سفر، چای را دم کنید، آن را در لیوان مسافرتی ذخیره کنید و آن را گرم یا سرد بنوشید.

 ریشه شیرین بیان

ریشه شیرین بیان برای تسکین درد زخم معده، تحریک اسید معده و کمک به هضم غذا استفاده می شود. همچنین ممکن است به دفع حالت تهوع و استفراغ کمک کند این گزینه ممکن است طعم خوبی داشته باشد، اما به یاد داشته باشید که هنوز یک مکمل گیاهی در نظر گرفته می شود.

پیشنهاد می کنیم مقاله “با این روش ها آرامش را در خانه تان بیشتر کنید” را نیز مطالعه بفرمایید.

استفاده از داروهای بدون نسخه (OTC) برای ماشین گرفتگی

اگر این اقدامات خودمراقبتی مؤثر واقع نشد، گزینه های دیگری در داروخانه محلی شما یا از طریق نسخه پزشک در دسترس هستند.

آنتی هیستامین های OTC

سعی کنید داروهای OTC حاوی دیمن هیدرینات (درامامین)، دیفن هیدرامین (بنادریل) یا مکلیزین (Antivert) را ۳۰ تا ۶۰ دقیقه قبل از سفر و حداکثر هر شش ساعت در طول سفر مصرف کنید.

دیمن هیدرینات و دیفن هیدرامین به طور کلی برای کودکان بالای دو سال بی خطر هستند، اما در مورد دوز آنها با پزشک مشورت کنید. ممکن است هنگام مصرف آنتی هیستامین ها خواب آلود شوید. اگر این یک نگرانی است، مکلیزین اثر آرام بخشی کمتری نسبت به سایر گزینه ها دارد.

اسکوپولامین

اسکوپولامین یک داروی نسخه ای است که به صورت قرص یا چسب پوستی عرضه می شود. هر چسبی که در پشت گوش قرار می گیرد، ممکن است تا سه روز تسکین دهد. عوارض جانبی بالقوه ای مانند خشکی دهان وجود دارد.

افراد مبتلا به گلوکوم یا سایر مشکلات سلامتی باید این درمان را با پزشک خود در میان بگذارند. ممکن است در موارد خاص گزینه ای نباشد. این دارو برای کودکان مناسب نیست. اگر از وصله استفاده می کنید، اجازه ندهید کودکان به آن تکیه دهند.

درمان ماشین گرفتگی با پرومتازین

پرومتازین یک داروی آنتی هیستامین تجویزی است که برای درمان بیماری حرکت استفاده می شود. این به کاهش سیگنال های مغز شما که باعث استفراغ می شود کمک می کند. مقدار مصرف برای بزرگسالان زیر ۶۵ سال ۲۵ میلی گرم دو بار در روز است که اولین دوز ۳۰ دقیقه تا یک ساعت قبل از سفر است. کودکان بین ۲ تا ۱۷ سال ممکن است بین ۱۲٫۵ تا ۲۵ میلی گرم دو بار در روز مصرف کنند.

افرادی که اغلب برای کار به مسافرت می‌روند، و سایرین که بیماری حرکت شدیدتر را تجربه می‌کنند، ممکن است بخواهند راه‌حل‌های طولانی‌مدت مانند مکمل‌سازی یا درمان شناختی-رفتاری را بررسی کنند.

ویتامین B-6 مصرف کنید

ویتامین B-6 (پیریدوکسین) اغلب برای درمان حالت تهوع و استفراغ در بارداری، در میان سایر شرایط، مانند اضطراب، استفاده می شود. افزایش سطح بدن نیز ممکن است به بیماری حرکت کمک کند، اگرچه تحقیقات بیشتری در این زمینه مورد نیاز است. حداکثر دوز پیشنهادی روزانه برای بزرگسالان ۱۰۰ میلی گرم در روز است.

درمان فوری برای بیماری رایج ، ماشین گرفتگی

۵-HTP + منیزیم مصرف کنید

برخی از دانشمندان بر این باورند که سطوح پایین سروتونین در مغز ممکن است با بیماری حرکت و میگرن مرتبط باشد. مکمل های ۵-هیدروکسی تریپتوفان (۵-HTP) و منیزیم ممکن است به افزایش سروتونین کمک کنند. مشاهده نتایج با این درمان ممکن است دو تا سه هفته طول بکشد.

برای رفع ماشین گرفتگی مکمل مصرف کنید

گیاهان دارویی زنجبیل و نعناع فلفلی هر دو تحقیقاتی برای حمایت از استفاده از آن برای بیماری حرکت و حالت تهوع دارند. میانگین دوز مصرفی زنجبیل ۵۵۰ میلی گرم (میلی گرم) است که یک بار در روز مصرف می شود. برای نعناع، ​​دوز متوسط ​​۳۵۰ میلی گرم است که دو بار در روز مصرف می شود.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.