بهترین درمان های خانگی برای زگیل تناسلی

زگیل تناسلی زائده های نرم هستند که روی پوست و غشای مخاطی اطراف ناحیه تناسلی ظاهر می شوند. آنها اغلب در فرج، آلت تناسلی، واژن، مجرای ادرار، دهانه رحم، و همچنین در داخل و اطراف مقعد یافت می شوند. زگیل تناسلی بیشتر از طریق رابطه جنسی گسترش می یابد.ویروسی که باعث ایجاد زگیل تناسلی می شود به عنوان ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) شناخته می شود. عفونت HPV شایع ترین عفونت مقاربتی (STI) است و بیش از ۱۸۰ نوع HPV وجود دارد.

علائم رایج زگیل تناسلی عبارتند از: رشدهای گل کلم مانند و لکه های رنگی در اطراف ناحیه تناسلی است . برخی دیگر از علائم زگیل تناسلی، هرچند نادر، عبارتند از: افزایش ترشحات واژن، خارش ناحیه تناسلی، خونریزی واژن و افزایش رطوبت اطراف نواحی آسیب دیده نزدیک زگیل.

چند نکته و اقدامات خوب هنگام مواجه با زگیل تناسلی

از پوشیدن لباس زیر پلاستیکی یا تنگ خودداری کنید. به جای آن لباس زیر نخی را انتخاب کنید.
اطمینان حاصل کنید که یک رژیم غذایی خوب با مقدار زیادی ویتامین، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها برای کمک به تقویت سیستم ایمنی بدن خود دارید.
از خاراندن زگیل ها خودداری کنید.
اطمینان حاصل کنید که بعد از حمام کردن، اندام تناسلی خود را کاملا خشک کنید.
لباس زیر یا حوله را با دیگران به اشتراک نگذارید.
سعی کنید همیشه بهداشت را رعایت کنید.

 درمان های خانگی و طبیعی برای زگیل تناسلی

 سیر

سیر دارای خواص ضد میکروبی بی نظیری است که آن را در از بین بردن پاتوژن ها از جمله ویروس پاپیلومای انسانی موثر می کند. برخلاف سایر داروهای ضد ویروسی، باکتری های مفید در ناحیه تناسلی زنان را از بین نمی برد. برای از بین بردن زگیل، چند میخک را له کنید و روی ناحیه آسیب دیده بمالید. مقداری سوزش پوست را احساس خواهید کرد، اما هیچ آسیبی به سلول های اپیتلیال وارد نخواهد شد. استفاده را ۲ تا ۳ بار در روز تا خشک شدن زگیل ادامه دهید. همچنین می توانید طبق توصیه پزشک روزانه دو کپسول سیر مصرف کنید.

درمان خانگی زگیل تناسلی

روغن زیتون

روغن زیتون در طب سنتی برای مبارزه با عفونت های پوستی از جمله زگیل تناسلی استفاده می شود. به داخل پوست نفوذ می کند تا از تکثیر ویروس جلوگیری کند. در صورت استفاده داخلی، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. برای درمان زگیل، کپسول ۲۵۰-۵۰۰ میلی گرمی عصاره برگ زیتون را سه بار در روز مصرف کنید. قبل از مصرف هر مکملی با پزشک خود مشورت کنید. مادران شیرده باید از مصرف این گیاه پرهیز کنند.

روغن ویتامین A

روغن ویتامین A حاوی آنتی اکسیدان هایی است که به ترمیم بافت ها و بهبود گردش خون کمک می کند. به سادگی یک بار در روز روغن را روی ناحیه مشکل بمالید تا زمانی که بهبودی را مشاهده کنید. اگر ناحیه خارش دار باقی می ماند، از پزشک خود بخواهید کرم ضد خارش توصیه کند. همچنین می توانید یک دوز خوراکی از کپسول ویتامین A مصرف کنید. قبل از مصرف هر مکملی با پزشک خود مشورت کنید.

روغن درخت چای

روغن درخت چای به دلیل خواص ضد قارچی، ضد ویروسی و ضد التهابی آن محبوب است. تا زمانی که هیچ زخمی روی پوست وجود نداشته باشد، می توانید از آن برای از بین بردن زگیل استفاده کنید. به سادگی ۴-۵ قطره روغن درخت چای را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون/بادام مخلوط کنید. سپس مخلوط را روی زگیل تناسلی بمالید و اجازه دهید ۱ تا ۲ ساعت بماند. از طرف دیگر، سه قطره روغن درخت چای را در آب حمام خود اضافه کنید و به مدت ۲۰ دقیقه در آن قرار دهید. در حالی که یک شبه کار نخواهد کرد، پس از چند هفته شاهد بهبود قابل توجهی خواهید بود. برخلاف برخی از درمان‌های مرسوم، این درمان دردناک یا ناراحت‌کننده نیست.

سرکه سیب برای درمان زگیل تناسلی

اگرچه ACV ویروس پاپیلومای انسانی را از بین نمی برد، زگیل ها را از پوست جدا می کند. ACV حاوی اسید استیک است که به حذف بافت های غیر طبیعی پوست کمک می کند. برای مهار زگیل تناسلی، یک سواب پنبه ای را روی ACV خیس کنید و روی ناحیه مشکل دار بمالید. بگذارید ۳-۴ ساعت بماند و سپس با آب تمیز بشویید. همچنین می توانید دو قاشق غذاخوری ACV را به یک لیوان آب اضافه کنید و دو بار در روز بنوشید.

 آلوئه ورا

این گیاه علفی دارای خواص ضد التهابی است که به از بین بردن زگیل تناسلی تحریک کننده کمک می کند. علاوه بر این، آلوئه ورا اثر تسکین دهنده ای روی پوست دارد. فقط روغن را از برگ های ساکولنت استخراج کنید و روی ناحیه آسیب دیده بمالید. اجازه دهید یک شب کار کند و سپس با آب گرم تمیز کنید. از طرف دیگر، ۳ تا ۵ قاشق غذاخوری آب آلوئه ورا را در یک لیوان آب اضافه کنید و دو بار در روز بنوشید تا سیستم ایمنی خود را تقویت کنید.

پیشنهاد می کنیم مقاله “علت درد در سمت راست قفسه سینه چیست؟” را نیز مطالعه بفرمایید.

 پیاز

پیاز به عنوان یک عامل ضد میکروبی و ضد باکتری عمل می کند. هنگامی که با نمک ترکیب می شود، روند بهبودی را تسریع می کند. برای درمان زگیل تناسلی، مقداری نمک روی پیاز خرد شده بپاشید و روی ناحیه آسیب دیده بمالید. همچنین می توانید آب پیاز را بگیرید و روی زگیل ها پخش کنید.

 آناناس

آناناس دارای بروملین است، آنزیمی که به درمان بسیاری از بیماری های پوستی از جمله اگزما، درماتیت، آکنه، پسوریازیس و زگیل تناسلی کمک می کند. علاوه بر این، آناناس سرشار از منگنز است که پس از ناپدید شدن زگیل به از بین بردن جای زخم کمک می کند. برای خلاص شدن از شر زگیل تناسلی، آب آناناس تازه را با استفاده از یک پنبه روی ناحیه مشکل دار بمالید و بگذارید ده دقیقه بماند. از این داروی آناناس دو بار در روز استفاده کنید.

 پوست موز در درمان زگیل تناسلی موثر است

اگرچه این درمان توسط هیچ تحقیق بالینی پشتیبانی نمی شود، موز به از بین بردن زگیل کمک می کند. پوست موز حاوی پتاسیم و آنزیم های دیگر است که فواید شگفت انگیزی برای پوست دارد. به سادگی زگیل ها را با سطح داخلی پوست موز بپوشانید و با چسب آن را در جای خود نگه دارید. اجازه دهید یک شب کار کند و سپس صبح آن را بردارید. درمان را یک بار در روز تا زمان افتادن زگیل دنبال کنید. بر خلاف سایر درمان های معمولی، این درمان ساده و بدون درد است.

 جوش شیرین

جوش شیرین به عنوان یک لایه بردار طبیعی به شکستن سلول های پوست کمک می کند و زگیل خود به خود می ریزد. علاوه بر این، جوش شیرین دارای خواص ضد عفونی کننده قوی است که به مهار ویروس عامل زگیل کمک می کند. هنگامی که روی زگیل ها اعمال می شود، رطوبت را از بین می برد، بنابراین، جدا شدن زگیل ها از پوست را آسان می کند. برای از بین بردن زگیل ها، بعد از دوش گرفتن مقداری جوش شیرین روی ناحیه مشکل دار بپاشید و با یک پارچه نخی بپوشانید. روش دیگر این است که سه قاشق غذاخوری جوش شیرین را با یک قاشق چایخوری روغن کرچک مخلوط کنید. خمیر حاصل را روی زگیل ها بمالید و بعد از چند ساعت محل را تمیز کنید.

درمان زگیل تناسلی

 بلغور جو دوسر

بلغور جو دوسر پوست را لایه برداری می کند و خارش را متوقف می کند. همچنین دارای خواص تسکین دهنده شگفت انگیزی است که به کاهش درد مداوم کمک می کند. برای تهیه حمام جو دوسر، ۲ تا ۳ فنجان بلغور جو دوسر آسیاب شده را به وان حمام خود اضافه کنید و به مدت ۲۰ دقیقه در آن خیس کنید. بسته به شدت زگیل تناسلی، این حمام را ۲ تا ۳ بار در روز انجام دهید. همچنین می توانید با استفاده از اسکراب بلغور جو از شر سلول های مرده پوست خلاص شوید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.