خوشبو کردن سینک ظرفشوئی با روش های ارزان

آیا سینک ظرفشوئی شما بوی نامطبوع میدهد ؟ آشپزخانه به عنوان قلب خانه باید خوشبو و دلچسب باشد ،پخش شدن بو بد در آن ،فضا را ناسالم و بد بود میکند.در این مقاله خانه داری شما را با روش های ارزان و در دسترس برای خوشبو کردن سینک ظرفشوئی آشنا میکنیم. چندین روش طبیعی وجود دارد که می توانید از آنها برای از بین بردن بوی بد سینک استفاده کنید.

ابتدا موهای گیر افتاده یا سایر چیزها مانند صابون یا چربی را از مجرای فاضلاب که ممکن است باکتری ها را جذب کرده و باعث ایجاد بو شوند، بردارید. از یک لوله تخلیه پلاستیکی ارزان قیمت و قابل خم شدن استفاده کنید که به موها می چسبد و آن را بیرون می آورد، این موثر است. همچنین می توانید با استفاده از سیم خودتان درست کنید سپس مراحل زیر را برای خوشبو کردن سینک ظرفشوئی تان دنبال کنید.

خوشبو کردن سینک ظرفشوئی

با آب داغ شروع کنید

یک کتری پر از آب را بجوشانید و آن را به آرامی در سینک بریزید. این ممکن است برای از بین بردن هر چیزی که باعث ایجاد بو می شود کافی باشد. اگر بو را از بین نمی برد چند ماده را به آب در حال جوش اضافه کنید. چند قطره مایع ظرفشویی می تواند آب جوش را موثرتر کند، به خصوص اگر منبع بو مربوط به چربی باشد.

 جوشاندن سرکه باعث از بین رفتن بوی بد سینک میشود

این همان ایده جوشاندن آب است، اما احتمالاً مؤثرتر است. ۴ فنجان سرکه سفید را بجوشانید و نیمی از آن را در آبکش بریزید.سینک را با آب لوله کشی سرد بشویید تا هر گونه تفاله باقیمانده جامد شود، سپس بقیه سرکه در حال جوش را بریزید تا آن را بشویید.

برای خوشبو شدن سینک ، فاضلاب را بررسی کنید

ممکن است مجرای سینک نباشد که بو دهد. ممکن است بوی بد ناشی از فاضلاب باشد.لوله تخلیه ممکن است مخروطی ایجاد کرده باشد که باعث ایجاد بویی می شود که ممکن است به نظر برسد که ازسینک می آید. سطح پلاستیکی را به خوبی تمیز کنید. می توانید آن را در ماشین ظرفشویی نیز قرار دهید. آن را به صورت دوره ای با سرکه سفید اسپری کنید تا بوی آن تازه بماند.

شاید چیزی در سینک گیر کرده باشد

اگر پس از برداشتن موهای به دام افتاده و استفاده از جوش شیرین و سرکه، فاضلاب سینک آشپزخانه یا حمام همچنان بو می دهد، ممکن است چیزی در تله  گیر کرده باشد که باعث ایجاد بو می شود. با چند ابزار ساده (یا اصلاً بدون ابزار)، می توانید تله را خودتان بردارید، هر چیزی را که در آن گیر کرده است بردارید، تمیز کنید و آن را جایگزین کنید. اگر کار بیش از حد ناخالص است، آن را بیرون ببرید و با شلنگ بشویید.

 جوش شیرین، سرکه و آب جوش

مقداری آب داغ بریزید، سپس ۱ فنجان جوش شیرین را در آبکش بریزید و بگذارید کمی بماند. همچنین می توانید نصف فنجان نمک درشت یا کوشر به جوش شیرین اضافه کنید، زیرا این کار باعث سایش می شود. سپس ۱ فنجان سرکه سفید را در آبکش بریزید. اگر مخلوط زیاد حباب می‌زند و وز می‌کند، با درپوش یا حوله‌ای روی آب‌کش را بپوشانید تا فشار وارد شود. بگذارید یک ساعت بماند – بیشتر موثر است، بنابراین حتی یک شب هم خوب است – سپس همه آن را با آب جوش بشویید.

خوشبو شدن سینک با راهکارهای ساده

برای رفع بوی بد سینک ، محل زباله زیر سینک را تمیز کنید

اگر سینک شما دارای سطل آشغال است، ممکن است منبع بو باشد. می توانید آن را با اضافه کردن یک لیمو ترش و دور ریختن آن تمیز کنید. اسید مرکبات هر انباشته شده ای که باعث ایجاد بو می شود را از بین می برد. شما می توانید این کار را به صورت دوره ای به عنوان یک اقدام پیشگیرانه انجام دهید. یخ، نمک و بوراکس نیز پاک کننده های خوبی برای دفع بو زباله هستند.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “حذف خط و خش از روی ماشین با چند ترفند ساده” را نیز مطالعه بفرمایید.      

 از بوهای آینده جلوگیری کنید

عادت کنید هر زمان که تمیز می کنید، حداقل یک بار در ماه، یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را در سینک بپاشید. این کار از شر گرفتگی ها خلاص نمی شود، اما بو را خنثی می کند. اطمینان حاصل کنید که سینک پس از استفاده به طور کامل شسته شده اند، به خصوص در آشپزخانه اگر باقیمانده غذا کم شده است. مقداری مایع ظرفشویی اضافه کنید و آب داغ را اجرا کنید تا مطمئن شوید که همه چیز را از طریق لوله ها منتقل کرده است.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.