۹ خوراکی که هرگز نباید بعد از ورزش بخورید

شما فقط یک ساعت به باشگاه رفته اید، یا شاید به تازگی از یک دویدن طولانی برگشته اید. شما به دلیل تمام مواد مغذی که از دست داده اید به یک میان وعده بعد از تمرین نیاز دارید، اما مطمئن نیستید چه بخورید. در حالی که احتمالاً فکر می کنید بعد از ورزش چه بخورید، دانستن اینکه کدام خوراکی ها را هرگز نباید بعد از ورزش بخورید به همان اندازه مهم است! در اینجا فهرستی جامع از خوراکی هایی است که هرگز نباید بعد از تمرین بخورید، صرف نظر از اینکه چقدر ممکن است هوس آنها را کنید.

خوراکی هایی که هرگز نباید بعد از ورزش بخورید

۱- سبزیجات خام

بله درست خواندید در حالی که سبزیجات خام برای یک رژیم غذایی سالم و متعادل ضروری هستند، آنها خوراکی خوب بعد از تمرین نیستند . این به این دلیل است که شما به تازگی مقدار زیادی از ویتامین ها، مواد معدنی و مواد مغذی را در حین ورزش از دست داده اید، و سبزیجات خام به سادگی برای تکمیل آنها کافی نیستند.

این شاید تنها زمانی باشد که چنین غذاهای کم کالری واقعاً علیه شما کار می کنند. شما به گرم پروتئین و فیبر اضافی نیاز دارید تا ذخایر خود را دوباره پر کنید و به ساخت بافت عضلانی کمک کنید.

بنابراین، به هر حال، بعد از تمرین مقداری سبزیجات خام بخورید – فقط مطمئن شوید که آن را با چیزی که پروتئین یا فیبر ارائه می دهد متعادل کنید. به عنوان مثال، می توانید از ساقه کرفس یک دیپ خوشمزه بر پایه ماست یا کره بادام زمینی، یا هویج با هوموس میل کنید.

۲-اصلا بعد ورزش شیرینی نخورید

همانطور که قبلا ذکر شد، بدن بعد از تمرین به فیبر نیاز دارد. همچنین برای جایگزینی گلیکوژن در سیستم شما به کربوهیدرات های با کیفیت بالا نیاز دارد. با وجود این واقعیت که شیرینی ها حاوی هر دوی این موارد هستند، آنها در لیست خوراکی هایی که بعد از تمرین باید بخورید نیستند.

شیرینی ها سرشار از کربوهیدرات های ناسالم و همچنین نمک، شکر، چربی و کالری هستند. در عوض، نان تست سبوس دار یا چند دانه ای یا مقداری آجیل خام را انتخاب کنید. این ها حاوی کربوهیدرات های خوبی هستند و آجیل ها چربی های خوبی را تامین می کنند.

۳- شکلات شیری

این ممکن است کمی بدیهی به نظر برسد، اما بسیاری از مردم بعد از ورزش میل به شکلات یا چیزهای شیرین دیگر دارند. این به این دلیل است که آنها در طول تمرین خود قند خود را از دست داده اند و بدن آنها به آنها می گوید که به میزان بیشتری نیاز دارند.

این اصرار را نادیده بگیرید!

شکلات شیری مملو از چربی های بد و گلوکز است که هر دو برای سلامتی شما وحشتناک هستند. اگر میل به شیرینی دارید، میوه تازه بخورید. یا، اگر واقعاً نمی‌توانید هوس شکلات را کنترل کنید، به جای آن یک تکه شکلات تلخ، ترجیحاً ۷۰ درصد کاکائو یا بیشتر، امتحان کنید.

شکلات تلخ حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است که نه تنها با رادیکال های آزاد در بدن شما مبارزه می کند، بلکه به عنوان یک ضد التهاب نیز عمل می کند، چیزی که بعد از تمرین به آن نیاز دارید.

یک بررسی تحقیقاتی اخیر اشاره کرد که “داده های مطالعات متعدد نشان می دهد که کاکائو و فلاوانول های مشتق شده از کاکائو می توانند به طور موثر روند التهابی را اصلاح کنند”. این یک خبر عالی برای بدن شماست!

۴- فست فود را بعد از تمرین میل نکنید

این یکی دیگر از موارد واضح است، اما قطعاً ارزش ذکر آن را دارد. مانند شکر، نمک چیزی است که می توانید بعد از تمرین هوس کنید. باز هم، این به این دلیل است که نیاز به دوباره سازی در بدن شما دارد. می تواند وسوسه انگیز باشد که سریع و آسان چیزی مانند همبرگر یا سیب زمینی سرخ کرده بخورید، اما برای رژیم غذایی شما مضر خواهند بود.

شما جایگزین نوع مناسبی از چربی ها یا نمک ها در بدن خود نخواهید شد و دوز زیادی از چربی های ترانس بد را اضافه خواهید کرد. علاوه بر این، تمام کارهای بزرگی را که در طول تمرین انجام داده اید، از بین خواهید برد.

به عنوان جایگزین، یک موز غنی از پتاسیم یا مقداری آووکادو را امتحان کنید. این هر دو حاوی چربی های سالم هستند و کالری کافی برای ارضای بدن گرسنه شما دارند.

۵-خوراکی مثل تنقلات شور را بعد ورزش نخورید

اینها باید دقیقاً به همان دلایلی که فست فودها دارند در لیست غذاهایی باشد که هرگز نباید بعد از تمرین بخورید. آن چیپس های سیب زمینی ممکن است وسوسه انگیز به نظر برسند، اما چیزی که واقعاً به آن نیاز دارید این است که آن ذخایر پتاسیم را دوباره پر کنید. از تنقلات فاصله بگیرید و موز فوق الذکر را محکم نگه دارید.

یک مطالعه نشان داد که به دلیل فواید سدیم در کمک به جذب مایعات در بدن، نوشیدن یک نوشیدنی ورزشی حاوی سدیم می تواند مفید باشد، اما فقط در صورتی که بیش از ۴ ساعت ورزش کنید. بسیاری از ما به تمرین‌هایی پایبند هستیم که فقط یک یا دو ساعت طول می‌کشد، بنابراین مصرف نمک اضافی بعد از تمرین معمولاً غیر ضروری است.

این مطلب هم میتواند برای شما مفید باشد:فواید ورزش بر روی مغز چیست؟

۶- میان وعده های شیرین

اگر به این فکر می کنید که بعد از تمرین چه بخورید، ممکن است شروع به گوش دادن به بدن خود کنید، که احتمالاً بعد از تمرین هوس قند می کنید. با این حال، این بدان معنا نیست که شما باید به دنبال یک کیسه آب نبات باشید.

علاوه بر موضوع پر کالری تنقلات پر از شکر، دلیل مهم دیگری برای اجتناب از آنها وجود دارد. شکر نه تنها کالری بالایی دارد، بلکه به متابولیسم شما نیز آسیب می رساند. یک مطالعه توضیح داد که “مواد فروکتوز موجود در قند باعث اختلال در تنظیم چربی و کربوهیدرات می شود.

به عبارت ساده، این بدان معنی است که قندهای اضافه شده، مانند قندهای موجود در آب میوه، مانع از تنظیم طبیعی متابولیسم شما می شود.

به خودتان لطفی کنید و به جای قند زیاد، به سراغ چیزی پر پروتئین بروید.

۷-نوشابه بعد ورزش خوراکی مناسبی نیست

هنگامی که لیست خود را از آنچه بعد از تمرین بخورید تهیه می کنید، نوشابه را در آن قرار ندهید. علاوه بر تمام آسیب‌های ذکر شده که غذاها و نوشیدنی‌های حاوی قند بالا می‌توانند ایجاد کنند، دلیل دیگری برای اجتناب از نوشابه بعد از تمرین وجود دارد: باعث نفخ می‌شود. این ممکن است به دلیل شیرین کننده های مصنوعی اضافی موجود در نوشابه باشد.بعد از تمرین، باید هیدراته کنید و بهترین راه برای انجام این کار نوشیدن آب است.

خوراکی هایی که نباید بعد از ورزش بخورید

۸- پنیرهای پرچرب

پنیرهای بسیار فرآوری شده و پر از چربی، مانند موزارلا یا چدار، غذاهایی هستند که به عنوان میان وعده بعد از تمرین، صرف نظر از اینکه چقدر خوشمزه هستند، اجتناب کنید.

اگر واقعاً به یک تعمیر پنیر نیاز دارید، پنیر کوتیج یک گزینه عالی است زیرا محتوای آب بالایی دارد و فواید زیادی برای سلامتی دارد . مقداری تکه های آناناس یا هلو را داخل آن بریزید تا مقداری شکر خوب به آن اضافه کنید.

۹- تخم مرغ سرخ شده

به طور کلی، تخم مرغ منبع فوق العاده ای از پروتئین و کولین (که برای داشتن قلب سالم لازم است) پس از ورزش است. با این حال، سرخ کردن آنها یک اشتباه است. این به این دلیل است که آنها معمولاً در کره یا روغن سرخ می شوند که هر دو چربی اشباع هستند.

برای اینکه بهترین استفاده را از تخم‌مرغ‌های خود بدون آسیب رساندن به سلامتی خود ببرید، آن‌ها را به‌صورت آب‌پز یا همزده با مقداری روغن زیتون بخورید. اگر می خواهید کلسترول خود را کاهش دهید، فقط سفیده تخم مرغ را بخورید.

اگر وقت و انرژی خود را صرف یک تمرین و ورزش عالی کرده اید، مهم است که بدانید بعد از تمرین چه چیزی بخورید تا تمام کارهای بزرگی را که انجام داده اید خنثی نکنید. از خوراکی های موجود در این لیست اجتناب کنید و آنها را جایگزین کنید. با برخی از جایگزین هایی که من پیشنهاد کرده ام. شما خود را سالم نگه خواهید داشت و از مزایای تمرین خود بهره مند خواهید شد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.