خواص چای سفید چیست؟

خواص چای سفید چیست؟

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”خواص چای سفید چیست؟” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

چای سفید پردازش نمی شود و از جوانه ها و گلبرگ های تازه گیاه چای که با پرز های سفید رنگی پوشیده شده اند، به دست می آید. برای جلوگیری از اکسایش جوانه ها و گلبرگ ها، آن ها را در نور طبیعی آفتاب خشک می کنند.

خواص چای سفید

  • کاهش خطر ابتلا به سرطان؛

  • رفع اختلالات قلب و عروق؛

  • بهبود سلامت دهان؛

  • جلوگیری ازپیری زودرس

  • رفع سردرد؛

  • کاهش وزن؛

خواص چای سفید چیست؟
خواص چای سفید چیست؟

بهداشت دهان و دندان

چای سفید به بهبود سلامتی دهان کمک می‌کند. وجود پلی فنل‌ها، فلاونوئیدها و تانن‌ها در مهار رشد باکتری‌های مختلف کمک می‌کند. فلوراید موجود در چای سفید، در کاهش خطر پوسیدگی دندان یا پوسیدگی حفره دندان نیز مؤثر باشد.

تقویت و افزایش رشد مو

گفته می شود که چای سفید به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان هایی که دارد به تقویت فولیکول ها کمک کرده، خطر ابتلا به ریزش مو را کاهش داده و باعث افزایش رشد آن ها می شود.

سرطان

مقادیر بالای آنتی اکسیدان های موجود در چای سفید به کاهش رادیکال های آزاد بدن کمک کرده و خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد؛

یک مطالعه آزمایشگاهی نشان داده که عصاره چای سفید باعث از بین رفتن سلول های سرطان ریه می شود.

یکی دیگر از مطالعات آزمایشگاهی در مالزی نشان داده که عصاره چای سفید به جلوگیری از متاستاز سلول های سرطانی کولون کمک می کند.

کاهش خطر مقاومت در برابر انسولین

انسولین یکی از مهم‌ترین هورمون‌های بدن است. این هورمون در انتقال مواد مغذی از جریان خون به سلول‌ها نقش دارد. مصرف بیش‌ازاندازه‌ی قند و برخی عوامل دیگر باعث می‌شود که بدن نسبت به انسولین واکنشی نشان ندهد و اصطلاحا نسبت به انسولین مقاوم باشد.

دانشمندان با تجزیه‌وتحلیل ۱۷ مطالعه‌ی مختلف که با حضور ۱۱۰۰ نفر انجام شده است، به این نتیجه رسیدند که مولکول‌های موجود در چای‌ها مثل پلی‌فنول‌ها می‌توانند قند خون و سطح انسولین را به‌میزانِ چشمگیری کاهش دهند. با‌این‌حال باید مطالعات انسانی بیشتری انجام شود تا این خاصیت چای سفید نیز با درصد خطای کمتری به اثبات برسد.

افزایش باروری

مطالعات متعدد نشان داده است که چای سفید به افزایش باروری به ویژه در مردان کمک می کند؛ در یک بررسی حیوانی در پرتغال مشخص شده که چای سفید از آسیب اکسیداتیو بیضه ناشی از رادیکال های آزاد بدن جلوگیری می کند و باعث حفظ کیفیت اسپرم و بهبود حرکت آن ها می شود.

کلسترول خون و قلب

برخی مطالعات آزمایشگاهی نشان می دهد که به کاهش کلسترول خون بالا (به ویژه کلسترول بد خون یا LDL) کمک کرده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی ا کاهش می دهد.

مقادیر بالای پلی فنول های موجود در چای سفید به کاهش التهاب مزمن بدن کمک کرده و با تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود وضعیت رگ های خونی خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهد.

پوکی استخوان

مقادیر بالای کاتچین های موجود در چای سفید با کاهش رادیکال های آزاد بدن و خطر ابتلا به التهاب مزمن که دو عامل مهم در ابتلا به پوکی استخوان هستند، خطر ابتلا به این بیماری را کاهش می دهد.

چگونگی درست کردن چای سفید

مواد لازم:

  • ۱ فنجان آب؛
  • ۲ قاشق چای‌خوری برگ چای سفید؛
  • شیرین‌کننده به انتخاب خودتان (اختیاری)؛

مراحل دم کردن چای سفید

  1. آب را به اندازه‌ای حرارت دهید که به دمای ۷۵ تا ۸۵ درجه‌ی سانتی‌گراد (یا ۱۷۰ تا ۱۸۶ درجه‌ی فارنهایت) برسد.
  2. پیش از افزودن برگ‌های چای، آب را از روی حرارت بردارید و چند دقیقه‌ای صبر کنید.
  3. برگ‌های چای‌سفید در مقایسه با دیگر انواع چای آن‌چنان فشرده و متراکم نیستند. از این رو، برای درست کردن یک فنجان چای باید دو قاشق چای‌خوری از برگ‌های چای سفید را در آب بریزید.
  4. اجازه دهید چای حدود ۵ تا ۸ دقیق (و حتی بیش‌تر، بسته به غلظت دلخواه‌تان) به همان حالت بماند و دم بکشد.
  5. چای را صاف کنید و در فنجان بریزید.
  6. در صورت تمایل می‌توانید انواع شیرین‌کننده‌های دلخواه‌تان را به چای بیفزایید. چای سفیدتان حاضر است!

مصرف حدود ۲ تا ۴ فنجان چای سفید مزایای زیادی برای سلامتی دارد. خستگی و استفاده از عطر و طعم خاص چای سفید، ممکن است دلسرد کننده باشد. اما با افزایش مصرف چای سفید، به سلامت خود کمک خواهید کرد.

منبع:چطور،زوم لایف،کوکا

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.