خواص پیاز چیست؟از کمک به تنظیم قند خون تا کاهش عفونت

پیازها سه نوع هستند: زرد ، قرمز و سفید. این پیازهای خوش طعم مملو از مواد مغذی هستند. ویکتوریا جرزابکوفسکی ، متخصص تغذیه از موسسه تناسب اندام در دانشگاه تگزاس در آستین می گوید: “پیاز فوق العاده سالم است.” آنها منابع عالی ویتامین C ، ترکیبات گوگردی ، فلاونوئیدها و مواد شیمیایی گیاهی هستند.در این مقاله قصد داریم به طور مختصر راجع به خواص و فواید پیاز که معمولا همیشه در سفره ما ایرانی ها است صحبت کنیم.

خواص پیاز

فیتوکمیکال ها یا فیتونوترینت ها ترکیبات طبیعی موجود در میوه ها و سبزیجات هستند که قادرند با بدن انسان واکنش نشان دهند و باعث ایجاد واکنش های سالم شوند. فلاونوئیدها مسئول رنگدانه های بسیاری از میوه ها و سبزیجات هستند. مطالعات نشان داده است که ممکن است به کاهش خطر ابتلا به بیماری پارکینسون ، بیماری های قلبی عروقی و سکته کمک کند.

فلاونوئید بسیار ارزشمندی که در پیاز وجود دارد ، کوئرستین است که به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند و ممکن است با سرطان جلوگیری کند. آنجلا لموند ، متخصص تغذیه رژیم غذایی مستقر در تگزاس و سخنگوی آکادمی تغذیه و رژیم درمانی ، گفت: “ممکن است فوایدی برای سلامت قلب داشته باشد ، اگرچه مطالعات بیشتری باید انجام شود.”

خواص پیاز چیست؟

به گفته مرکز پزشکی دانشگاه مریلند ، کوئرستین دارای مزایای دیگری نیز می باشد که باعث کاهش علائم عفونت مثانه ، ارتقاء سلامت پروستات و کاهش فشار خون می شود.

دیگر مواد شیمیایی گیاهی مهم موجود در پیاز ، دی سولفیدها ، تری سولفیدها ، سفان و وینیلدیتیین ها هستند. به گفته انجمن ملی پیاز ، همه آنها در حفظ سلامتی مفید هستند و دارای خواص ضد سرطانی و ضد میکروبی هستند.

بر اساس گزارش ۲۰۰۲ در مجله Phytotherapy Research ، پیاز به دلیل استفاده از آن در آشپزی در سراسر جهان ، یکی از مهمترین منابع آنتی اکسیدان در رژیم غذایی انسان است. سطوح بالای آنتی اکسیدان ها به پیاز شیرینی و عطر متمایز می بخشد.

لیموند می گوید: غذاهایی که سرشار از آنتی اکسیدان و اسیدهای آمینه هستند به بدن شما اجازه می دهد تا عملکرد بهینه داشته باشد. “آنتی اکسیدان ها از آسیب و سرطان جلوگیری می کنند. آمینو اسیدها بلوک اصلی سازنده پروتئین هستند و تقریباً در همه عملکردهای حیاتی بدن از پروتئین استفاده می شود.”

سولفیدهای موجود در پیاز حاوی اسیدهای آمینه ضروری هستند. “گوگرد یکی از رایج ترین مواد معدنی در بدن ما است که به سنتز پروتئین و ایجاد ساختار سلولی کمک می کند.”

جرزابکوفسکی گفت: “من دوست دارم پیاز را توصیه کنم زیرا طعم بدون نمک و شکر را اضافه می کند.” پیاز کالری کمی دارد (۴۵ در هر وعده) ، سدیم بسیار کمی دارد و فاقد چربی یا کلسترول است. علاوه بر این ، پیاز حاوی فیبر و اسید فولیک است ، یک ویتامین B که به بدن کمک می کند سلول های جدید سالم ایجاد کند.

به گزارش بی بی سی ، پیازها چه به صورت خام و چه به صورت پخته سالم هستند ، اگرچه پیازهای خام دارای سطوح بالاتری از ترکیبات گوگرد آلی هستند که فواید زیادی را به همراه دارد. یک مطالعه در سال ۲۰۰۵ در مجله کشاورزی و شیمی مواد غذایی نشان داد که غلظت بالایی از فلاونوئیدها در لایه های بیرونی گوشت پیاز وجود دارد ، بنابراین باید مراقب باشید تا جایی که ممکن است قسمت کوچکی از پیاز را از غذا خارج کنید. کندن آن

ارزش غذایی پیاز

اندازه سرو: ۱ پیاز متوسط ​​(۵٫۳ اونس / ۱۴۸ گرم) کالری: ۴۵ (کالری از چربی: ۰)

مقدار در هر وعده (٪ DV *) *درصد ارزش روزانه (٪ DV) بر اساس رژیم ۲۰۰۰ کالری است.

کل چربی: ۰ گرم (۰))

کل کربوهیدرات: ۱۱ گرم (۴)) فیبر رژیمی ۳ گرم (۱۲)) قندها ۹ گرم

کلسترول: ۰mg (0٪) سدیم: ۵mg (0٪) پتاسیم: ۱۹۰mg (5٪) پروتئین: ۱g

ویتامین A: (0٪) ویتامین C: (20٪) کلسیم: (۴٪) آهن: (۴٪)

فواید پیاز برای سلامتی

سلامت قلب

به گفته جارزابکوفسکی ، پیاز از بسیاری جهات قلب سالم را تشویق می کند ، از جمله “کاهش فشار خون و کاهش خطر حمله قلبی”. مطالعه ای در سال ۲۰۰۲ در مجله Thrombosis Research نشان داد که گوگرد به عنوان یک رقیق کننده طبیعی خون عمل می کند و از تجمع پلاکت های خون جلوگیری می کند. هنگامی که پلاکت ها جمع می شوند ، خطر حمله قلبی یا سکته مغزی افزایش می یابد.

این تحقیق از مطالعه مشابهی در سال ۱۹۹۲ در Thrombosis Research که بر گوگرد موجود در سیر متمرکز بود ، پشتیبانی می کند. علاوه بر این ، یک مطالعه روی حیوانات در سال ۱۹۸۷ در مجله فشار خون نشان داد که شروع فشار خون با مصرف گوگرد تأخیر یا کاهش می یابد. با این حال ، نویسندگان می گویند تحقیقات بیشتری لازم است تا مشخص شود آیا این مزیت در انسان یافت می شود یا خیر.

اخیراً ، محققان بهداشتی متوجه ارتباط بین مولکول های پیام رسان به نام اکسیلیپین و مدیریت کلسترول بالا شده اند. مطالعه ای در سال ۲۰۱۶ در مجله Redox Biology نشان داد که مصرف پیاز اکسیلیپین ها را افزایش می دهد که به تنظیم سطح چربی خون و سطح کلسترول کمک می کند.

به گفته مرکز پزشکی دانشگاه مریلند ، کورستین موجود در پیاز همچنین می تواند از تجمع پلاک در عروق جلوگیری کند ، که خطر حمله قلبی و سکته را کاهش می دهد. اما از آنجا که بیشتر مطالعات در این زمینه بر روی حیوانات متمرکز شده است ، تحقیقات بیشتری برای درک اثرات روی انسان مورد نیاز است.

فواید پیاز برای سلامتی
خواص پیاز 

ضد التهاب

بر اساس مطالعه ای که در سال ۱۹۹۰ در مجله International Archives of Allergy and Applied Immunology انجام شد ، گوگرد پیاز ممکن است عوامل ضد التهابی موثری باشد.

طبق مطالعه ای که در سال ۲۰۱۳ در مجله فیزیولوژی آمریکا انجام شد ، کوئرستین باعث شل شدن ماهیچه های راه هوایی شده و ممکن است علائم آسم را تسکین دهد.

تقویت سیستم ایمنی جزء خواص پیاز

آن مونی ، متخصص تغذیه مستقر در واشنگتن ، می گوید: “پلی فنول های موجود در پیاز به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند و بدن را در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کنند.” از بین بردن رادیکال های آزاد می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند. به گفته مرکز پزشکی دانشگاه مریلند ، کورستین موجود در پیاز با متوقف کردن تولید هیستامین در بدن ، واکنش های آلرژیک را کاهش می دهد ، که در صورت واکنش آلرژیک باعث عطسه ، گریه و خارش می شود.

سرطان

متاآنالیز ۲۰۱۵ نشان داد که مصرف سبزیجات آللیوم ، از جمله پیاز ، با کاهش خطر ابتلا به سرطان معده ارتباط دارد. با توجه به سالم ترین غذاهای جهان از بنیاد George Mateljan ، خوردن بین یک تا هفت وعده پیاز در هفته ممکن است خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ ، حنجره و تخمدان را کاهش دهد. خوردن چند وعده پیاز در روز ممکن است خطر ابتلا به سرطان دهان و مری را کاهش دهد.

به گفته جرزابکوفسکی ، کوئرستین ممکن است یک عامل ضد سرطان قوی باشد. مرکز پزشکی دانشگاه مریلند گفت که کوئرستین ممکن است سلولهای سرطانی را در “تومورهای سینه ، روده بزرگ ، پروستات ، تخمدان ، آندومتر و ریه” مهار کند.

انجمن ملی پیاز در مورد مطالعه اخیر هلند بحث کرد که نشان می دهد افرادی که پیاز می خوردند دو برابر کسانی که چای می نوشیدند کورستین جذب می کردند و بیش از سه برابر کسانی که سیب می خوردند ، کورستین که سایر منابع پرفروستین بالا هستند ، جذب می کنند. به گفته این انجمن ، پیاز قرمز به ویژه دارای کورستین زیاد است. موسیر و پیاز زرد نیز گزینه های خوبی هستند. پیاز سفید حاوی کمترین مقدار کورستین و سایر آنتی اکسیدان ها است.

پیاز همچنین ممکن است به برخی از عوارض جانبی درمان سرطان کمک کند. مطالعه ای که در سال ۲۰۱۶ در Integrative Cancer Therapy منتشر شد ، نشان داد که مصرف پیاز تازه زرد به کاهش مقاومت به انسولین و افزایش قند خون در بیماران مبتلا به سرطان سینه که تحت شیمی درمانی قرار گرفته اند و باعث مقاومت به انسولین می شود ، کمک می کند.

خواص پیاز
خواص پیاز چیست؟

هضم

فیبر موجود در پیاز باعث هضم خوب غذا می شود و به شما کمک می کند تا منظم باشید. علاوه بر این ، پیاز حاوی نوع خاصی از فیبر محلول به نام الیگوفروکتوز است که باعث رشد خوب باکتری ها در روده شما می شود. یک مطالعه در سال ۲۰۰۵ در معده و کبد بالینی نشان داد که الیگوفروکتوز ممکن است به جلوگیری و درمان انواع اسهال کمک کند. به گفته انجمن ملی پیاز ، مواد شیمیایی گیاهی موجود در پیاز که رادیکال های آزاد را از بین می برد نیز ممکن است خطر ابتلا به زخم معده را در شما کاهش دهد.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “بهترین روش های افزایش میل جنسی در زوجین” را نیز مطالعه بفرمایید.      

تنظیم قند خون خاصیت دیگر مصرف پیاز

کروم موجود در پیاز به تنظیم قند خون کمک می کند. گوگرد موجود در پیاز با افزایش تولید انسولین به کاهش قند خون کمک می کند. یک مطالعه در سال ۲۰۱۰ در مجله Environmental Health Insights نشان داد که این ممکن است به ویژه برای افراد مبتلا به دیابت مفید باشد. افراد مبتلا به دیابت نوع ۱ و نوع ۲ که پیاز قرمز می خوردند ، سطح گلوکز پایین تری را تا چهار ساعت نشان دادند.

یک متاآنالیز در مجله Nutrition در سال ۲۰۱۴ نشان داد که بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ هنگام مصرف پیاز ورقه شده ، آنزیم های کبدی نرمالتر و سطوح قند خون پایین تری را مشاهده کردند.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.