خواص سوهان طلوع پخش چیست؟

از خواص سوهان چه می‌دانید؟ اگر بدانید که سوهان چه ویژگی‌هایی دارد تعجب نمی‌کنید؟ تصور شما این است که سوهان فقط یک سوغاتی است؟ اگر جواب شما خیر است؛ پس این مقاله مخصوص شماست. زیرا با خواندن این مقاله تمامی جزئیات درباره خواص سوهان را خواهید فهمید و این شیرینی لذیذ و سنتی را با وَلَع بیشتری نوش جان خواهید کرد. در ادامه همراه مجله فارسی ها باشید.

خواص سوهان مجموعه‌ای کامل از ویتامین‌ها و مواد معدنی را شامل می‌شود که خوردن آن سبب شادی و نشاط و رفع برخی بیماری‌ها است. به عنوان مثال زعفران آن موجب شادی و تقویت بدن می‌شود.

گلاب و هل درون سوهان شفا بخش پوست و جوانه گندم آن مواد کاملی از املاح معدنی را وارد بدن شما می‌کند. تخم مرغ هم که سرشار از پروتئین بالا و کلسیم است. حال از سوهان دیگر چه فوایدی می‌خواهید؟ سوهان را همانند شکلات صبحانه میتوان برای صبحانه استفاده نمود، که برای خرید شکلات صبحانه و سوهان میتوان از سایت هایی نظیر طلوع پخش، هفت مغز، سوهان خودکار، ترب و… تهیه نمود.

شادی آور بودن سوهان

خرید سوهان اصل

از خواص سوهان شادی آور بودن را می‌توان نام برد که دلیل آن وجود ماده‌ای به نام کروسین و سافرانال است. کروسین با کنترل کردن استرس و سافرانال با بهبود خواب موجب می‌شوند تا دارویی عالی برای افسردگی باشند. ضمن اینکه وجود زعفران در داخل سوهان باعث می‌گردد تا سطح کلسترول بد خون کاهش یابد و در نتیجه، قلب و عروق شما در سلامت کامل باشند.

سوهان بخورید تا کچل نشوید

تعجب نکنید! اگر بگوییم یکی از خواص سوهان تقویت مو و جلوگیری از ریزش آن است، گزافه نگفته‌ایم. وجود مواد معدنی نظیر سلنیوم، منیزیم، زینک، فسفر و ید در سوهان باعث می‌شود تا فولیکول‌های مو تقویت شوند. ضمن اینکه جوانه گندم موجود در سوهان ویتامین‌ها و ریز مغذی‌های مفیدی نظیر ویتامین B و E را به بدن می‌رساند که سبب درخشندگی و سلامت موها می‌شود.

سلامتی استخوان‌ها با مصرف سوهان طلوع پخش

خرید سوهان اصل طلوع پخش

زرده تخم مرغ سرشار از پروتئین و سفیده تخم مرغ مملو از کلسیم است که هر کدام از این مواد برای سلامتی استخوان‌ها ضروری هستند. زمانی که شما سوهان می‌خرید، در واقع کلسیم و پروتئین فراوانی را وارد بدن خود می‌کنید که نتیجه آن پیشگیری از نرمش استخوان و پوکی استخوان در سنین کودکی یا پیری است. ضمن اینکه با تقویت اعصاب سبب بهبود خلق و خو هم می‌شود.

نابود کننده استرس

آیا همیشه استرس دارید؟ ایا همیشه نگران یک موضع یا شخص هستید؟ آیا برای کم کردن استرس قرص خوراکی می‌خورید؟ در اینجا باید خبرخوشحال کننده‌ای به شما بدهیم تا از شَرّ تمامی موارد ذکر شده خلاص شوید. با خرید سوهان شما می توانید از تمامی این موارد خلاص شوید که البته درمان آن توسط هل انجام می شود. هل یک دانه خوشبو و پرخاصیت است که طبع آن گرم و سرشار از پتاسیم است. هل موجود در سوهان سبب نابودی استرس می‌شود.

سلامت قلب و عروق با میل کردن سوهان

پسته و هل موجود در سوهان با پتاسیم بسیار بالایی که دارند سبب سلامتی قلب و عروق شده و از لخته شدن خون و سکته قلبی جلوگیری می کند. همین موضوع نشان می‌دهد که افراد مسن هم می‌توانند با مصرف صحیح و دقیق سوهان از خواص سوهان برخوردار شوند. چون مصرف بی‌رویه سوهان یا دیگر مواد غذایی سبب می‌شود تا بدن آسیب ببیند و دچار مشکلات متعدد گردد.

آنتی اکسیدان بالا در سوهان

جوانه گندم سرشار از فیبر، ویتامین های B و E مملو از آمتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان بسیار بالای جوانه گندم موجب جلوگیری از پیشروی رادیکال های آزاد، در نتیجه پیشگیری از ابتلا به سرطان می‌شود. زمانی که شما چه برای خود و چه برای عزیزانتان سوهان می‌خرید، هدیه ای با ارزش به نام سلامتی خواهید داشت. اما کیفیت سوهان نیز نقش مهمی را در خواص سوهان ایفاء می‌کند که باید از کیفیت سوهان خریداری شده مطمئن شوید.

مواد تشکیل دهنده سوهان چیست؟

خرید سوهان عمده

سوهان از ترکیباتی همچون جوانه گندم، زعفران، گلاب، هل، شکر، زرده تخم مرغ و کره تشکیل می‌شود. این مواد بسیار مقوی و مغذی هستند که البته دارای انواع مختلفی می‌باشند. ترکیبات اصلی همه سوهان‌ها نظیر سوهان گزی، سوهان عسلی، سوهان بادامی و سوهان کره‌ای شبیه سوهان زعفرانی است. تنها تفاوت میان انواع سوهان‌ها وجود مغزیجات همچون مغز گردو، مغز پسته، مغز بادام و … است.

معرفی انواع سوهان

لازم به ذکر است هر ۱۰۰ گرم سوهان حدود ۵۵۰ کالری دارد که نیاز روزانه بدن به کربوهیدرات را تامین می کند. ضمن اینکه تمامی ویتامین‌ها و خواص مورد نیاز را به بدن می‌رساند. در ادامه با انواع سوهان آشنا می شوید.

سوهان عسلی: سوهان عسلی در واقع شبیه پولکی بوده و به جای شکر از عسل استفاده می نمایند. زمانی که سوهان عسلی تولید می‌شود مغزهای بسیاری درون آن می‌ریزند تا هم مفید و هم شیرین باشد.

سوهان گزی: سوهان گزی لوزی شکل است و به جای استفاده از مغز، درون آن با گز پر می‌شود. یکی از ویژگی‌های سوهان گزی این است که هم از خواص سوهان بهره‌مند خواهید شد هم از خواص گز.

سوهان حلوایی: این نوع سوهان برای میانسالان و کودکان پیشنهاد می‌شود که بسیار نرم و لطیف است. این نوع سوهان شبیه حلوا بوده و در عزاداری‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سوهان کنجدی: بر خلاف دیگر سوهان‌ها، مواد اصلی سوهان کنجدی فرق می‌کند. در سوهان کنجدی از ترکیباتی نظیر کنجد، عسل، شکر گلاب، روغن و عسل استفاده می‌شود که هیچ آردی، حتی جوانه گندم در آن وجود ندارد.

سوهان پشمکی: به جرات می‌توان گفت سوهان پشمکی خوشمزه‌ترین نوع سوهان است که هم از خواص پشمک بهره‌مند خواهید شد هم از خواص سوهان.

سوهان فرآوری شده چیست؟

سوهان فرآوری شده همان سوهان با طعم‌های مختلف است که در فروشگاه‌ها و سایت‌های آجیل و خشکبار به فروش می‌رسند. سوهان پشمکی، سوهان کنجدی، سوهان گزی و … تنها بخشی از خانواده سوهان هستند. متخصصین تغذیه توصیه می کنند سوهانی را مصرف کنید که رنگ آن قهوه ای روشن باشد. اگر غیر از این رنگ یا بوی تندی از سوهان به مشام رسید، بدانید که سوهان فاسد شده است. پس در زمان خرید سوهان حتما به تاریخ تولید، تاریخ انقضاء و برند تولید کننده آن دقت کنید.

خوردن سوهان برای چه کسانی ضرر دارد؟

خرید سوهان تازه

همانطور که در بالا ذکر شد مصرف به اندازه سوهان هیچ ضرری ندارد و دارای خواص بیشماری است. اما آن دسته از افرادی که دچار دیابت نوع ۲ هستند یا قند خون بالایی دارند نباید از سوهان مصرف نمایید. مگر به مقدار خیلی اندک که سلامتی آنان را به خطر نیاندازد. یکی دیگر از مواردی که جزء معایب سوهان و شیرینی جات است، خرابی دندان‌ها بوده که باید حتماً پس از مصرف سوهان یا دیگر شیرینی جات نظیر باسلوق، گز و شکلات، بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید.

از کجا سوهان با کیفیت بخریم؟

در یک کلام سایت طلوع پخش https://toloupakhsh.ir/  خرید سوهانطلوع پخش را سرچ کنید، همچنین با کیفیت از شهر قم و کارگاه های معتبر آن کمی زمان‌بر است. اما می‌توان با خرید اینترنتی سوهان از طلوع پخش هم از کیفیت آن مطمئن شد و هم در زمان صرفه جویی کرد.

یکی از بهترین شرکت‌های معتبر در زمینه فروش آجیل و خشکبار، شرکت طلوع پخش است که  پیشتر معرفی شد، این سایت با ارائه تازه ترین محصولات نظیر گز،خرید آجیل، خرید آجیل شب عید، شکلات، قیصی و … توانسته رضایت کاربران را جلب کند. جهت مقایسه قیمت سوهان و دیگر محصولات کافیست با یک کلیک وارد سایت شوید.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی فارسیها هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

5/5 - (2 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.