خشکی بینی نشانه ابتلا به کروناست؟

خشکی بینی نشانه ابتلا به کروناست؟

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”خشکی بینی نشانه ابتلا به کروناست؟” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

گروهی از پژوهشگران دانشگاه بارسلونای اسپانیا به بررسی علایم جدید بالینی کووید ۱۹ پرداختند که نتایج آن در نشریه medRxiv منتشر شد. در این بررسی نشانه‌های بینی که با از دست دادن بویایی و چشایی در کووید ۱۹ در ارتباط است از جمله نشانه‌های هشدار دهنده ابتدایی عفونت مطرح شده است.

نشانه‌های غیرمعمول بینی

به گفته محققان، تقریبا ۷۰ درصد گروه بیمار گفتند که آن ها یک یا بیشتر از یک نشانه‌ بینی داشتند، که شامل یک احساس عجیب در بینی بود که تقریبا ۳۷ درصد بیشتر از گروه کنترل بود.

بیش از ۶۰ درصد در گروه بیمار در مقایسه با ۱۵ درصد گروه کنترل گفتند که خشکی غیر طبیعی بینی را احساس می‌کنند. افزون بر این، بیش از نیمی از گروه بیمار گفتند که آن ها احساس می‌کنند که گویی یک شست‌وشوی شدید بینی انجام شده است.نشانه‌های بینی در گروه بیمار بیشتر در همان دوره‌ تغییر در بویایی و چشایی یا پیش از آغاز مورد دوم روی می‌دهد. میانگین دوره‌ چنین نشانه‌هایی به طور متوسط ۱۲ روز، در مقابل پنج روز در گروه کنترل بود. در کل تقریبا ۸۵ درصد و ۸۰ درصد بیماران به ترتیب دارای مشکلاتی از قبیل از دست دادن بویایی و چشایی بودند که با دیگر گزارش‌ها در این زمینه سازگاری دارد.

اهمیت شناسایی زودهنگام علایم

اهمیت این یافته‌ها این نیست که آن ها تهدید کننده‌ زندگی هستند یا در ابتلا به بیماری کمک می‌کنند، بلکه یافته‌ها نشان داد که این نشانه‌ها :

۱- مجزا از اختلال در بویایی یا چشایی هستند.

۲- در آغاز دوره‌ بیماری بروز می‌کنند.

۳- ورود ویروس به بافت پوششی تنفسی بینی، به ویژه سلول‌های گابلت، ممکن است سبب ایجاد اختلال ناگهانی در سد مخاط شود، که به نوبه‌ خود سبب خشک شدن بافت پوششی می‌شود.

این مسئله همچنین با کاهش تعداد مولکول‌های بو دهنده که می‌توانند به گیرنده‌های آن ها بچسبند، در نبود لایه مخاطی چسبنده، حساسیت بویایی را کاهش می‌دهند.

این موضوع می‌تواند هم احساس ناهنجار بینی و هم از دست دادن بویایی را در بر داشته باشد.

البته، عفونت ویروسی همچنین می‌تواند سبب آسیب مستقیم به بافت پوششی تنفسی شود

که می‌تواند موضوعی برای پژوهش‌های بیشتر باشد و دقیقا زمانی را که احساس غیرطبیعی بینی، مانند خشکی بیش از حد، جای خود را به نشانه‌های دیگر کووید ۱۹ که بیشتر شناخته شدند بدهد، مشخص کند.

منبع،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.