سریعترین راه لاغری شکم و پهلو چیست؟

اگر فکر می‌کنید چربی شکم سرسخت‌ترین قسمت برای آب شدن است و حتی با رژیم‌های غذایی سخت و ورزش هم لاغر نمیشوید این مقاله را تا انتها بخوانید. سریعترین راه لاغری شکم و پهلو چیست؟ چربی شکم را می توان به عنوان چربی زیر جلدی (لایه زیر پوست) و چربی احشایی (در اطراف عضلات و اطراف اندام های شکمی) طبقه بندی کرد.

داشتن چربی احشایی به عنوان یک خطر برای سلامتی در نظر گرفته می شود زیرا شما را مستعد ابتلا به دیابت نوع ۲، بیماری های قلبی عروقی و سایر اختلالات تهدید کننده زندگی می کند. با این حال، هر دو نوع چربی می‌توانند از دور کمر باریک‌تر جلوگیری کنند و این به این دلیل است که چربی شکم، به‌ویژه چربی پایین شکم، در برابر فرآیند چربی سوزی بسیار مقاوم است. با این حال، هنوز از رویای دور کمر باریک‌ دست نکشید، زیرا هنوز راه‌های شگفت‌انگیزی برای کاهش چربی شکم وجود دارد و در این مقاله در مورد آنها بخوانید:

سریعترین راه لاغری شکم و پهلو

۱- از یک رژیم غذایی خوب برای کاهش وزن پیروی کنید:

این یک واقعیت است که نمی توان به راحتی چربی شکم را کاهش داد. از قانون ۸۰/۲۰ پیروی کنید که ۸۰٪ اهمیت در رژیم غذایی و ۲۰٪ در ورزش دارد. کاهش وزن تنها با حفظ کمبود کالری تحقق می یابد – دریافت کالری کمتر از مقداری که می توانید بسوزانید. ناگفته نماند که اگر کمبودی وجود نداشته باشد، چربی سوزی به خصوص چربی شکم اتفاق نمی افتد. همچنین، انجام ورزش به افزایش متابولیسم، رشد ماهیچه‌ها و تقویت کل بدن کمک می‌کند، که تنها با رژیم غذایی اتفاق نمی‌افتد.

۲- اجتناب از شکر تصفیه شده:

قند اضافی باعث ایجاد اثرات نامطلوب زیادی در بدن می شود و می تواند باعث تغییرات هورمونی، مقاومت به انسولین شود که ذخیره چربی در اطراف ناحیه شکم را تشویق می کند. اگر مقدار زیادی قند در خون شما وجود داشته باشد، انسولین و سایر هورمون‌ها این مولکول‌های قند را به گلیکوژن یا چربی، عمدتاً در اطراف ناحیه شکم، تبدیل می‌کنند. پس از ۱۵ روز بدون شکر، همراه با ورزش منظم و رژیم غذایی، کمر باریک برای شما آماده می شود.

۳-برای لاغری سریع شکم و پهلو به طور کامل از مصرف ترانسفورم اجتناب کنید:

ترانس چربی برای افرادی که رژیم دارند کاملاً بدون چربی است، زیرا مطالعات نشان داده است که چربی ترانس در واقع می تواند چربی را از سایر نواحی بدن به ناحیه شکم منتقل کند! ترانسفات به طور مصنوعی از روغن های گیاهی با فرآیندی به نام هیدروژناسیون ساخته می شود که در آن مولکول های هیدروژن به روغن اضافه می شود. این کار برای افزایش ماندگاری روغن، جامد شدن روغن و اشتها آورتر و مناسب سرخ کردن آن انجام می شود.

همچنین، ترانسفات روشی ارزان برای افزودن طعم به روغن است، اما این فرآیند به دلیل داشتن نسبت بالای LDL (کلسترول بد) که می تواند بدن را خراب کند و فرد را در معرض خطر ابتلا قرار دهد، برای بدن انسان بسیار مضر است. بیماری های مرضی مانند دیابت نوع ۲، سکته مغزی و بیماری قلبی. غذای ترانسفات معمولاً در غذاهای سرخ شده، اقلام پخته شده بسته بندی شده، حتی مارگارین یافت می شود. یکی از دلایلی که باعث کاهش وزن شما حتی با ورزش نمی شود، چربی ترانس است.

 

سریعترین راه لاغری شکم و پهلو چیست؟

 

۴- مصرف غذای غنی از پروتئین را افزایش دهید:

پروتئین با افزایش متابولیسم، کاهش اشتها، افزایش اثر ترموژنیک، کل روند کاهش وزن را تسریع می کند و همه اینها منجر به سوزاندن چربی از سراسر بدن، از جمله ناحیه شکم می شود.

۵- تقویت عضلات مرکزی باعث لاغری سریع شکم و پهلو:

اسکوات، دراز و نشست، پلانک برخی از رایج ترین تمریناتی هستند که هسته مرکزی را تقویت کرده و عضلات شکم را تقویت می کنند و به ناحیه مرکزی بدن شما مشخص می شود. کرانچ ، ضربات فلاتر، کرانچ قورباغه، ضربه زدن از زانو به آرنج، کرانچ با طناب بالا رفتن، پل‌ زدن. همه این ورزش ها به لاغرشدنتان کمک میکنند.

آب هویج و لیمو برای کاهش وزن عالی است

۶- حرکت پلانک را انجام دهید:

هیچ روتین شکمی برای صاف کردن شکم بدون پلانک کامل نمی شود. این تمرین نسبتاً آسان می تواند باعث تقویت عضلات شکم، تقویت عضلات شکم و سوزاندن چربی های شکم شود. برای انجام یک پلانک کناری، به پهلو دراز بکشید و آرنج از بالاتنه حمایت کند. حالا باسن خود را از روی زمین بلند کرده و حدود ۳۰ ثانیه در این حالت بمانید. ستون فقرات خود را در تمام مدت در یک خط مستقیم نگه دارید. تمرین را برای سه ست ۳۰ ثانیه ای در هر طرف تکرار کنید..

۷-ناوکاسانا را تمرین کنید:

حرکات یوگا مانند ناوکاسانا عضلات شکم را هدف قرار می دهد، متابولیسم را افزایش می دهد و فرآیند چربی سوزی سریع را در پهلو و شکم تقویت می کند.

۸- به اسیدهای چرب امگا ۳ بله بگویید:

اسیدهای چرب امگا ۳ گروهی از اسیدهای چرب غیراشباع چندگانه هستند که برای عملکرد طبیعی و روان عملکردهای بدن و بهبود متابولیسم ضروری هستند. مواد غذایی غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ همچنین باعث چربی سوزی به خصوص چربی شکم می شود. همچنین به کاهش تولید هورمون استرس «کورتیزول» که به شدت با ذخیره‌سازی چربی مرتبط است، کمک می‌کند.

 

سریعترین راه لاغری شکم و پهلو چیست؟

 

۸- کاهش استرس:

در اینجا یک مطالعه جالب وجود دارد، استرس مزمن در واقع می تواند چربی شکم را در زنانی که به طور کلی لاغر هستند افزایش دهد. کورتیزول اضافی (هورمون استرس) می تواند باعث ذخیره چربی در اطراف ناحیه شکم شود. هورمون استرس، کورتیزول، به شدت بر توزیع چربی تأثیر می گذارد و باعث می شود که اکثریت آن در ناحیه میانی ذخیره شود. برای کاهش وزن موفق با این تکنیک ها استرس را کاهش دهید.

۹-برای لاغری سریع شکم و پهلو کاهش پرهیز از کالری مایع را در نظر بگیرید:

 میوه ها سالم هستند در حالی که آب میوه ها سرشار از قند هستند و محتوای فیبر خود را از دست می دهند. علاوه بر این، پیگیری کالری‌ها وقتی به شکل آب‌میوه و نوشیدنی هستند، آسان نیست. در واقع، کالری های مایع به راحتی هضم می شوند و به زودی، شما هوس غذای بیشتری خواهید کرد و به این ترتیب، کالری بیشتری به رژیم غذایی اضافه خواهید کرد. همیشه میوه خود را به صورت خام و تازه بخورید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.