خانمها ، در این روزها امکان باردار شدن بیشتر است

هنگام تلاش برای باردار شدن، دانستن زمان تخمک گذاری و زمان باروری فرد می تواند مفید باشد. دانستن روزهایی که امکان بارداری بیشتر است هم میتواند به خانمهایی که قصد بارداری دارند کمک کند و هم میتواند به خانمهایی که از بارداری اجتناب میکنند کمک کند تا طبق برنامه ریزی خود پیش بروند.با خواندن این مقاله پزشکی مختصر و مفید ، با روزهای طلایی برای باردار شدن آشنا میشوید.

زنان در طی یک یا دو روز پس از تخمک گذاری، زمانی که تخمدان ها یک تخمک آزاد می کنند، بیشترین باروری را دارند. اما ممکن است در روزهای منتهی به تخمک گذاری باردار شوید، زیرا اسپرم می تواند چندین روز در بدن زن زنده بماند. روزهایی که در چرخه قاعدگی کمترین احتمال باردار شدن را دارد به عنوان “دوره ایمن” شناخته می شود.

چه روزهایی امکان بارداری بیشتر است؟

چه روزهایی امکان بارداری بیشتر است؟

چرخه قاعدگی

چرخه قاعدگی افراد به طور متوسط ​​بین ۲۸ تا ۳۲ روز است. برخی از افراد چرخه های کوتاه تری دارند، در حالی که برخی دیگر چرخه های بسیار طولانی تری دارند.اولین روز قاعدگی یک فرد اولین روز سیکل قاعدگی در نظر گرفته می شود. دوره آنها معمولاً ۳ تا ۷ روز طول می کشد.تغییرات در چرخه قاعدگی معمولاً در فاز فولیکولی که قبل از تخمک گذاری اتفاق می افتد رخ می دهد.

فاز لوتئال که از تخمک گذاری تا پریود بعدی رخ می دهد، معمولاً ۱۴ روز طول می کشد.

تخمک گذاری و لقاح

تخمک گذاری زمانی اتفاق می افتد که یکی از تخمدان ها تخمک آزاد می کند. پس از رهاسازی، تخمک به سمت لوله فالوپ حرکت می‌کند، جایی که به رحم می‌رود که حدود ۲۴ ساعت طول می‌کشد.اگر اسپرم به لوله فالوپ برود و تخمک را بارور کند، بارداری اتفاق می‌افتد. اگر اسپرم تخمک را بارور نکند، تخمک به سمت رحم حرکت می کند و تجزیه می شود و آماده خروج از بدن در دوره قاعدگی بعدی است.

محاسبه تخمک گذاری

با توجه به گفته متخصصان زنان و زایمان، تخمک گذاری حدود ۱۴ روز قبل از اینکه فرد انتظار داشته باشد دوره بعدی خود را داشته باشد، در صورتی که سیکل ماهانه آنها ۲۸ روز باشد، اتفاق می افتد.اکثر افراد بین روزهای ۱۱ تا ۲۱ سیکل خود تخمک گذاری می کنند. اولین روز آخرین قاعدگی آنها (LMP) روز اول چرخه است. تخمک گذاری همیشه در یک روز هر ماه اتفاق نمی افتد و می تواند یک روز یا بیشتر در هر طرف تاریخ مورد انتظار تغییر کند.

پزشکان بخشی از چرخه حول تخمک گذاری را پنجره باروری می نامند زیرا احتمال بارداری در این زمان بالاتر است. به عنوان مثال، اگر تخمک گذاری در روز ۱۴ اتفاق بیفتد، فرد می تواند در آن روز یا در ۲۴ ساعت بعد باردار شود.

با این حال، پنجره باروری آنها چند روز قبل از تخمک گذاری شروع می شود زیرا اسپرم می تواند تا ۵ روز در بدن زن زنده بماند. بنابراین، حتی اگر فردی در روز ۱۴ یا ۱۵ رابطه جنسی نداشته باشد، اگر در روزهای ۹ تا ۱۳ بدون استفاده از روش های پیشگیری از بارداری رابطه جنسی داشته باشد، باز هم امکان بارداری وجود دارد.

بر اساس تحقیقات انجام شده توسط منبع معتبر در سال ۲۰۱۸، احتمال بارداری از روز ۸ بعد از قائدگی افزایش می یابد و در روز ۱۳ به حداکثر خود می رسد و در روز ۳۰ به صفر کاهش می یابد.با این حال، ذکر این نکته ضروری است که این یافته ها فقط باید به عنوان یک راهنما عمل کنند. هر فرد و هر چرخه ای متفاوت است.

ترسیم چرخه ماهانه و توجه به نشانه های تخمک گذاری برای کمک به تعیین دقیق روز تخمک گذاری در هر ماه می تواند برای فرد مفید باشد.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “راههای طبیعی برای بهبود میل جنسی در زنان” را نیز مطالعه بفرمایید.      

علائم تخمک گذاری

ردیابی علائم تخمک گذاری می تواند به فرد کمک کند تا روز دقیق تخمک گذاری خود را در هر ماه تعیین کند.

علائم عبارتند از:

گرفتگی خفیف در قسمت پایین شکم
ترشحات واژن مرطوب تر، شفاف تر و لغزنده تر شبیه سفیده تخم مرغ
افزایش جزئی در دمای پایه بدن
میل جنسی بالاتر
برخی از این علائم، مانند دمای پایه بدن، پس از تخمک گذاری همچنان تغییر خواهند کرد. به همین دلیل، فرد نباید از دما برای پیش بینی پنجره باروری استفاده کند.

باید در نظر داشته باشید که چندین متغیر وجود دارد و زمان تخمک گذاری می تواند ماه به ماه تغییر کند.

چه روزهایی امکان بارداری بیشتره؟

جدول زیر، بر اساس تحقیقات سال ۲۰۱۵، یک سیکل معمولی قاعدگی و میزان باروری یک فرد در هر مرحله را خلاصه می کند:

۱-۷ روز بعد از قاعدگی کمترین امکان باروری
۸-۹ بعد از قاعدگی امکان باردار شدن وجود دارد
۱۰ تا ۱۴ روز در حوالی تخمک گذاری بیشترین باروری است
۱۵-۱۶ بعد از تخمک گذاری امکان باردار شدن وجود دارد
۱۷-۲۸ ضخیم شدن دیواره رحم کمتر بارور – بعید است باردار شود

برای بدست آوردن امکان بارداری در روزهای مختلف بر اساس روز تخمک گذاری، فرد می تواند اولین روز آخرین قاعدگی خود را در یک ماشین حساب بارداری ردیابی کند.

5/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.