تهیه چند کود طبیعی و خانگی برای باغچه و باغ شما

شما مجبور نیستید کود های گران قیمت بخرید! باغ شما با این کود های خانگی ساخته شده از اقلام انباری و آشپزخانه شما رونق خواهد گرفت! باغبانی ارگانیک مانند همیشه محبوب است و روش هایی که ما استفاده می کنیم نقش مهمی در سلامت ما و سلامت سیاره ما ایفا می کند.بسیاری از کودهای طبیعی باغچه وجود دارد که می توانید آنها را درست در باغ خود یا با خاک گلدان استفاده کنید. در اینجا کود های طبیعی که خودتان میتوانید برای باغچه تان درست کنید را آورده ایم.

بهترین کود های خانگی و طبیعی

بریده های چمن

بریده های چمن سرشار از نیتروژن هستند. اگر چمن ارگانیک دارید، مطمئن شوید که بریده های چمن خود را برای استفاده در باغچه های خود جمع آوری کنید. نیم اینچ تا یک اینچ از بریده های علف، مانع بسیار خوبی برای مسدود کردن علف های هرز ایجاد می کند و همچنین سرشار از نیتروژن است که یک ماده مغذی ضروری برای اکثر گیاهان است.

کود خانگی

 علف های هرز

علف های هرز سرشار از نیتروژن هستند و این علف های هرز کود بسیار خوبی ایجاد می کنند.
درست مانند بریده‌های چمن، بسیاری از علف‌های هرزی که در باغ‌های خود پیدا می‌کنید دارای نیتروژن بسیار بالایی هستند و کود بسیار خوبی را ایجاد می‌کنند. مشکل این است که وقتی علف‌های هرز را بیرون کشیدید، مطمئناً نمی‌خواهید آن‌ها را دوباره در باغ بگذارید زیرا هر دانه‌ای جوانه می‌زند و علف‌های هرز جدید می‌سازد. راه حل؟ چای علف هرز درست کنید برای انجام این کار، یک سطل پنج گالنی را با علف های هرز پر کنید. سپس سطل را با آب پر کنید و بگذارید علف های هرز یک یا دو هفته خیس بخورند. هنگامی که آب خوب و قهوه ای شد (مانند چای)، این چای غنی از مواد مغذی علف هرز را در باغچه های خود بریزید.

کود طبیعی و خانگی با استفاده از زباله های آشپزخانه

برای ساختن کمپوست خود، زباله های آشپزخانه و باغ خود را به کار بیندازید. کمپوست مواد مغذی را به آرامی آزاد می کند، به این معنی که یک باغ خوب کمپوست شده می تواند یک یا دو سال بدون نیاز به استفاده مجدد از کود باشد. کمپوست همچنین به خاک کمک می کند رطوبت را حفظ کند، که برای رشد  سبزیجات در تابستان های گرم و خشک ضروری است.

کود گاو

کود از منابع مختلفی – گاو، اسب، مرغ و … به دست می آید. هر نوع کود حاوی نیتروژن و سایر مواد مغذی است، اما باید با دقت از آن استفاده کنید. کود خام بسیار اسیدی است و ممکن است در واقع مواد مغذی بیشتری نسبت به نیاز گیاهان شما داشته باشد، بنابراین مصرف بیش از حد آن می تواند گیاهان شما را بسوزاند. بهتر است از کود کمپوست شده استفاده کنید. از آنجایی که مواد مغذی کمتری دارد و اسیدی است، می توانید از مقدار بیشتری از آن برای بهبود حفظ آب در خاک خود استفاده کنید بدون اینکه گیاهان خود را به خطر بیندازید. لازم نیست مدت زیادی صبر کنید – کود دامی به سرعت به یک اصلاح کننده خاک بدون بو تبدیل می شود.

پیشنهاد می کنیم مقالهچرا باغبانی برای روحیه شما خوب است؟” را نیز مطالعه بفرمایید.

برگ درخت

به جای جمع کردن برگ‌های پاییزی و گذاشتن آن‌ها در حاشیه،آن‌ها را برای باغ‌های خود جمع کنید. برگ‌ها سرشار از مواد معدنی هستند، کرم‌های خاکی را جذب می‌کنند، رطوبت را حفظ می‌کنند و به سبک‌تر شدن خاک‌های سنگین کمک می‌کنند. می توانید از برگ ها به دو صورت استفاده کنید: یا آنها را در خاک خود قرار دهید (یا برگ های خرد شده را در خاک گلدان مخلوط کنید).

تفاله های قهوه

تفاله قهوه کاربردهای زیادی دارد، اما یکی از بهترین آنها کود باغی است. بسیاری از گیاهان مانند زغال اخته، گل رز و گوجه فرنگی در خاک اسیدی به بهترین وجه رشد می کنند. تفاله قهوه خود را بازیافت کنید تا به اسیدی شدن خاک کمک کنید. چند راه برای انجام این کار وجود دارد – می‌توانید با پاشیدنتفاله قهوه روی سطح خاک، به باغچه خود کود طبیعی اضافه کنید، یا می‌توانید «قهوه» درست کنید تا روی باغچه‌هایتان بریزید. حداکثر شش فنجان تفاله قهوه استفاده شده را تا یک هفته خیس کنید تا قهوه باغچه درست کنید، سپس از آن برای آبیاری گیاهان اسید دوست خود استفاده کنید.

تهیه کود خانگی با پوست تخم مرغ

پوسته تخم مرغ ۹۳% کربنات کلسیم است و به کاهش اسیدیته خاک در باغ شما کمک می کند.
اگر تا به حال از آهک در باغ خود استفاده کرده اید، می دانید که فواید زیادی دارد – عمدتاً به کاهش اسیدیته خاک برای گیاهانی که اسید را دوست ندارند کمک می کند و کلسیم زیادی برای گیاهان فراهم می کند. یک ماده مغذی ضروری است. آهک به خودی خود یک کود کاملا طبیعی است که می توانید آن را از گلفروشی ها و یا فروشگاه محصولات باغداری خریداری کنید، اما اگر ترجیح می دهید مقداری پول پس انداز کنید، راه ارزان تری برای به دست آوردن مزایای مشابه وجود دارد. به سادگی پوسته های تخم مرغ را ذخیره کنید و آنها را خرد کنید تا در باغ خود استفاده کنید. معلوم شده است که پوسته تخم مرغ ۹۳ درصد کربنات کلسیم است که نام علمی آهک است.

پوست موز

کود خانگی و طبیعی

گل رز عاشق پتاسیم موجود در پوست موز است.

ما موز را به خاطر پتاسیم آن می خوریم و گل رز نیز عاشق پتاسیم است. به سادگی پوست ها را در سوراخی در کنار بوته رز دفن کنید تا بتوانند به طور طبیعی کمپوست شوند. همانطور که گل رز رشد می کند، پوست موز را در لایه بالایی خاک دفن کنید. این کارها پتاسیم بسیار مورد نیاز را برای رشد مناسب گیاه فراهم می کند.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.