بهترین روش های تمیز کردن کاشی آشپزخانه

آشپزی باعث آشفتگی زیادی در فضای آشپزخانه از جمله دیوارها در طول زمان می شود و در نهایت کاشی آشپزخانه چرب میشود . با این حال ، آشپزخانه قلب هر خانه ای است. این یک فضایی است که بیشتر از هر اتاق دیگری استفاده می شود. به همین دلیل ، لازم است اطمینان حاصل شود که تمیز و قابل ارائه است حتی با وجود این که این همه کثیفی که ناشی از پخت و پز ایجاد میشود. امروز بهترین روش ها برای تمیز کردن کاشی و سرامیک آشپزخانه را آورده ایم.

نحوه تمیز کردن کاشی آشپزخانه

۱-با استفاده از سرکه سفید تمیز کنید

سرکه علاوه بر طعم دادن به غذاها ، یکی از قوی ترین ضدعفونی کننده هایی است که می توانیم در طبیعت پیدا کنیم.
به همین دلیل است که بسیاری از افراد از آن به جای سفید کننده برای تمیز کردن کف سرامیک استفاده می کنند.
بهتر است مخلوطی از آب و سرکه ، ترجیحاً سفید تهیه کنید و با یک دستمال یا پارچه نخی آن را روی کاشی های کف بمالید.
برای اینکه بوی قوی سرکه باقی نماند ، می توانید پس از تمیز کردن کف و باز کردن پنجره ها ، کمی خوشبو کننده هوا به اتاق اضافه کنید.
یکی دیگر از رایج ترین موارد استفاده از سرکه ، حذف آهک از حمام و شیرهایی است که همیشه بعد از استفاده روزانه ما ظاهر می شود.

برای یک محلول تمیز کننده بسیار عالی و طبیعی برای کاشی آشپزخانه خود ، می توانید از سرکه سفید استفاده کنید. این قابلیت را دارد که چربی را از روی کاشی ها تمیز کند ، دیوارها را ضد عفونی کند و همچنین اطمینان حاصل کند که کاشی شما بویی تولید نمی کند. یکی دیگر از مزایای بزرگ سرکه سفید ، هنگامی که به عنوان یک پاک کننده طبیعی استفاده می شود ، این است که می تواند به عنوان عامل مبارزه با لکه های دودی استفاده شود. وقتی سرکه سفید به طور مستقیم روی دیوارها استفاده می شود ، برای تمیز کردن لکه های دود و چربی بسیار موثر است. از طرف دیگر ، می توانید از محلول آب و سرکه استفاده کنید که می توان برای نظافت منظم کاشی های آشپزخانه از آن استفاده کنید.

تمیز کردن کاشی
تمیز کردن کاشی

۲- استفاده از جوش شیرین

مخلوط آب و بی کربنات برای کاشی های آشپزخانه بسیار موثر است ، زیرا قدرت چربی زدایی بالایی دارند.
می توانید از اسفنج نرم استفاده کنید تا هنگام مالش به سرامیک آسیب نرسانید.
علاوه بر این ، بی کربنات همیشه به حفظ سفیدی کاشی ها به طور طبیعی کمک می کند.
برای تمیز کردن با آمونیاک همیشه باید اقدامات احتیاطی بیشتری را انجام دهید زیرا این محصول بسیار خورنده است و باعث سوزش می شود.
هرگز آمونیاک را بدون محافظت روی دستان خود قرار ندهید و از نزدیک شدن چشم یا بینی به مخلوط حاوی این محصول جلوگیری کنید.
در خانه هایی با بچه های خانگی همیشه توصیه می شود از محصولات طبیعی استفاده کنید یا فاقد هر گونه ماده سمی باشند.

یکی دیگر از راههای عالی و موثر برای پاک کردن لکه های چربی و روغن از کاشی های دیوار آشپزخانه ، جوش شیرین است. برای انجام این کار ، فقط باید مقدار مشخصی از این محصول را روی یک اسکرابر ملایم مانند اسفنج بپاشید و سپس کاشی های چرب دیوار آشپزخانه را به سمت پایین پاک کنید. هنگام انجام این کار اطمینان حاصل کنید که ملایم انجام دهید. پس از اتمام فرآیند مالش که باید به آرامی انجام شود ، از یک تکه پارچه خشک تمیز برای پاک کردن آن استفاده کنید. تمیز کردن پارچه تمیز با هدف از بین بردن بقایای جوش شیرین از دیوارها انجام می شود. پارچه را بعد از هر بار شستشو بشویید تا به یک دیوار تمیز و درخشان برسید.

پیشنهاد می کنیم مقاله “تمیز کردن و برق انداختن اجاق گاز با این روشها” را نیز مطالعه بفرمایید.

۳- با روغن نباتی تمیز کنید

روغن نباتی جایگزین دیگری است که به شما امکان می دهد کاشی های دیوار آشپزخانه خود را به طور طبیعی تمیز کنید. هر شخصی که از آشپزخانه خود برای پخت و پز استفاده می کند ، باید مقداری روغن نباتی داشته باشد که برای پخت و پز استفاده کند. بنابراین ، این یک راه حل تمیز کننده دیگر است که در آن محصول را درست در آشپزخانه خود دارید. با این حال ، اکثر مردم نمی دانند که روغن نباتی در از بین بردن لکه های چربی و روغن موثر است. این روش اغلب به عنوان مبارزه با روغن با روغن نامیده می شود. مقداری روغن نباتی روی یک حوله کاغذی بریزید و از آن برای مالیدن دیوارهای چرب استفاده کنید. این به شما کمک می کند لکه های چربی و روغن را به طور موثر تمیز کنید.

۴- از نمک استفاده کنید

نمک عنصری است که در هر آشپزخانه ای مورد استفاده قرار میگیرد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را روی لکه های چربی و روغن بپاشید. نمک لکه های چربی را خیس می کند. سپس محلول را با سرکه یا محلول بوراکس اسپری کنید و سپس با یک پارچه یا اسفنج مرطوب آن قسمت را پاک کنید.

۵- از Borax استفاده کنید

بوراکس یکی دیگر از روش های عالی برای پاک کردن لکه های چربی و روغن از کاشی های آشپزخانه است. برای انجام این کار ، آب لیمو و خمیر بوراکس تهیه کنید و سپس آن را روی ناحیه لکه دار دیوار بمالید. اجازه دهید خمیر مدتی روی دیوار بماند و سپس با استفاده از یک پارچه یا اسفنج آن را به آرامی از دیوار خود پاک کنید.

تمیز کردن کاشی
روشهای تمیز کردن کاشی

۶- از پارچه های پنبه ای یا مسواک استفاده کنید

اگرچه تمیز کردن کف سرامیکی بسیار آسان تر است. گاهی اوقات توصیه می شود به شیوه های سنتی تمیز کردن کفها بازگردید.
با یک پارچه نخی می توانید به قسمتهای مختلف کاشی بهتر دسترسی پیدا کرده و سطحی ترین نقاط را از بین ببرید.
اطمینان حاصل کنید که پارچه های پنبه ای که استفاده می کنید همیشه در شرایط عالی هستند و هر چند وقت یکبار آنها را عوض کنید.
برای کاشی های حمام و آشپزخانه می توانید از مسواک قدیمی استفاده کنید که تصمیم گرفته اید دیگر از آن استفاده نکنید.
مهم است که برس را در محلول آب گرم و سفید کننده خیس کنید ، بنابراین برای محافظت از دستان خود از دستکش استفاده کنید.
سفیدکننده به شما امکان می دهد خاک تجمع یافته در خاک را به طور موثر ضدعفونی کرده و از بین ببرید.

با استفاده از این روش طبیعی ، می توانید کاشی های آشپزخانه خود را به طور موثر تمیز کرده و اطمینان حاصل کنید که با یک دیوار آشپزخانه تمیز و درخشان رو به رو هستید. خوبی این روش ها این است که آنچه نیاز است به راحتی در دسترس است.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.