تبدیل علم به عمل با ۷ نکته طلایی

دانش یک چیز است ، اما عملی ساختن آن چیز دیگری است.دانستن آنچه “به نفع خود ماست” قسمت ساده ای است. اگر به طور منظم ورزش کنید و رژیم غذایی متعادل داشته باشید ، سلامت بیشتری خواهید داشت. این دانش است ، اما کاربرد چندانی ندارد مگر اینکه با خرد ، تعهد ، ارزش شخصی ، عمل و پاسخگویی همراه شود.برای تبدیل علم به عمل نکته های زیر را با دقت بخوانید حتما کمکتان خواهد کرد.

آنها می گویند “دانش قدرت است” ، اما تنها با به کار انداختن دانش می توانید این پتانسیل را مهار کنید. بهترین مکان برای شروع، کار با خودتان است. تنها راه تحقق توانایی های بالقوه شما استفاده از آنچه در مورد خود می دانید است.

تبدیل علم به عمل با ۷ نکته طلایی

۱- تفکر خود را بررسی کنید

دانش ابزاری مفید است ، اما اینکه چگونه به طور موثر عمل شود ، به نحوه کاربرد آن بستگی دارد. اگر بخواهید دانش شما را به کمکتان بیاید ، باید تفکیک و زمینه سازی کنید.

همانطور که اطلاعات به منظور کسب اطلاعات دارای ارزش محدودی هستند ، دانش به تنهایی نیز می تواند با محدود کردن شهود و عقل سلیم شما را عقب نگه دارد. مانند باورهایی که چنددن دهه در ذهن شما شکل گرفته است اما هیچگاه از نظر منطقی به آنها نگاه نکرده اید.

 منیت انسانها از تغییر وحشت دارد – حتی تغییر به سمت بهتر شدن – زیرا ذهن نمیخواهد به خود خستگی دهد و تغییر کند میخواهد همان اوضاع را بریا همیشه حفظ کند حتی اگر اوضاع خوبی نباشد و این یعنی دانش بدون عمل چون شما در بسیاری از کتابها خوانده اید که باید افکار ها و رفتارهای منفی را تغییر داد.

تبدیل علم به عمل

۲-تبدیل علم به عمل : برای خود ارزش قائل شوید

قلبتان دروغ نمیگوید و شما می دانید چه چیزی برای خودتان بهتر است. اما چقدر برای خود ارزش قائلید؟ میزان سازگاری عملکردهای شما با آنچه می دانید برای شما خوب است ، چه قدر است؟

چه با کار و چه در سبک زندگی تعادل نداشته باشید ، این قطب نمای ارزشمند شما است که شما را به مسیر درست خود باز می گرداند – اما فقط در صورت آزاد کردن آن.

خیلی اوقات ، احساس منفی قدیمی مانع از مراقبت از خود و سرمایه گذاری در رفاه خودتان می شود. اگر به اندازه کافی برای خود ارزش قائل باشید ، می توانید از این باورها رها شوید ، انتخاب های بهتری داشته باشید و بیشتر بر اساس دانش و نه افسانه رفتار و عمل کنید.

۳- همیشه از یک مشاور خوب کمک بگیرید

نقش مشاور این نیست که شما احساس بهتری داشته باشید. او به شما کمک می کند تا بهتر ببینید بیشتر موفقیت ها در طول جلسه مربیگری نتیجه این است که مشورت گیرنده می تواند تفکر خود را نسبت به آنچه که هست و از نظر او کاملاً منطقی و درست است را بررسی کند و عیب هایش را ببیند. افکار مثبت و راه حل های بالقوه معمولاً کنار گذاشته می شوند زیرا فرضیات بدون چالش شما مسیر شما را به راهی بهتر مسدود می کند.

برای ذهن و روح ساده تر است که همان فرضیات قدیمی را ببیند و همانگونه رفتار کند اما اگر این باور درست نباشد یا حداقل دیگر صحت نداشته باشد ، چه باید کرد؟ اگر روش دیگری برای بررسی این مسئله وجود داشته باشد چه؟ شما باید این چرخه مزمن را که مانع انجام بهترین کار برای شما می شود ، بشکنید. اما تلاش برای دیدن الگوی موجود از منظر جدید می تواند مانند تلاش برای قلقلک دادن به خود باشد.

وظیفه مربی تحول گرا این است : مختل کردن عملکردهای منفی بازتاب تفکر شما ، کمک به شما برای شکستن چرخه ای است که شما را از انجام آنچه برای شما بهتر است باز می دارد و دانش خود را عملی می کند.

“من نمی توانم در این مورد کاری انجام دهم.”

“چرا که نه؟”

“خوب ، چون …”

“آیا این درست است؟”

“البته ، همینطور است.”

“بر اساس چه چیزی؟”

مکث

مکث ، شکافی از نور است که ممکن است دریچه ای برای دستیابی به موفقیت باشد. این بدان معناست که یقین مورد سال قرار می گیرد و یک دیدگاه جدید به یک احتمال تبدیل می شود. فقط از طریق اختلال می توان الگوهای فکری قدیمی را شکست. بلوک محو می شود و در باز می شود.

“بله چرا که نه؟ در عوض حداقل می توانم این را امتحان کنم. نمی تواند از الان بدتر باشد. چه چیزی برای از دست دادن دارم؟ “

به این ترتیب است که می توانید فلج و تعلل را به هدف تبدیل کنید ، با توانمند سازی خود ، تعهد ، و تبدیل دانش به یک عمل مثبت ، به جلو حرکت کنید. در عرض چند هفته ، کار با یک مربی به عنوان شریک تفکر می تواند تغییرات عظیم و تغییرات لرزه ای را در زندگی شما تسهیل کند.

“مشکلات فقط در سطحی که در آن آشکار می شوند قابل حل است.” – جان ویتمور ، مربیگری برای عملکرد.

“اگر می خواهید تغییرات جزئی در زندگی خود ایجاد کنید ، روی رفتار خود کار کنید. اگر پیشرفت های چشمگیر و کوانتومی می خواهید ، بر روی الگوهای خود کار کنید. “- استفان آر. کووی

تبدیل علم به عمل

۴- تبدیل علم به عمل : به تعویق انداختن را متوقف کنید

به تأخیر انداختن می تواند از تحریک خفیف تا فلج کننده ویرانگر متفاوت باشد. موتوری که باعث به تعویق انداختن می شود ترس از چیزهای ناشناخته است: “اگر من این گزینه را انتخاب کنم ، اگر ..؟”

 تأخیر در تصمیم گیری بر اساس ناتوانی در پیش بینی یا کنترل آینده به همان اندازه غیر منطقی است. اما پس از آن ، انسان ها منطقی نیستند.

سپس ، ترس از پشیمانی وجود دارد: “اگر این کار را اشتباه انجام دهم ، احساس وحشتناکی خواهم کرد. من خودم را سرزنش خواهم کرد. “

این اساساً مبتنی بر تجربه است و به چرخه معیوبی از احساسات منفی می افزاید:

انتظار> ناامیدی> قضاوت> خود داوری

یک راه حل وجود دارد: از خود بپرسید بدترین اتفاقی که می تواند بیفتد چیست. در اندام های اصلی خود – ذهن و قلب خود بدترین حالت را احساس کنید و کاری انجام دهید.

۵- به خود اعتماد کنید

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که تمایل به تکیه بر رفتارها و افکارهای قدیمی دارید ، یک کاغذ بردارید و لیستی از آنهایی را که به خوبی جواب داده اند ، را بنویسید. ممکن است با طولانی شدن لیست تعجب کنید.

بپذیرید که به دلیل متغیرهایی که کاملاً از کنترل شما خارج هستند ، گاهی اوقات همه چیز دقیقاً طبق برنامه پیش نمی رود. با این حال ، هنگامی که بر اساس دانش خود به کارهای گذشته خود نگاه می کنید ، از موفقیت خود به راحتی متعجب خواهید شد.

بنابراین ، به خود تلنگر بزنید ، دستاوردهای گذشته خود را بشناسید و به توانایی خود برای تبدیل دانش به عمل ایمان داشته باشید.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “۷ چاکرا چیست و چگونه می توان آنها را باز کرد؟” را نیز مطالعه بفرمایید.      

۶- مدیریت زمان خود را بهبود ببخشید

مدیریت زمان خسته کننده است. پیش پا افتاده و تکراری است. این برای افراد دیگر است ، نه شما. شما خلاق هستید شما در لحظه زندگی می کنید. بدتر از همه ، مدیریت زمان کنترل کننده و محدود کننده است. شما برای بیان ارگانیک به روش منحصر به فرد خود به فضا نیاز دارید.

از طرف دیگر ، وقتی چیزها را به لحظه آخر می سپارید ، از آن متنفر هستید – چیزی پیش می آید ، سپس عجله می کنید و احساس آمادگی نمی کنید. این استرس ایجاد می کند و ده دقیقه از ارائه شما می گذرد تا اینکه واقعاً جریان پیدا کنید.

به این فکر بپردازید ، دانستن اینکه وظایف مدیر خسته کننده هنوز انجام نشده است ، نوعی بار اویزان شده بر روی شما است و لذتی را که از چیزهایی که واقعاً از آنها لذت می برید ، کم می کند. آیا مدیریت زمان کنترل می کند؟ یا می تواند آزاد کننده باشد؟

تبدیل علم به عمل

۷-تبدیل علم به عمل :با یک همراه

 تعهد به بهزیستی برای خود می تواند سخت باشد و در واقع پیروی از آن تعهد اغلب چالش برانگیز است.

داشتن یک همراه راهی عالی برای پیگیری امور است. حتی ممکن است یک رقابت سالم را ایجاد کند. نکته مهم این است که کار را به اتمام می رساند. شما نه تنها به اهداف رفاه خود خواهید رسید ، بلکه ارزش شخصی خود را نیز ارتقا می دهید ، در نتیجه با فعالیت بعدی که انتخاب می کنید ، شانس موفقیت خود را افزایش می دهید.

با داشتن آگاهی از دانش خود ، چه ناشی از آموزش رسمی ، کار یا تجربه زندگی باشد ، در موقعیت بهتری قرار دارید که از آن در زندگی استفاده میکنید.

شما می توانید از آنچه می دانید نه تنها برای تصمیم گیری و اقدام مطلق بلکه برای سنجش احتمال نتایج نیز استفاده کنید. با اطمینان از این آگاهی ، شما می توانید دانش را در عمل تقویت ، لذت بخش و پاداش آور قرار دهید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.