تای چی چیست؟

تای چی چیست؟

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”تای چی چیست؟” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

Tai Chi مخفف t’ai chian chian ، ریشه در طب چینی دارد – به طور دقیق چیگونگ – و قدمت آن هزاران سال است. این تمرین هم هنرهای رزمی و هم مدیتیشن را تلفیق می کند ، که ممکن است ترکیبی بعید به نظر برسد. با این حال ، ایده این است که با تکرار و تنفس حدود ۳۰ تا ۶۰ دقیقه ، ذهن و بدن خود را کاهش دهید.

در حالت ایده آل ، این امر با یافتن احساس آرامش درونی به اوج خود می رسد. علاوه بر این ، از هنر تای چی برای کمک به بهبود سلامت جسمی شما استفاده می شود.

اگر بخواهید به شخصی که تای چی را تمرین می کند نگاه کنید ، تقریباً به نظر می رسد که او آهسته حرکت می کند و همچنین کاملاً واضح است که آنها کاملاً روی وظیفه پیش آمده تمرکز کرده اند.

پنج نوع مختلف تای چی

پنج شکل اصلی یا “سبک” تای چی وجود دارد: چن ، یانگ ، هائو ، وو ، چن و سان. هر یک از مقدمات یکسانی پیروی می کنند ، یعنی ترکیب مراقبه و ورزشهای رزمی ، اما تغییرات جزئی وجود دارد.

چن

چن در دهه ۱۶۰۰ توسعه یافته است ، قدیمی ترین شکل (و بنابراین اصلی) تای چی است. طبق Taichi.ca ، توسط خانواده چن در دهکده چن ساخته شده است و با ترکیبی از حرکات آهسته و سپس سریع ، از جمله پریدن ، لگد زدن و ضربه زدن مشخص می شود.

چن همچنین از حرکتی به نام “حلقه ابریشم” استفاده می کند که در اصل حرکتی مارپیچ و روان است که از پاها شروع می شود و به داخل دست ها می رود.

یانگ

یانگ غالباً محبوب ترین شکل تای چی در نظر گرفته می شود و امروزه به طور گسترده در سراسر جهان انجام می شود. در اواسط دهه ۱۸۰۰ توسط یانگ لو-چان تاسیس شد و سبک اصلی چن را ایجاد می کند.

تفاوت در این است که تمرکز بیشتری بر بهبود انعطاف پذیری از طریق حرکات بزرگ و جارو دارد که با یک حرکت آهسته و برازنده اجرا می شوند. از آنجا که از حرکات سریع در Chen استفاده نمی کند ، برای همه سنین و سطح تناسب اندام در دسترس تر و ایده آل تر است ، به همین دلیل محبوبیت آن بسیار زیاد است.

تای چی چیست؟
تای چی چیست؟

وو

همچنین یکی از محبوب ترین نسخه های تای چی ، نسخه Wu توسط Wu Ch’uan-yu که در واقع تحت نظر Yang آموزش دیده بود ، ساخته شد. آنچه آن را از سایر اشکال تای چی متمایز می کند این است که تمرکز آن بر کشیدن بدن با خم شدن به جلو و عقب در مقابل ایستادن در یک حالت متمرکز است. از این لحاظ ، تمرکز زیادی بر بهبود تعادل دارد.

آفتاب

شکل خورشید تای چی توسط سان لوتانگ ، دانشمند کنفوسیوسی و تائوئیست که در چندین شکل مختلف از هنرهای رزمی چینی نیز تبحر داشت ، ساخته شد.

این نسخه در مقایسه با نسخه های دیگر شامل پیاده روی بیشتر است که با حرکات نرم و ابریشمی چرخان دست همراه است. وقتی می بینید که از ابتدا تا انتها اجرا می شود ، بسیار شبیه یک حرکت زیبا است.

هائو

هائو کم محبوب ترین در بین پنج شکل تای چی در نظر گرفته می شود ، بیشتر به این دلیل که کاملاً ظریف است و به سطح مهارت پیشرفته تری نیاز دارد. این فرم تأکید زیادی بر “کنترل حرکت چی (نیروی داخلی)” دارد و برای کسانی که تازه کار هستند توصیه نمی شود.

فواید تای چی چیست؟

Tai Chi دارای فواید بسیاری برای سلامتی جسمی و روحی شما است. موارد زیر مهمترین موارد قابل ذکر است ، اما این یک لیست جامع نیست.

استرس و اضطراب را برطرف می کند: جنبه مراقبه ای تای چی همراه با حرکت بدنی می تواند به آرامش ذهن شما ، بهبود تمرکز کمک کند و حتی می تواند باعث ترشح اندورفین های خوب شود.

تای چی توانایی های شناختی را تقویت می کند: علاوه بر این که سلامت ذهنی شما را بهبود می بخشد ، تای چی همچنین توانایی های شناختی را تقویت می کند. یک متاآنالیز در سال ۲۰۱۳ که در مجله Sports and Health Science منتشر شد ، بیان داشت که ورزش بدنی ، به طور کلی ، عملکرد شناختی را بهبود می بخشد و محققان به طور خاص تای چی را برای افراد مسن توصیه می کنند ، زیرا این یک فرم نرم و قابل دسترس تر از ورزش است که همچنین ترکیبی از تمرینات ذهنی است.

انعطاف پذیری و چابکی را افزایش می دهد: همانند یوگا ، تای چی اغلب شامل کشیدگی های بدن است که به طور کلی می تواند انعطاف پذیری و چابکی شما را بهبود بخشد. این در زندگی روزمره مفید است اما همچنین می تواند شما را در سایر ورزش ها چابک و تواناتر کند.

مهارت های تعادل و هماهنگی را بهبود می بخشد: علاوه بر بهبود انعطاف پذیری و چابکی ، “یین و یانگ” پیچیده حرکات تای چی می تواند به شما در تعادل و هماهنگی کمک کند. باز هم می گویم ، این مهارت در زندگی روزمره شما مفید است (این مهارت های حرکتی ظریف حتی می تواند به جلوگیری از مسافرت ، لغزش و زمین خوردن کمک کند) و در سایر ورزش ها.

تای چی چیست؟
تای چی چیست؟

تای چی قدرت و استقامت را تقویت می کند: مانند هر نوع ورزش بدنی ، تای چی می تواند بر قدرت و استقامت موجود شما تأثیر بگذارد. با تمرین مداوم ، شما می توانید لاغرتر ، ماهیچه های شما مشخص تر و قادر به تمرین طولانی مدت تر باشید.

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”تای چی چیست؟” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

چه کسی می تواند بیشتر از تای چی بهره ببرد؟

هرکسی می تواند از گنجاندن تای چی در زندگی خود بهره مند شود. به طور خاص ، اشکال Yang ، Wu و Sun بدون شک از حرکات آهسته و ثابت که حتی مبتدیان می توانند یاد بگیرند ، در دسترس ترین حالت هستند.

با توجه به طبیعت ملایم و برازنده تای چی ، آن را اغلب یک “ورزش” عالی برای افراد مسن می دانند.

حتی نسخه های جایگزین امروزی نیز وجود دارد که می توانید روی صندلی بنشینید! همچنین ، چون تای چی جنبه ذهنی دارد ، به عنوان روشی زیبا برای مراقبه و یافتن آرامش درونی عمل می کند.

نحوه یادگیری تای چی چیست؟

در حالی که اگر Tai Chi با آن آشنا نباشید ممکن است انجام آن برای شما سخت باشد ، بسیاری از باشگاه ها ، استودیوهای تناسب اندام و حتی سازمان های داوطلب در سراسر جهان وجود دارند که کلاس ها و جلسات را ارائه می دهند. حتی می توانید با استفاده از یک مربی یا حتی یک درس از قبل ضبط شده از طریق رسانه های اجتماعی ، از جمله اینستاگرام ، فیس بوک و یوتیوب ، نحوه انجام تای چی را به صورت مجازی بیاموزید.

تای چی ورزش های بدنی را به طور منحصر به فرد با مدیتیشن ترکیب می کند. این ترکیب نادر مزایای بی شماری برای سلامت جسمی و روانی شما فراهم می کند و به دلیل حرکات آهسته و مداوم تقریباً برای همه کسانی که علاقه مند به یادگیری و تمرین این هنر هستند ، قابل دسترسی است.

آیا تمرین تای چی می تواند تعادل شما را بهبود بخشد؟

هر چه پیرتر می شوید ، استفاده از یک روش قدیمی معروف به تای چی ممکن است به بهبود تعادل شما کمک کند. در بسیاری از مطالعات علمی تای چی که به عنوان نوعی “مراقبه متحرک” شناخته می شود ، برای تقویت ثبات و جلوگیری از سقوط یافت شده است.

تای چی نه تنها برای بهبود تعادل مورد استفاده قرار می گیرد ، بلکه ممکن است به مدیریت طیف وسیعی از مشکلات مزمن سلامتی نیز کمک کند. به عنوان مثال ، تحقیقات نشان می دهد که تمرین تای چی ممکن است به کاهش درد مرتبط با بیماری هایی مانند آرتروز ، کمردرد مزمن و فیبرومیالژیا کمک کند.

برخی مطالعات همچنین حاکی از آن است که تای چی می تواند سیستم ایمنی بدن را تحریک کند و همچنین کیفیت زندگی را در افراد مبتلا به بیماری های بزرگ مانند سرطان و بیماری های قلبی افزایش دهد. علاوه بر این ، تای چی ممکن است به کاهش مسائل بهداشت روان مانند اضطراب کمک کند.

چرا از تای چی برای بهبود تعادل استفاده می شود؟

برای بسیاری از افراد ، سن بالا با کاهش ثبات وضعیت همراه است (به عنوان مثال ، توانایی حفظ موقعیت بدن شما در یک منطقه خاص). عملکرد تعادل به طور معمول در سنین میانسالی شروع به کاهش می کند ، و خطر آسیب دیدگی به تدریج با گذشت زمان افزایش می یابد.

ورزش اغلب به عنوان روشی روزمره برای بهبود تعادل و کاهش خطر سقوط توصیه می شود. همراه با تای چی ، یوگا اغلب به دلیل مزایای احتمالی افزایش تعادل مورد تبلیغ قرار می گیرد.

دلایل مختلفی وجود دارد که تای چی را در بهبود تعادل مفید می دانند. تصور می شود که این عمل تعدادی از عوامل موثر در حفظ ثبات وضعیتی را تحت تأثیر قرار می دهد ، از جمله انعطاف پذیری ، قدرت و دامنه حرکت. همچنین گفته شده است که تای چی می تواند با افزایش آگاهی از سقوط جلوگیری کند.

اگرچه در حال حاضر کمبود مطالعات گسترده ای در زمینه بررسی تأثیرات سلامتی تای چی وجود دارد ، اما یک تحقیق در حال رشد نشان می دهد که در هنگام بهبود تعادل تای چی ممکن است مفید باشد.

برای گزارشی که در ژورنال فیزیوتراپی سالمندان در سال ۲۰۱۰ منتشر شد ، دانشمندان ۱۹ مطالعه قبلی را که آزمایش تأثیر تای چی بر عملکرد تعادل در بزرگسالان ۶۰ سال به بالا است ، بررسی کردند. بیشتر مطالعات بررسی شده شامل جلسات تای چی بود که حداقل ۴۵ دقیقه به طول انجامید و حداقل دو بار در هفته و به مدت ۱۲ هفته یا بیشتر انجام می شد.

در تجزیه و تحلیل خود ، نویسندگان گزارش دریافتند که تای چی عواملی مانند انعطاف پذیری ، سرعت سقوط ، دامنه حرکت و قدرت مفصل را بهبود می بخشد. این گزارش نتیجه گرفت كه تای چی “یك برنامه تمرینی و موثر برای بهبود تعادل و اطمینان از تعادل در افراد مسن است.”

همچنین برخی شواهد نشان می دهد که تای چی ممکن است به بهبود تعادل در افراد مبتلا به بیماری پارکینسون کمک کند ، یک اختلال حرکتی که منجر به اختلال در تعادل می شود. این شواهد شامل گزارشی است که در ژورنال PLoS One در سال ۲۰۱۴ منتشر شده است.

برای این گزارش ، محققان اندازه گیری ۱۰ آزمایش بالینی را در مورد افراد مبتلا به بیماری پارکینسون با شدت خفیف تا متوسط ​​انجام دادند. در میان کسانی که یک برنامه درمانی از جمله دارو و تمرین های منظم تای چی را دنبال می کردند ، محققان بهبودهایی را در عواملی مانند کاهش سقوط و کیفیت زندگی مرتبط با سلامتی مشاهده کردند. در نتیجه گیری ، نویسندگان این گزارش اظهار داشتند ترکیبی از روش تای چی و استفاده از دارو ممکن است منجر به “پیشرفت های امیدوار کننده در تحرک و تعادل” شود.

تای چی
تای چی

نحوه استفاده از تای چی برای بهبود تعادل خود

در حالی که یادگیری تای چی از کتاب ها یا منابع صوتی و تصویری امکان پذیر است ، شرکت در یک کلاس یا کار با مربی تای چی به شما اطمینان می دهد که حرکات را به درستی انجام می دهید.

تای چی به طور کلی ایمن در نظر گرفته می شود ، اما ممکن است در برخی از افراد باعث دردهای جزئی شود. افرادی که دارای مشکلات بهداشتی هستند و زنانی که باردار هستند باید قبل از تمرین تای چی با ارائه دهندگان خدمات بهداشتی خود مشورت کنند.

اگر در فکر استفاده از تای چی برای بهبود تعادل خود هستید ، به خاطر داشته باشید که تعدادی از عوامل سلامتی و سبک زندگی می توانند با افزایش سن روی خطر سقوط شما تأثیر بگذارند. به عنوان مثال ، مواردی مانند ضعف عضلانی ، مشکلات کنترل فشار خون و استفاده از برخی داروها همه می توانند تعادل شما را تحت تأثیر قرار دهند. برای ایمن ماندن ، اگر با تعادل مشکلی دارید با پزشک خود صحبت کنید و از او بپرسید که آیا تای چی برای شما مفید است؟

امیدوارم از این مطلب”تای چی چیست؟” استفاده کرده باشید.

 

5/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.