تاثیر فوق العاده مصرف این ویتامین در توقف ریزش مو

تاثیر فوق العاده مصرف این ویتامین در توقف ریزش مو

ویتامین D یکی از مواد مغذی ضروری برای کارکرد مناسب بدن است. کمبود این ویتامین می تواند طیف گسترده ای از مشکلات شامل پوکی استخوان تا تضعیف سیستم ایمنی بدن را به همراه داشته باشد. با این حال، تحقیقات نشان از تاثیر منفی کمبود ویتامین D بر زیبایی پوست و مو دارد. بر این اساس، کمبود این ویتامین به طور مستقیم در ریزش و نازک شدن مو تاثیر دارد. این ویتامین به رشد فولیکول موی سر کمک می کند و در صورتی که بدن با کمبود آن مواجه شود زیبایی مو کاهش می یابد.

The wonderful effect of taking this vitamin in stopping hair loss

کمبود ویتامین D و طاسی نقطه‌ای

کمبود این ویتامین می تواند به طاسی نقطه ای سر منجر شود. با این حال، کمبود این ویتامین حتی در صورت نبود طاسی هم می تواند از حجم موی سر بکاهد. ویتامین D یک عامل داخلی در به وجود آمدن فولیکول جدید مو محسوب می شود.

منابع ویتامین D

از رژیم غذایی حاوی ماهی های چرب، جگر گاو، پنیر و تخم مرغ (زرده آن) بهره ببرید. با این حال، هم اینک مکمل های غذایی حاوی این ویتامین در بازار موجود است و می توانید ماهیانه یک عدد از آن را مصرف کنید. در صورتی که از مکمل غذایی ویتامین D استفاده می کنید باید بسیار هوشیار باشید. ویتامین D همانند ویتامین های E، K، و A جزو ویتامین های محلول در چربی محسوب می شود و زیاده روی در مصرف مکمل های دارویی آن می تواند باعث بیماری مانند کبد چرب شود. تحقیقات نشان داده است با افزایش سن توانایی پوست برای ساختن این ویتامین در معرض نور آفتاب کاهش می یابد. از این رو، در افراد سالمند کمبود ویتامین D بسیار رایج است.

منبع،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.