بهترین خوردنی ها برای مغز در تغذیه روزهای امتحان

بهترین خوردنی ها برای مغز در تغذیه روزهای امتحان

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”بهترین خوردنی ها برای مغز در تغذیه روزهای امتحان” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

در پی اضطراب و استرس، میزان ترشح هورمون آدرنالین و کورتیزول در بدن افزایش می‌یابد و به بدن کمک می‌کند انرژی بیشتری برای مقابله با شرایط استرس زا داشته باشد. مواد کافئین‌دار مانند قهوه و چای و حتی برخی کاکائوها در کوتاه‌مدت سبب بیداری و تمرکز حواس می‌شوند، اما خواص آن در چند دقیقه برعکس و باعث برهم خوردن تمرکز و حتی کاهش یادگیری و در نتیجه افزایش استرس و اضطراب در فرد می‌شود.

آب‌میوه‌های صنعتی به دلیل داشتن شکر و مواد افزودنی، نامناسب و به دلیل این که انرژی زیادی را در لحظه‌ای کوتاه تخلیه و آزاد می‌کنند، استرس‌زا هستند. در مقابل، مصرف آب خواص تسکین‌بخش دارد. هر فرد لازم است در طول روز، آب کافی بیاشامد.

در ضمن بیش از نیم ساعت پیش از غذا و یک تا دو ساعت پس از غذا نوشیدن آب اشکالی ندارد اما آشامیدن آب و نوشیدنی‌های دیگر در وسط غذا سبب اختلال هضم و ایجاد نفخ می‌شود.لبنیات از دیگر مواد غذایی است که در کاهش استرس دانش آموزان موثر است. مصرف روزانه یک لیوان شیر‌ ‌برای ایجاد آرامش در طول دوران آمادگی برای امتحان بسیار می‌تواند ثمربخش باشد. دانش‌آموزان باید توجه داشته باشند که در ساعات مطالعه از خوردن ماست ترش و دوغ ترش که موجب خواب آلودگی است پرهیز کنند اما از خوردن روزانه شیر و همچنین ماست شیرین غافل نشوند.

منبع،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.