بیوگرافی کوتاه از بازیگر موفق هالیوود ، آنجلینا جولی

آنجلینا جولی (زاده ۴ ژوئن ۱۹۷۵ – ) بازیگر برنده اسکار، کارگردان سینما، فردی خیر و اهل کمک است. او با بازی در فیلم “لارا کرافت” به شهرت رسید. در سال‌های اخیر، جولی به سمت تولید فیلم رفته و به عنوان کارگردان، نویسنده و تهیه‌کننده بازی می‌کند. او شش فرزند دارد که سه تای آنها به فرزندی پذیرفته شده اند. او به عنوان سفیر حسن نیت برای پناهندگان سازمان ملل متحد خدمت می کند. بیوگرافی مختصر از آنجلیا جولی را در این پست باهم میخوانیم.شما میتوانید نظرات خود را درباره فیلم های این بازیگر موفق با ما در میان بگذارید.

بیوگرافی آنجلیا جولی

آنجلینا در لس آنجلس، کالیفرنیا به دنیا آمد. پدر و مادر او، جان وویت و مارکلین برتراند بازیگر بودند و این تأثیر مهمی بر زندگی اولیه او داشت. زمانی که یازده ساله بود، در موسسه تئاتر لی استراسبرگ ثبت نام کرد و در چندین نمایش تئاتر اجرا کرد. این آموزش اولیه برای بازیگر شدن او مهم بود.

او بعداً در دانشگاه نیویورک به تحصیل در رشته سینما پرداخت. در سن ۱۶ سالگی، او به طور موقت مدلینگ را امتحان کرد و در برخی از موزیک ویدیوها ظاهر شد. با این حال، او در این حرفه اوج نگرفت. از قضا، برای کسی که بعداً از او به عنوان “زیباترین زنان” جهان یاد می شود، آنجلینا دوره های سختی را در دوران کودکی خود داشت. او می گوید که بچه های دیگر او را به دلیل لاغر بودن و عینک زدن مسخره میکردند.

 او رابطه سختی با پدرش، جان وویت داشت. در اواخر نوجوانی و اوایل دهه ۲۰، او همچنین از افسردگی و دوره‌هایی از خودآزاری رنج می‌برد.

آنجلیا جولی در مصاحبه ای درباره روزهای جوانی اش گفت:

«فقط دختری جوان بودم که اهل ریسک کردن ، جسور و کمی دیوانه بود. من کاملاً خود ویرانگر بودم. من فکر می کنم بسیاری از جوانان در زندگی راه خود را گم می کنند. شما نمی دانید چه چیزی ارزش دارد. شما نمی دانید کجا هستید. و می‌دانی که چیزی اشتباه است، زیرا زندگی آنطور که باید باشد نیست. مثل زندگی کردن در یک واقعیت منحرف است.»

آنجلینا اولین دختر خوانده‌اش را به این دلیل سرپرستی کرد زیرا معتقد بود او میتواند به رهایی از افسردگی کمک کند. جولی می گوید وقتی دختر خوانده اش را دید می دانست که باید مسئولانه تری به نفع او زندگی کند. می‌دانستم زمانی که به مدوکس متعهد شوم، دیگر هرگز نمیتوانم مانند یک فرد افسرده نسبت به دنیای پیرامونم بی تفاوت باشم.»

بیوگرافی آنجلیا جولی

برخی از فیلم های آنجلیا جولی

در سال ۱۹۹۳، او کار حرفه ای خود را با اولین نقش اصلی خود در فیلم علمی تخیلی “Cyborg 2” آغاز کرد. چندین نقش در فیلم‌های کوچک‌تر با جولی مورد تحسین منتقدان قرار گرفت، اگرچه این فیلم‌ها به موفقیت‌های بزرگی دست یافتند.

در سال ۱۹۹۷، او اولین جایزه گلدن گلوب خود را برای بازی در «جورج والاس» (۱۹۹۷) دریافت کرد. او نقش همسر دوم فرماندار آلاباما – جورج والاس – را بازی کرد.

در سال ۱۹۹۸، او در یک فیلم زندگی‌نامه‌ای در مورد جیا کارانگی، یک سوپرمدل که برای کنار آمدن با شهرت و موفقیت خود تلاش می‌کرد – در نتیجه مرگ زودرس بر اثر ایدز در نتیجه مصرف سرنگ‌های دارویی، بازی کرد. جولی به خاطر عملکردش مورد ستایش قرار گرفت. با این حال، برای ایفای این شخصیت «روش بازیگری خاص خود» را در پیش گرفت و ویژگی هایی مشابه نقشی که بازی می کرد به خود گرفت. در نتیجه، مقابله با او دشوار شد، به خصوص که شباهت هایی با مبارزات خود جولی با افسردگی وجود داشت.

در سال ۱۹۹۹، او در کنار دنزل واشنگتن در فیلم موفق The Bone Collector (1999) بازی کرد. همچنین در آن سال، او در فیلم «دختری قطع شده» (۱۹۹۹) نقش زنی را بازی کرد که مدتی را در بیمارستان روانی گذراند. بازی او تاج سه گانه جایزه گلدن گلوب، SAG و جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن را برای او به ارمغان آورد. جولی به دلیل تولید نقش های بازیگری قوی شهرت پیدا می کرد و تقاضا برای او افزایش یافت. مشخصات رو به رشد بازیگری او همچنین به افزایش علاقه رسانه ها منجر شد، به خصوص به دلیل زیبایی ظاهری و زندگی رنگارنگ او.

در سال ۲۰۰۰، او برای ایفای نقش اصلی در «لارا کرافت: مهاجم مقبره» انتخاب شد. این فیلم تا حد زیادی موفق‌ترین فیلم او بود و به یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های سال تبدیل شد. این نقش شامل تمرینات بدنی قابل توجهی برای ایفای شخصیت ماجراجو و ورزشکار بود.

پیشنهاد می کنیم مقاله “بیوگرافی بازیگر مشهور هالیوود ، نیکول کیدمن” را نیز مطالعه بفرمایید.

فیلم های موفق آنجلیا جولی عبارتند از:

بیوولف (۲۰۰۷) جولی نقش مادر گرندل متحول کننده را بازی کرد.

Wanted (2008) – یک فیلم اکشن موفق بین المللی

پاندای کونگ فو کار (۲۰۰۸)

فیلم سالت (۲۰۱۰)

Maleficent (2014)

در سال ۲۰۰۷، او حرفه کارگردانی خود را با مستند «مکانی در زمان» (۲۰۰۷) آغاز کرد. اولین بازی کامل او فیلمی بود «در سرزمین خون و عسل» (۲۰۱۱) که داستانی عاشقانه در جنگ داخلی یوگسلاوی بین یک سرباز صرب و یک اسیر جنگی بوسنیایی است. او فقط از بازیگرانی از یوگسلاوی سابق استفاده می کرد و این فیلم از نظر منتقدان موفقیت آمیز بود.

او در سال ۲۰۱۴ دومین فیلم خود را با نام «ناشکسته» درباره قهرمان جنگ جهانی دوم، لوئیس زامپرینی تولید کرد. جولی اعتراف می کند که علاقه زیادی به فیلم های جنگی دارد، اما به دلیل ویژگی های شخصی زامپرینی، جذب این داستان برجسته قهرمانی و قدرت شخصی نیز شده است.

کارهای بشردوستانه آنجلیا جولی

فیلمبرداری «لارا کرافت» در کامبوج باعث شد جولی بیشتر به فعالیت های بشردوستانه علاقه مند شود. او در نقش خود به عنوان کمیسار عالی پناهندگان سازمان ملل متحد (UNHCR) مشارکت فعال داشت. او سفرهای زیادی به مناطقی مانند دارفور، سیرالئون و افغانستان داشته است. در سال ۲۰۱۲، او به عنوان فرستاده ویژه کمیسر عالی آنتونیا گوترش منصوب شد. جولی می‌گوید یک سوم حقوقش را صرف پس‌انداز، یک سوم برای هزینه‌های زندگی و یک سوم آخر را به امور خیریه می‌دهد.

او در مورد تجربه خود از سفر به افغانستان می گوید:

پشت این نقاب ها- پناهندگان، آوارگان داخلی، پناهجویان – افرادی با همان امیدها، ترس ها، غم و اندوه و شادی هر کس دیگری هستند. تجارب زندگی آنها اغلب عمیقاً غم انگیز اما قدرتمند است. زنده ماندن از آنچه بسیاری از خانواده های افغان در طول سه دهه تجربه کرده اند، گواهی بر انعطاف پذیری روح انسانی است. این در سخاوت، شوخ طبعی و عزم آرام آنها برای ارائه آینده ای بهتر به فرزندانشان می درخشد.

Angelina_JolieJolie به مدافعی برای آموزش کودکان و محافظت از منافع کودکان مهاجر و سایر کودکان آسیب پذیر تبدیل شده است. او همچنین با مشارکت به ایجاد سیاست های آموزشی برای کودکان کمک کرده است. در ژانویه ۲۰۱۱، او انجمن حقوقی جولی را تأسیس کرد، شبکه ای از وکلا که برای حمایت از حقوق بشر در کشورهای در حال توسعه حمایت می شوند. پس از اینکه او زمان بیشتری را به کارهای بشردوستانه اختصاص داد، نمایه عمومی او از تصویری از یک “کودک مهاجر” به تصویری مثبت تر تغییر کرد.

در سال ۲۰۰۴، جولی شروع به فیلمبرداری آقای و خانم اسمیت (۲۰۰۵) با برد پیت کرد. این فیلم به دلیل حضور جولی و پیت مورد توجه قرار گرفت.

بیوگرافی آنجلیا جولی

نکته های کوچک در بیوگرافی آنجلیا جولی

جولی به یکی از پردرآمدترین بازیگران هالیوود تبدیل شده است. فیلم های او مرتباً موفقیت های تجاری و انتقادی دارند.

در سال ۲۰۱۳، او یک ماستکتومی دوبل پیشگیرانه برای کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه انجام داد. او در مورد تجربیات و انتخاب‌هایی که انجام داد، نوشت که در مقاله‌ای در نیویورک نوشت. پزشکان به او گفتند که ژن‌هایش ۸۷ درصد احتمال ابتلا به سرطان سینه را برای او ایجاد می‌کند. مادرش مارچلین بر اثر سرطان تخمدان درگذشت. جولی تصمیم خود را برای انجام اقدامات پیشگیرانه توضیح داد.

«وقتی فهمیدم این واقعیت من است، تصمیم گرفتم تا خطر را تا آنجا که می‌توانم به حداقل برسانم. تصمیم گرفتم ماستکتومی دوبل پیشگیرانه انجام دهم.»

جولی همچنان یکی از پردرآمدترین ستاره های سینماست و یکی از شناخته شده ترین افراد مشهور است.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

1 دیدگاه در “بیوگرافی کوتاه از بازیگر موفق هالیوود ، آنجلینا جولی

یکی از موفق ترین بازیگران عرصه هالیوود است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.