بیوگرافی آمیتاب باچان

بیوگرافی آمیتاب باچان

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”بیوگرافی آمیتاب باچان” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

آمیتاب باچان کیست؟

آمیتاب باچان بازیگر بالیوود است که در سال ۱۹۶۹ برای اولین بار در ساعت هندوستانی بازی کرد. نقش او در سال ۱۹۷۲ در زنجیر او را به یک ستاره فیلم اکشن تبدیل کرد. در دهه ۱۹۸۰ ، باچان کرسی پارلمان هند را بر عهده داشت. در دهه ۱۹۹۰ ، او شرکت تولیدی خود را تأسیس کرد. او در سال ۱۹۹۷ و با Mrityudaata به بازیگری بازگشت. در سال ۲۰۰۰ ، وی میزبانی نسخه هندی “چه کسی می خواهد میلیونر شود” را آغاز کرد.

 زندگی آمیتاب باچان:

آمیتاب هریوانش باچان ، معروف به آمیتاب باچان ، در ۱۱ اکتبر ۱۹۴۲ در الله آباد هند متولد شد. هند در آن زمان هنوز مستعمره انگلیس بود و تا پنج سال بعد به استقلال نرسید. پدر باچان شاعر مشهور هندی دکتر هریوانش رای بود. مادر او ، تجی باچان ، یک فرد مذهبی سیک بود. او یک برادر کوچکتر به نام اجیتاب دارد.

باچان قبل از ثبت نام در دانشگاه دهلی به مدرسه شبانه روزی کالج شروود رفت و در آنجا مدرک لیسانس هنر خود را گرفت. پس از فارغ التحصیلی ، به یک دلال بار در کلکته تبدیل شد. پس از چند سال در کلکته ، باچان آماده تغییر بود. او تصمیم گرفت به بمبئی نقل مکان کند .در این زمان ، هند برای تقریباً دو دهه مستقل بود و سینمای هندی در حال رونق بود.

اولین فیلم آمیتاب باچان:

در سال ۱۹۶۹ ، باچان اولین فیلم خود را در ساعت هندوستانی انجام داد. اگرچه این فیلم در باکس آفیس مخفی شد ، باچان هنوز هم توانست توجه کارگردانان را به خود جلب کند. و او خیلی پیشنهادات دیگر را به واسطه بازی خوبش در این فیلم دریافت کرد.

در اوایل دهه ۱۹۷۰ ، باچان محبوبیت مخاطبان را به عنوان “جوان عصبانی” در یک سری فیلم های موفق هندی به دست آورد. بازی او در فیلم زنجیر در تبدیل او زه به عنوان یک قهرمان فیلم اکشن بسیار موثر بود. بازی های باچان در فیلم هایی مانند لاواریس ، کولی ، نسیب ، سیلسیلا ، و جادوگر همچنان طرفداران قهرمان اکشن بلند و خوش تیپ را شیفته خود کرد و همچنین چندین جایزه Fanfare را به او تقدیم کرد.

از دهه ۱۹۷۰ تا اوایل دهه ۱۹۸۰ ، باچان در بیش از ۱۰۰ فیلم ظاهر شد. او فرصت ها را برای کار با تحسین برانگیزترین کارگردانان هند مانند پراکاش مهرا غنیمت شمرد و با فیلم هایی مانند تریشول ، شعله و … بر صفحه نقره ای سلطه یافت. علاوه بر بازیگری ، نقش های باچان اغلب او را ملزم به خوانندگی می کرد.

سیاست و تجارت:

در سال ۱۹۸۲ ، باچان هنگام فیلمبرداری تصادف جدی کرد. هواداران برای بهبودی او دعا کردند. باچان از این حادثه جان سالم به در برد ، اما این مسئله او را وادار به تغییر مسیر شغلی کرد. در سال ۱۹۸۴ ، ستاره بالیوود به کرسی پارلمان هند راه یافت. آرزوهای سیاسی وی کوتاه مدت بود. در سال ۱۹۸۷ ، او به دلیل جنجال غیر منتظره صندلی خود را ترک کرد.

در دهه ۱۹۹۰ ، چشم انداز اطراف باچان کمرنگ شد. اما تصمیم او برای تاسیس شرکت تولید سرگرمی خودش ، Amitabh Bachchan Corporation Limited و مدیرعاملی خود ، وی را دوباره در تیتر روزنامه ها قرار داد.

بیوگرافی آمیتاب باچان
بیوگرافی آمیتاب باچان

بازگشت به بازیگری:

باچان علاقه واقعی خود را دنبال کرد و در سال ۱۹۹۷ با فیلم Mrityudaata ، تولید ABCL ، به صفحه نقره ای بازگشت. در سال ۲۰۰۰ ، وی میزبانی نسخه هندی نمایش بازی تلویزیونی چه کسی می خواهد یک میلیونر شود را نیز آغاز کرد. با وجود چند ناکامی در گیشه در دهه ۱۹۹۰ ، در دهه ۲۰۰۰ ، باچان به عنوان بازیگر سینما به ستاره بازیگری صعود کرد و نامزد دریافت جایزه Filmfare و International Film Award برای کار در فیلم هایی مانند باغبان (۲۰۰۳) ، خاکی (۲۰۰۴) شد. و

زندگی شخصی آمیتاب باچان:

باچان در سال ۱۹۷۳ با بازیگر سینما ، جایا بهادوری ازدواج کرد. این زوج دارای دو فرزند ، یک دختر و یک پسر هستند. دختر آنها شوتا باچان ناندا با صنعتگر نیخیل ناندا ازدواج کرده است که پدربزرگش راج کاپور کارگردان فیلم بود. پسر باچان و بهادوری ، ابیشک باچان نیز بازیگر است و با بازیگر زن آیشواریا رای ازدواج کرده است.

باچان علاوه بر پدر و بازیگر بودن ، وقت خود را صرف اهداف خیرخواهانه می کند. در سال ۲۰۰۳ به عنوان سفیر حسن نیت در صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) منصوب شد.

 

5/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.