چگونه عشقمان را به همسرمان ابراز کنیم؟

آیا چیزی شگفت انگیزتر از شنیدن یا گفتن “دوستت دارم” وجود دارد؟ اینکه بتوانید برای اولین بار به کسی بگویید که دوستش دارید، لحظه ای قدرتمند و صمیمی است، چه برای ابراز عشق به پدر و مادرتان باشد چه همسرتان، مستقیم ترین وسیله برای ابراز عشق، گفتن این کلمه ساده است: “دوستت دارم”. به غیر از سادگی و سرراست بودن این عبارت، راه‌های بی‌شماری دیگر برای ابراز عشق وجود دارد، و بسیاری از ابزارهای دیگر برای ابراز عشق می‌توانند به طور مؤثرتر و خلاقانه‌تر به کسی بگویند که دوستش دارید.

چرا باید ابراز عشق کرد؟

ابراز و نشان دادن عشق جنبه های مهم هر رابطه عاشقانه است. حتی در رابطه والدین و فرزند، تظاهرات منظم و ابراز عشق برای حفظ احساس ثبات و امنیت کاملا ضروری است. در روابط عاشقانه، ابراز احساسات نسبت به شریک زندگی معمولا بهترین کار است. چرا؟ اگر احساس عشق می کنید اما آن را ابراز نمی کنید، بعید است که شریک زندگی، والدین یا عزیزانتان عمیقاً احساسات شما را نسبت به آنها بدانند یا درک کنند.

ابراز عشق

اگرچه بسیاری از افراد ممکن است در روابط بدون تحسین و تمجید منظم و ابراز کلامی احساس امنیت کنند، اما بیشتر مردم از اینکه به طور مداوم به آنها گفته می شود دوست داشته می شوند، ارزش دارند و دیده می شوند، لذت می برند. اگر از چیزی در مورد عزیزانتان قدردانی می کنید، باید به آنها اطلاع دهید، نه تنها به خاطر رفاه آنها، بلکه برای خودتان. ابراز عشق ممکن است منجر به بهبود سلامت روان و پیوند مداوم صمیمیت و اعتماد برای شما و عزیزتان شود.

بیان غیرکلامی عشق

اظهارات غیرکلامی عشق معمولاً به ابراز محبت فیزیکی تنزل می یابد. اینها ممکن است ظریف باشند، مانند لمس کردن پشت همسرتان، یا همیشه تلاش برای نزدیکی فیزیکی، یا ممکن است آشکار، مانند گرفتن دائم دست همسرتان یا در آغوش گرفتن و لمس کردن به طور تقریباً ثابت. محبت فیزیکی اغلب جنبه کلیدی یک رابطه عاشقانه است و می تواند با افزایش صمیمیت به شریک زندگی کمک کند.

یکی از ساده ترین بیان غیرکلامی عشق، لبخند ساده است. لبخند زدن به شریک زندگی خود روشی آرام برای نشان دادن عشق و مراقبت است، زیرا لبخند می تواند کمک زیادی به ابراز تایید و محبت کند. والدین اغلب در حال لبخند زدن به شیطنت‌های فرزندانشان هستند، دوستان اغلب در حال لبخند زدن و خندیدن با هم دیده می‌شوند، اما خندیدن در رابطه زن و شوهرا کمتر دیده میشود. لبخند زدن بخش مهمی از ابراز عشق غیرکلامی است.

بیان کلامی عشق

واضح ترین بیان کلامی عشق این است که به سادگی بگویید “دوستت دارم” . با این حال، به دور از تنها ابراز کلامی عشق، “دوستت دارم” گاهی اوقات نمی تواند وسعت احساسات شما را نسبت به کسی در بر بگیرد. برای ابراز شفاهی عشق خود، ممکن است شریک زندگی خود را در برنامه‌هایی که برای آینده می‌سازید بگنجانید و این نشان می‌دهد که امیدوارید شما دو نفر در درازمدت با هم باشید. همچنین می توانید از شریک زندگی خود در گفتگوهای خانوادگی در مورد سنت ها و اعمال ترجیحی استقبال کنید و به شما پیشنهاد کنید که شما دو نفر برای مدت طولانی با هم باشید.

گفتن تمام ویژگی‌های مثبت همسرتان نیز می‌تواند عشق شما را نشان دهد، زیرا به همسرتان نشان می‌دهد دقیقاً چه چیزی را در مورد او دوست دارید. می توانید مهارت ها و عادات شریک زندگی خود را ذکر کنید یا کاملاً روی مسائل شخصیتی تمرکز کنید. هر آنچه را که انتخاب می‌کنید، حتماً ویژگی‌ها و رفتارهایی را که لبخند را به لب و گرمی را به سینه‌تان می‌آورد، برجسته کنید.

حرف زدن در مورد محبوب خود راه دیگری برای نشان دادن عشق به صورت کلامی است. صحبت کردن در مورد دستاوردها، اهداف یا توانایی های عزیزتان نه تنها به همسرتان نشان می دهد که چقدر به او اهمیت می دهید، بلکه به دیگران نیز نشان می دهد که از ارتباط خود احساس غرور می کنید و در یک طرف هستید. شما می توانید این کار را مستقیماً زمانی انجام دهید که شریک زندگی خود را به دوستان، خانواده یا همکاران معرفی می کنید.

        پیشنهاد می کنیم مقاله “۷ نکته طلایی برای ترمیم ارتباط با همسرتان بعد از دعوا” را نیز مطالعه بفرمایید.      

بیان خلاقانه عشق

 راه‌های خلاقانه متعددی برای نشان دادن و ابراز عشق خود به کسی وجود دارد.خرید هدیه برای یکی از عزیزان می تواند عشق و ارادت را نشان دهد، به خصوص اگر کالای مورد نظر چیزی خاص و منحصر به فرد بین شما دو نفر باشد. شاید یکی از کلاسیک‌ترین روش‌های ابراز خلاقانه عشق، سرودن شعر برای یک عزیز باشد.

در روشی مشابه، می توانید از موسیقی و اشعار برای ابراز عشق خود به کسی استفاده کنید. ایجاد یک ملودی قدرتمند برای برجسته کردن زیبایی شریک زندگی خود یکی از راه های استفاده از موسیقی برای ابراز عشق است. همچنین می توانید اشعاری را برای شخص مورد علاقه خود یا ترکیبی از این دو بسازید. ویدئوها یکی دیگر از روش‌های مشابه برای ابراز عشق به کسی هستند، زیرا می‌توانید بازنمایی قابل مشاهده از احساسات خود برای شخص دیگری ایجاد کنید.

دیگر راه های خلاقانه برای ابراز عشق می تواند شامل کاشت درخت یا گل باشد. کاشتن چیزی به افتخار شما دو نفر می تواند نشان دهد که می خواهید پیوند شما در آزمون زمان بایستد، همانطور که امیدوارید گیاه شما رشد کند و رشد کند.

کاوش در زبان های عشق مختلف

ابراز عشق

کشف زبان عشق خود و همسرتان راه دیگری برای نشان دادن عشق به روش های جدید و تازه است. تست‌های زبان عشق می‌توانند به شما کمک کنند تا مشخص کنید چه شکلی از بیان را ترجیح می‌دهید و باعث می‌شود بیشتر احساس کنید که دوست دارید. پنج زبان عشق عبارتند از: لمس فیزیکی، کمک به یکدیگر، کلمات تایید کننده، دریافت هدایا و گذراندن زمان با یکدیگر . هر یک از اینها نشان دهنده یک راه منحصر به فرد برای عشق ورزی و دریافت عشق است.

کشف زبان عشق یکدیگر می تواند به شما کمک کند تا بفهمید چگونه عشق خود را به بهترین نحو ابراز کنید و به شما کمک می کند تا بهترین احساس را که دوست دارید داشته باشید، برقرار کنید. افرادی که لمس فیزیکی را ترجیح می دهند ممکن است از محبت فیزیکی و صمیمیت زیادی از طرف شریک زندگی خود لذت ببرند.

افرادی که گذراندن وقت دو نفره برای آنها مهم است ممکن است بخواهند ساعت ها را صرف با هم بودن بدون برنامه یا برنامه خاصی در ذهن خود بگذرانند. برای کسی که زبان عشقش دریافت هدایا است، دریافت ژتون های کوچک به طور منظم ایده آل است.زبان های عشق ابزاری برای کمک به زوج‌ها هستند تا از پیچیدگی‌های عشق عبور کنند و در عین حال مطمئن شوند که همه نوع عشقی را که در آن شکوفا می‌شوند، احساس و تجربه می‌کنند.

 

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

1 دیدگاه در “چگونه عشقمان را به همسرمان ابراز کنیم؟

خیلی خوب و جذاب بود و موفق باشید و خسته نباشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.